ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דרמה בארה"ב

האסיר ר' יצחק סאמט ישוחרר מוקדם מהצפוי

האסיר היהודי המפורסם ר' מרדכי יצחק סאמט, חסיד סאטמר ותולדות אברהם יצחק שנשפט ל-27 שנות מאסר - ישוחרר מוקדם מהצפוי • כל הפרטים

האסיר ר' יצחק סאמט ישוחרר מוקדם מהצפוי
האסיר ר' יצחק סאמט צילום: באדיבות המצלם

האסיר המפורסם ר' מרדכי יצחק סאמט, חסיד תולדות אברהם יצחק וסאטמר שנשפט לפני כ-20 שנה ל-27 שנות מאסר, ישוחרר שבע שנים מוקדם יותר.

מדובר בדרמה גדולה שכן האסיר סאמט לא ראה אור מתוככי הכלא שנים רבות מלבד מספר פעמים שזכה לצאת לחתונות ילדיו. במהלך שהותו בכלא אף כתב ספר עב כרס על האמונה שהחזיקה אותו.

מי שעמד מאחורי המאמץ הגדול לשחררו, הוא ארגון 'צדק' בראשות ר' משה מרגרטן עסקן מפורסם חסיד סקווירא שפרסם ביום שישי הודעה בנושא. 

העסקן משה מרגרטן עם הנשיא טראמפ

לדברי מרגטן "ארגון צדק עמל קשות בשנה האחרונה, ובעזרת השם יתברך, לאחר חודשים ארוכים של מאמצים בלתי נלאים של צוות מתנדבים ועורכי דין מוכשרים להפליא בוושינגטון ובניו יורק, אנו יכולים לאשר כי משרד ההגירה, והמחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית נתנו אזרחות זמנית למרדכי סאמט, זה אמור לאפשר לו לעבור באופן מיידי למתחם מיוחד, ולהיות זכאי לתכנית המיוחדת של אסירים שמגיעים לגיל 60, ובעוד שישה חודשים הוא ישתחרר. אנו מודים למלאכים הרבים לאורך הדרך שעזרו להוציא לפועל את תפילותיהם של אלפים למציאות!"

ר' משה מרגרטן סיפר ל"בחדרי חרדים", כי זה היה ממש נס, בית המשפט לא נתן לו אזרחות זמנית, אבל נלחמנו ועזרו לנו הרבה מאד אנשים טובים, אנשים בבית הלבן, סנאטורים, חברי קונגרס. וברוך השם משרד ההגירה והמחלקה לביטחון המולדת נתנו לו אזרחות זמנית, מה שתביא את מרדכי בעוד כמה חודשים לחופש".

סאמט ניהל רשת מסועפת של זיופים והונאות שכללו הונאות ביטוח בנקים ואף את הדואר האמריקני. הבולשת הפדרלית פתחה בזמנו במעקב אחריו. לאחר חודשים ארוכים, כשהתבססו החומרים, פשטו הכוחות על קרית יואל, במבצע מעצרים שזעזע את הקהילה. סמט נעצר ועמו 13 איש שהיו קשורים לרשת. כותרות העיתונים זעקו אז על הונאות ענק ו"תעשיית זיופים של קבוצת סאמט".

החוק החדש שעבר בסנאט האמריקני לפני שנה וחצי, הביא לאנחת רווחה מסוימת בקהילות החרדיות בניו יורק. מדובר בחוק שדווח אודותיו ב'בחדרי חרדים', שעניינו הקלה בעונשם של אסירי צווארון לבן, כאשר מאות אסירים הכלואים בארה"ב בגין עבירות שעניינם הלבנת הון ו/או העלמת מס, יזכו לחנינה אם החוק יעבור, כולל החרדים שבהם.

מרגרטן סיפר אז ל'בחדרי חרדים' על המאבק הקשה והבלתי מתפשר של איש אחד, שרתם לשם כך את האדמו"ר מסקווירא ומשם הכל היסטוריה. יצוין כי הוא עמל להעביר החוק במשך כעשור, וכאמור החוק עבר בניגוד לכל הסיכויים.

מרדכי יצחק סאמט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד