י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיכום אירועי השבת

פצועים בתאונה חזיתית; חקירת המימד החמישי

סיכום אירועי השבת: ארבעה פצועים בתאונה חזיתית • תייר נפצע קשה מנפילה מגובה רב • והכל על פתיחת החקירה בפרשת המימד החמישי 

פצועים בתאונה חזיתית; חקירת המימד החמישי
ניידת טיפול נמרץ. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 70 סמוך לצומת כברי, טיפלו צוותי מד"א בחמישה פצועים שפונו לבית החולים בנהריה, בהם צעיר בן 20 משייח' דנון, במצב קשה, מונשם ומורדם. ארבעה פצועים נוספים מוגדרים במצב קל. מדובר בשני צעירים בני 22 ו-17 משייח' דנון ושתי נשים בנות 47 ו-48 מהיישוב כליל. בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

תייר כבן 20 נפל מגובה של כ-8 מטרים בישוב במועצה האזורית הגליל העליון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים זיו צעיר בשנות ה-20 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית כשהוא מורדם ומונשם. כעת הוא מטופל בחדר הטראומה זיו על ידי הצוותים הרפואיים במקום, כשהוא מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה.

רוכב אופניים חשמליים כבן 30 (נתין זר) נפגע מרכב בכביש 412 צומת אור יהודה לכיוון צפון. צוותי מד"א שהגיעו למקום לא נותר להם אלא לקבוע את מותו. בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

בליל שבת סמוך לשעה 4:00 פרצה שריפה במאפיה ברחוב סטרומה בעיר נהריה. בעקבות השריפה ניזוקו חנויות נוספות וכן הפרוזדורים במרכז החנויות, המאפיה ניזוקה כליל. לוחמי האש פעלו למניעת התפשטות השריפה למבנים סמוכים ומנעו נזק גדול ומשמעותי יותר כשפינו במהירות מן המתחם מס' מיכלי גז בקיבולת של 48 ק"ג כל אחד.

אגן המים של חברת מקורות הנמצא בסמוך ליישובים זיקים וכרמיה עלה הלילה על גדותיו. צוותי הכיבוי שהגיעו למקום גילו כי מדובר בכ-30 פועלים חקלאים שעובדים ושוהים ב'משק מיכאלי'. בסריקה ראשונית נודע כי גובה המים הוא מעל 2 מטרים ולמקום הוזנק של צוות יל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים). הצוותים ערכו סריקות נוספות באיזור המגורים המרוחק יותר ולא אותרו לכודים נוספים. באמצעות טרקטור ועגלה שהיו במקום חולצו כל הלכודים למקום מבטחים ללא פגע.

מרשות הכינרת נמסר כי מפלס האגם עלה מאתמול מיום שישי ב-1.5 ס"מ ועומד על 209.81- מ'. נכון להיום, חסר מטר וס"מ אחד בלבד לכינרת מלאה. מתחילת החורף עלתה הכינרת ב-2 מ' וְ-11.5 ס"מ.

בבוקר שבת התקבל דיווח ממשרד הבריאות אודות קבוצת צליינים קוריאנים שביקרה בארץ וחזרה לארצה עם סממנים של מחלת הקורונה. מסלול הביקור שלהם נוטר ונמצא כי ביקרו בשלושה אתרי רשות הטבע והגנים תל באר שבע, מצדה וקיסריה. ניתנו הנחיות לעובדי האתרים שהיו איתם במגע בהתאם להנחיית משרד הבריאות. שלושים תלמידים מבאר שבע שטיילו בסמוך לקבוצת התיירים מדרום קוריאה, הונחו להישאר בבידוד. עיריית ירושלים קוראת למי שביקר במקומות שבהם היו התיירים מקוריאה הדרומית, לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות.

פרשת המימד החמישי: על פי הדיווח בכאן 11, חקירת המשטרה צפויה להתמקד תחילה בנציגי החברה שהיו בקשר עם המשטרה. המשטרה נתפסת כמי שרומתה לכאורה בעניין. גורמים בפרקליטות אומרים כי לא הייתה הצדקה למהלכים שבוצעו מצד מ"מ פרקליט המדינה דןאלדד. בפרקליטות ישנן תחושות קשות, במה שמתואר "משבר חסר תקדים".

סוכנות הידיעות האיראנית IRNA מדווחת על מקרה מוות נוסף במדינה כתוצאה מווירוס הקורונה, הפעם בעיר קרמאן שבדרום-מזרח איראן. בכך עולה מניין קורבנות הנגיף באיראן לשישה.

חייל טורקי נהרג בהפצצה של כוחות צבא אסד באזור אידליב בסוריה. במקביל, מקורות צבאיים סורים אמרו כי כל כלי טיס של מדינה זרה שיטוס בשמי סוריה ייחשב כמטרה צבאית, והצבא יפעיל כוח על מנת להפילו.

בית משפט בקהיר שבמצרים זיכה את שני בניו של הנשיא לשעבר מובארק מאשמת הרצת המניות בבורסה המצרית. גל ברגר דיווח בכאן 11 כי שני הבנים, עלאא וגמאל, הואשמו כבר לפני שמונה שנים כי הריצו מניות בבורסה המצרית וגרפו לכיסם רווחים בסך של קרוב לחצי מיליארד שקל.

ישראלי בן 21 הותקף בשוד אלים בברזיל. הצעיר בילה בקרנבל בעיר סלבדור, כשהותקף באגרופים בפניו ואבן בראשו. הוא כרגע מאושפז בבית חולים מקומי.

הפרשן מוטי גילת דיווח בכאן 11 כי בפרקליטות נערכים לאפשרות שראש הממשלה ינסה לדחות את פתיחת משפטו שוב ושוב באמצעות הטענה כי עדיין לא אישרו לו לקבל כסף למימון משפטי. על פי גילת, הפרקליטות תתנגד לכך ותדרוש להתחיל את המשפט בעוד כמה חודשים, ולזמן בסוף הקיץ את העדים הראשונים.

המימד החמישי סיכום אירועי השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד