ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

טען שהיהודים יצרו את דאעש והושעה מהמפלגה

חבר מפלגת הלייבור הבריטית האנטישמית טען כי היהודים יצרו את אגון הטרור דאעש וכי מדינת ישראל "רוצחים" | הוא אמר את הדברים כבר בשנת 2014 אולם רק בימים האחרונים צצה ההקלטה מדבריו והוא הושעה מהמפלגה על לחקירה בעניינו

טען שהיהודים יצרו את דאעש והושעה מהמפלגה
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

כנראה שגם במפלגת העבודה הבריטית שהרבה מחבריה אנטישמיים, יש גבולות שלא חוצים. המפלגה השעתה חבר מועצה מטעמה שטען כי יהודים יצרו את ארגון הטרור דעאש.

טסלם פזאל עומד בפני חקירה לאחר שסרטון בו קולו של אדם נשמע צועק עלבונות כלפי מפגינים פרו-ישראליים.

חבר המועצה שהושעה הוא מהעיר בלקברן, שנשמע צעק "רוצחים, רוצחים, רוצחים" בצעדת תמיכה בישראל. הוא נשמע גם טוען כי היהודים יצרו את קבוצת הטרור דאעש, הוא הושעה כאמור על ידי המפלגה בהמתנה לחקירה.

פזאל אמר את הדברים בשנת 2014 בזמן מבצע צוק איתן ורק לאחרונה התפרסמה קלטת שמע, בה הוא נשמע אומר הדברים הקשים נגד מדינת ישראל ונגד היהודים.

המפגינים החזיקו שלטים עם סיסמאות כמו "כן לשלום, לא לטרור", "סיום הטרור של חמאס" ו"עם ישראל לא יפגע על ידי האנטישמים". חלקם גם אחזו בדגלי ישראל. בשנת 2015 שיתף חבר המועצה צילומי מסך של פוסט בפייסבוק עם דברים קשים נגד ישראל.

דובר מפלגת העבודה הבריטית אמר בתגובה לפרסום כי "מפלגת העבודה מתייחסת ברצינות יתרה לכל תלונות על אנטישמיות והם נחקרים במלואם בהתאם לחוקים ולנהלים שלנו וכל פעולה משמעתית ננקטת".

תגובה זו והצעד שננקט כלפי חבר המועצה מעידים אולי על חישוב מסלול מחדש במפלגה לאחר ההפסד הצורב של יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין בקרב על ראשות הממשלה מול בוריס ג'ונסון. 

דאעש מפלגת הלייבור אנטישמיות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד