י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קידוש השם בפומבי

חולה לוקמיה גוי בא לפגוש את התורם וגילה חרדי אב לעשרה

"תוחלת החיים לסוג הזה של לוקמיה אינה ארוכה. מדובר בשנתיים, שלוש, ארבע שנים במקרה הטוב", כך מספר סקוט נובור, אזרח אמריקני שחייו ניצלו בזכות חרדי, אב לעשרה שתרם לו מח עצם. בכנס מיוחד ללוקים במחלה, השניים נפגשו לראשונה והתחבקו

חולה לוקמיה גוי בא לפגוש את התורם וגילה חרדי אב לעשרה
סקוט נובור/בנימין גווירז צילום: צילומסך

אדם עם לוקמיה פגש זר מניו ג'רזי שתרם לו מח עצם - הוא פגש חרדי.

גבר שנלחם בלוקמיה פגש סוף סוף את הזר מניו ג'רזי שתרם מח עצם כדי לעזור לו להציל את חייו. לשני הגברים הייתה הזדמנות להיפגש לראשונה בערב מיוחד בנושא מח העצם ביום חמישי האחרון.

האיש שקיבל את תרומת מח עצם, הוא סקוט נובור שאמר שהוא חייב את חייו לבנימין גווירז.

"לא הייתי כאן, אזלו לנו אפשרויות הטיפול", אמר נובור. "תוחלת החיים לסוג הזה של לוקמיה אינה ארוכה. מדובר בשנתיים, שלוש, ארבע שנים במקרה הטוב", כך הוא אמר ל-abc. בנימין גווירז, שמגיע מלייקווד, ניו ג'רזי, מעולם לא נפגש עם החולה, מעולם לא דיברו וחיו 700 קילומטרים זה מזה. נובור אובחן בשנת 2014. ובשנת 2018 נזקק נואשות להשתלת מח עצם.

"ממש כמו למצוא מחט בערימת שחת," אמר נובור. "מסיבה כלשהי יש לי אצלי זה נדיר ב-DNA שלי, כך שהיה קשה מאוד למצוא מישהו מתאים". בנימין היה אחד מתוך שלושה אנשים בלבד בעולם כולו שהיה מספיק קרוב להתאמה.

אחיו של נובור היה גם אחד מהשלושה: "למרות שמעולם לא נפגשנו, אני מרגיש קשור אליו, ברור שגנטית אנחנו מחוברים", אמר בנימין.

כאשר השניים נפגשו באירוע מיוחד לחולים במידטאון, הם סוף סוף הצליחו לחבק אחד את השני באופן אישי. "זו זכות עבורי להיות מסוגל לקבל את ההזדמנות להציל חיים", סיכם בנימין, אב לעשרה ילדים.

מח עצם השתלת מח עצם קידוש השם סקוט נובור בנימין גווירז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד