ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
כשבוע לבחירות

לפיד על הגמגומים של גנץ: "לנתניהו יש הרבה יותר"

כשבוע וחצי לפני הבחירות השלישיות, חבר הכנסת יאיר לפיד התראיין לרדיו 103FM והגיב על הגמגומים של גנץ: "הוא לא מנסה להחליף את יונית לוי או את ניסים משעל, אלא את נתניהו" • לדבריו: "אם לא ננצח בפער גדול לא תהיה ממשלה"

לפיד על הגמגומים של גנץ: "לנתניהו יש הרבה יותר"
יאיר לפיד לצד בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעוד כשבוע יתקיימו הבחירות השלישיות השנה, ומפלגת 'כחול לבן' מתחילה גם היא את הקרב הקשה מכולם של גריפת קולות המצביעים. חבר הכנסת יאיר לפיד מהנהגת הקוקפיט של 'כחול לבן' שוחח עם ניסים משעל ברדיו 103fm והגיב להשתלחויות של ראש הממשלה נתניהו, פרשת 'המימד החמישי' וסוגיית הרכבת הממשלה. 

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, הודיע שתפתח חקירה פלילית בפרשת 'המימד החמישי', החברה בראשה עמד בעבר יו"ר כחול לבן, בני גנץ. חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס לדברים וטען: "בני גנץ אינו חשוד בדבר, אין לזה השפעה של המערכת הפוליטית", ותקף: "זה סתם ניסיון של הליכוד להסיח את הדעת מזה שב-17.3 בנימין נתניהו יעמוד על רגליו בבית המשפט כנאשם בשלושה תיקים חמורים".

לפיד לא חושש מהפרסומים האחרונים: "ניסו עם גבי אשכנזי - לא הלך להם, מנסים עם בני - לא הולך להם". הסיבה לכך לטענתו היא ש"כל אזרח ישראלי שעיניו בראשו מסתכל על בני גנץ ואומר, הוא איש הגון וטוב, מסתכל על בנימין נתניהו ואומר, הוא נאשם בשלושה חמורים". וסיכם: "בני אדם יודעים להבדיל בין אנשים הגונים לבין מושחתים".

עוד טען כי ראש הממשלה לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כראש ממשלה, על אף שהחוק מתיר לו לעשות כן עד פסק הדין בעניינו. "אדם לא יכול להיות גם נאשם בבית המשפט עם שלושה תיקים חמורים כל הבוקר ואז בקבינט כל הלילה. מבחינה מעשית, מבחינת האתגרים שיש למדינת ישראל, כלכלה, ביטחון, חברה - הוא לא יכול להיות", והוסיף: "זה שדרישת הסף של כל בוחר היא לא שיהיה שלטון לא מושחת - זה נראה לי מחריד ומזעזע, וזה חלק ממה שצריך לתקן".

"יש לו פה ושם לפסוסים - מדינת ישראל תעמוד בזה"

מפלגת כחול לבן הוקמה לפני שנה בלבד והצליחה להפוך למפלגה הגדולה בישראל, אך לא מצליחה על פי הסקרים להקים קואליציה. "אין לנו ויכוח על זה שאנחנו צריכים לפחות עוד 3-2 מנדטים בשביל להביא להכרעה. אם תהיה ההכרעה גם תהיה ממשלת אחדות, עם הליכוד ובלי נתניהו", אמר לפיד.

על הטענות כלפי יו"ר המפלגה, בני גנץ, שמתבלבל רבות בראיונות בכלי התקשורת, הגיב: "אני חושב שאם בני גנץ מוביל אותנו, ואנחנו המפלגה הגדולה בישראל - אז אין בעיה. הוא לא רץ להיות מישהו שמשדר ברדיו או בטלוויזיה, אלא להיות ראש ממשלת ישראל. זה סט אחר של תכונות. אז כן, יש לו פה ושם לפסוסים. מדינת ישראל תעמוד בזה".

לפיד תהה: "לנתניהו היו הרבה יותר לפסוסים וטעויות בחודשים האחרונים, ממה שהיו לו כל החיים ביחד. למה זה לא מדאיג אותך?". על כך השיב לו ניסים משעל: "למה הראיונות עם גנץ תמיד מוקלטים?". 

"אני הייתי איתו בקבינט בזמן מלחמה והוא היה האיש הכי קר רוח והכי נבון בחדר, ואני יושב איתו בשנה האחרונה באין-ספור שעות של דיונים מתוחים. הוא יעשה ועשה ראיונות לא מוקלטים", השיב והתוודה: "הוא עושה את זה בעיניי טוב".

"צריך לזכור לאיזה תפקיד הוא רץ. הוא לא מנסה להחליף את יונית לוי ולא את ניסים משעל, הוא מנסה וצריך להחליף את בנימין נתניהו. אנחנו צריכים ראש ממשלה, אולי טיפה פחות רהוט, אבל יותר מאחד, שיודע לעבוד בצוות. תראה כמה ואיזה אנשים חזקים הוא הצליח לרתום אחריו בשנה האחרונה".

"צד אחד אומר תמיד את האמת - צד אחד משקר כמו שהוא נושם"

השבוע הודיע יו"ר כחול לבן שהוא מתנגד לעימות עם ראש הממשלה, "הוא מתנגד לעימות עם ביבי כי זה ספין כל כך ברור. נגמרו הזמנים שבהם הוא סובב את כולם, הוא אמר שהוא רוצה עימות אחרי שסירב פעמיים לעימותים, כי הוא היה מוכן לעשות כל דבר בעולם, העיקר שיהיה ברור שלא מדברים על זה שהוא הולך למשפט", טען לפיד.

חבר הכנסת הוסיף להתייחס לנושא ואמר: "יש בעיה ללכת לעימות שבו צד אחד אומר תמיד את האמת, וצד אחד משקר כמו שהוא נושם", וסיכם: "הוא לא יגיד לי מתי אנחנו קופצים ומתי לא. התשובה היא - 'אם רצית עימות היית צריך לבוא באפריל ובספטמבר, אני לא עושה עימותים רק כשלך נוח'".

למרות הגשת כתבי האישום כנגד ראש הממשלה, הסקרים מראים שהתפלגות הגושים נותרה דומה וכי אין גוש, ימין או שמאל, שיכול להקים קואליציה. לפיד התוודה: "אם יש דבר שאני לא ישן בגללו בלילה זה שנגיע למצב שבו נלך לבחירות רביעיות", וטען כי מפלגתו תעשה כל שביכולתה כדי למנוע תרחיש זה. לדבריו: "אם מישהו לא רוצה בחירות רביעיות - הוא יצטרך לשים פתק כחול לבן".

ואם בסקרים עסקינן, עולה תמונה שלפיה כחול לבן לא תצליח להקים ממשלה ללא הרשימה המשותפת, לפיד התייחס לכך וטען: "הפרשנים יושבים עם הסקרים והמספרים ומרכיבים ממשלות וירטואליות, הג'וב שלנו הוא להביא מנדטים. אני הרבה יותר מדי מנוסה בשביל לשחק עכשיו במשחקים היפותטיים. המציאות זה לא סקרים, המציאות זה תוצאות אמת".

והדגיש: "המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה שלנו מפני שיושבים שם אנשים, כמו היבא יזבק, שתומכים בגלוי בטרור. היא פרסמה פוסטים של תמיכה בסמיר קונטאר, שרוצץ את גולגולתה של ילדה בת ארבע על סלע. עם אנשים כאלה לא נשב, הם לא יהיו חלק מהממשלה שלנו". האם משמעות הדבר היא שכחול לבן לא תקים ממשלה בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת? לדבריו של לפיד, "תמיכה מבחוץ זה לא משהו שאתם מסכים לו או לא מסכים לו. כל מפלגה תעשה מה שהיא רוצה".

לפיד התייחס גם למתווה הנשיא שעלה על הפרק בבחירות הקודמות: "מכל הקשקושים שהליכוד מפיץ - זה הקשקוש הכי גדול. לא הייתה הצעה אמיתית על השולחן, ידענו שכל ההצעה היא שקר אחד גדול. הוא לא היה זז, הוא היה רץ חצי שנה ואז הולך לבחירות", ותקף: "אין שום קשר בין מתווה הנשיא לבין מה שנתניהו אחרי זה רץ והציג כמתווה הנשיא. כהרגלו, גם בזה הוא לא אמר את האמת. זו הונאה כמו שאר ההונאות שלו".

יש טענות כלפי כחול לבן שלפיהן המצע שלהם מתבסס בעיקרו על הסיסמה 'רק לא ביבי'. לפיד התנגד בתוקף לטענות. "הקמפיין שלנו זה חינוך, בריאות, ביטחון והדברים הטובים והנהדרים שאנחנו רוצים לעשות במדינת ישראל. הסיסמה שלנו היא שצריך לבנות בתי חולים נוספים בקריות ובדרום, שישראל צריכה שכל ילד פה יקבל את החינוך הטוב בעולם. בשביל זה אני בחיים הפוליטיים, לא בשביל נתניהו", והפנה אצבע מאשימה כלפי התקשורת: "אם הייתם שואלים על משהו אחר, אולי היינו מדברים על משהו אחר".

לסיכום, הולכים לבחירות רביעיות?
"אני מתפלל לאל עליון שלא. זה תלוי באנשים ששומעים אותנו, אם הם יצביעו כחול לבן - לא יהיו בחירות רביעיות.

עריכה: עופרי גליכמן, רדיו 103FM
בני גנץ יאיר לפיד מפלגת כחול לבן בנימין נתניהו בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד