י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פוטרתם מהעבודה בשל מחלת הקורונה? כך עו״ד לדיני עבודה יגן עליכם

לפי ההנחיות של משרד הבריאות, כל מי שחזר מסין, תאילנד, הונג קונג וסינגפור וכן כל מי שהיה במגע עם אדם שנדבק בנגיף הקורונה, נדרש להיות בבידוד בביתו במשך 14 ימים. עו״ד דיני עבודה יפעל למיצוי הזכויות שלכם במקרה של פיטורים עקב הבידוד או אי תשלום דמי מחלה

פוטרתם מהעבודה בשל מחלת הקורונה? כך עו״ד לדיני עבודה יגן עליכם
קורונה צילום: pixsabay

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בסין וברחבי העולם. הנגיף, שהתפרץ בשנת 2019 בעיר ווהאן שבסין, מוביל לזיהום בדרכי הנשימה ובמערכת העיכול. עד כה מעל 78 אלף אנשים בעולם נדבקו בקורונה, ומעל לאלפיים מתו כתוצאה מהמחלה., לאחר שנוסעת ישראלית מספינת ״דימונד פרינסס״ ששהתה ביפן, נדבקה בנגיף. בנוסף לכך, במהלך חודש פברואר הגיעו לישראל צליינים מדרום קוריאה שטיילו ברחבי המדינה. לאחר שחזרו לדרום קוריאה, חלקם אובחנו כמי שנדבקו בנגיף הקורונה. משרד הבריאות פרסם הנחיות לפיהן כל מי שהיה במגע עם אותה קבוצת צליינים, וכן כל מי שחזר לאחרונה מסין, מתאילנד, מהונג קונג ומסינגפור נדרש להיות בבידוד בביתו למשך 14 ימים. זאת, מתוך חשש כי נדבק במחלת הקורונה ובמטרה למנוע הדבקה של אחרים במחלה. בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות, ישראלים רבים נאלצים להיעדר ממקום עבודתם לתקופה של שבועיים, ועולה השאלה האם הם נמצאים בסכנת פיטורים.

האם ניתן לפטר עובד ששהה בבידוד עקב מחלת הקורונה?

לפי החוק במדינת ישראל, אסור למעסיק לפטר עובד שנעדר מהעבודה בשל הצורך להיות בבידוד. בנוסף לכך, אסור למעסיק לדרוש מהעובד להגיע למקום העבודה ואסור לאפשר לו להיכנס למקום העבודה, גם הוא מעוניין בכך. במידה והמעסיק שלכם הפר את החוק, איים בפיטורים ודרש מכם להגיע למקום העבודה על אף שאתם אמורים להיות בבידוד, מומלץ לפנות לעו״ד דיני עבודה. שימו לב שמי ששוהה בבידוד צריך להודיע על כך בהקדם למשרד הבריאות באמצעות מילוי טופס באתר משרד הבריאות, או באמצעות הטלפון במספר .5400*  לאחר מכן, יש להעביר למעסיק תעודת מחלה גורפת שהוציא משרד הבריאות, הצהרה על היעדרות מהעבודה ואישור על מועד העזיבה של המדינות באסיה. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם עו״ד דיני עבודה כדי לדעת מהו תהליך הדיווח הנדרש על פי חוק.

האם אנשים שהיו בבידוד זכאים לתשלום עבור ימי מחלה?
עובד שנאלץ לשהות בבידוד עקב חשש שנדבק במחלת הקורונה, זכאי לקבלת דמי מחלה. עבור היום הראשון של ההיעדרות אין זכאות לתשלום, אלא אם במקום העבודה נהוג לשלם על מחלה החל מהיום הראשון. עבור היום השני והשלישי להיעדרות העובד זכאי למחצית משכרו, והחל מהיום הרביעי העובד זכאי לתשלום מלא. אם זכויותיכם נפגעו ולא קיבלתם את דמי המחלה המגיעים לכם על פי החוק, פנו לעו״ד דיני עבודה שייצג אתכם מול המעסיק ויפעל למיצוי כל הזכויות המגיעות לכם. 

קורונה פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד