י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקורונה בישראל

מתעדכן: ישראלי נוסף מספינת הקורונה נדבק בנגיף

בהלת הקורונה מגיעה לישראל ויחד עמה הנחיות חדשות של משרד הבריאות מחשש להתפשטות הנגיף ואיבוד שליטה על תוצאות ההידבקות • מנכ"ל משרד הבריאות: "הסיכוי להדבקה עלה באופן משמעותי" • שורה של הנחיות והגבלות מצד המשרדים הממשלתיים • עדכון מכל הזירות

מתעדכן: ישראלי נוסף מספינת הקורונה נדבק בנגיף
חמ"ל מד"א בעקבות הקורונה בישראל צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בהלת הקורונה: בעקבות החשש מהתפשטות הנגיף אל תוככי ישראל, משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד הבריאות ומשרדים ממשלתיים נוספים יוצאים בהנחיות והגבלות חדשות ומקימים חמ"ל חירום בניסיון למנוע אסון אפשרי בישראל היל"ת. 'בחדרי חרדים' בדיווח מתעדכן.

23:12 > אוסטריה החליטה להפסיק הערב (ראשון) את כל תנועת הרכבות בינה לבין איטליה, כדי למנוע התפשטות נוספת של נגיף הקורונה. מוקדם יותר אוסטריה מנעה את כניסתה של רכבת אחת מאיטליה, בשל חשד ששני מטיילים שנמצאים עליה נגועים בנגיף.

21:05 > נוסע נוסף מספינת הקורונה אובחן כמי שנדבק בנגיף, וכעת מספר החולים המאובחנים בישראל עומד על 2.

21:00 > משרד התיירות והתאחדות המלונות מצאו פתרון לקבוצה של התיירים הדרום קוראנים שהגיעו מהרשות והיא בדרכה למלון בדרום.

20:50 > בסביבת שר הבריאות יעקב ליצמן הגיבו לדברי אידלמן, כביכול נתניהו וליצמן גורמים להיסטריה מיותרת בנושא הקורונה מסיבות פוליטיות: מדובר בהזייה פרועה ומטורפת של אידלמן שמתאימה בדיוק להלך הרוח ולסגנון המפוקפק של פטרונו ליברמן. אין כל בסיס עובדתי לעלילה המפוברקת הזו. כל החלטות מערכת הבריאות מתקבלות בהסתמכות גורמי המקצוע בלבד, מתוך מחויבות לבריאות הציבור ובכדי למנוע התפשטות התחלואה.

20:22 > ‏משרד הבריאות: המרתון בתל אביב יתקיים כמתוכנן עבור רצים ישראליים, ולא תתאפשר השתתפות מחו"ל.

20:10 > ‏סורוקה: כל הדגימות שנלקחו אתמול בחשד להדבקת ישראלים מהתיירים הקוריאנים - חזרו תקינות, ולא נמצא אף מקרה הדבקה.

19:45 > משרד הבריאות הודיע לשני המורים מבית הספר טוביהו בבאר שבע, השוהים בבידוד, כי לא נדבקו בנגיף הקורונה. זאת לאור תוצאות הבדיקות שנערכו להם. עם זאת, הם הונחו להמשיך ולהישאר בבידוד עד ליום חמישי הקרוב, ולדווח על כל שינוי במצבם.

19:30 > ארמניה מצטרפת לעיראק, טורקיה ופקיסטן והודיעה כי תסגור את הגבול עם איראן למשך שבועיים בשל התפרצות הקורונה במדינה.

19:20 > סטודנטית מהחלקה לפיזיקה באוניבריסטת בר אילן, נמצאת בבידוד במעונות לאחר שדיווחה כי שהתה באחד מהאתרים שבהם ביקרה קבוצת התיירים הקוריאנים שאובחנו כנשאי וירוס הקורונה.

19:10 > הרשויות באיטליה מדווחות כי 76 בני אדם נוספים חלו היום בקורונה.

19:01 > אוטובוס עם 22 תיירים קוריאנים מסתובב כמה שעות בדרום הארץ - בעקבות כך שאף אתר תיירות לא הסכים לקבלם. בחדשות 13 דווח כי התיירים עצרו בתחנת דלק בלכיש. טרם ידוע לאן יועברו בהמשך ומתי יחזרו לארצם.

18:55 > התיירים הדרום קוריאנים יועברו לבידוד זמני בנתב"ג (ynet).

18:40 > הרשויות באיטליה מודיעות כי אדם נוסף מת מקורונה במדינה. בכך עלה מספר המתים במדינה לשלושה.

18:32 > שרה ב"ק תושבת גוש עציון ומועמדת "ימינה" ברכה על ההחלטה לבטל את קליטת האזרחים הדרום קוראנים במתקן צמוד לבתי התושבים בהר גילה. לדבריה, "פניתי לפני מספר שעות לשר הבטחון, ראש המל"ל ושר הבריאות על מנת שיבחנו מחדש את ההחלטה ואני מודה לשר נפתלי בנט ולראש המל"ל שקיבלו את ההחלטה הנכונה".

18:30 > בעקבות משבר הקורונה, ארקיע נערכת לאפשרות העמקת הקיצוצים והצמצומים בחברה. לדברי יו"ר ארקיע אבי חורמרו משבר הקורונה המשפיע ישירות על פעילות חברות התעופה יאלץ את ארקיע לנקוט בצעדים ולהעמיק את הקיצוצים והצמצומים כדי לאפשר את הבראתה.

18:20 > מועצת גוש עציון מודיעה: "מתקן המדרשה בהר גילה אינו מתאים לפינוי הדרום קוריאנים ועל כן הם לא יגיעו ליישוב הר גילה. התשתית במקום אינן מתאימות לקליטתם".

18:00 > רשות שדות התעופה הודיעה כי החלה לטפל בהטסת הנוסעים אשר לא עלו אמש על טיסת קוריאן אייר חזרה לסיאול. 47 הנוסעים יצאו ביממה הקרובה בטיסות קונקשן עם חברות תעופה זרות.

17:40 > בג"ץ דחה את העתירה של תושבי הר גילה נגד שיכון התיירים מקוריאה הדרומית במתקן צבאי ביישוב על הסף. 

17:20 > משרד הבריאות הישראלי ומשרד הבריאות ברשות הפלסטינית הורו לעובד מלון ליאונרדו בבאר שבע, תושב דהריה כבן 48, להישאר בבידוד עד יום חמישי. הגבר, נשוי ואב לשישה, סבל מחום ומדלקת גרון ולכן התבקש להסתגר בחדרו ולא לבוא במגע עם בני משפחתו. כך דווח לראשונה במעריב.

17:15 > זינוק של עשרות אחוזים בהזמנת מוצרי מזון באינטרנט בעקבות הקורונה (חדשות 12).

17:00 > מטוסים ריקים של "קוריאן אייר" יגיעו לאסוף חזרה את 1,700 התיירים מקוריאה הדרומית שכניסתם לישראל נאסרה. כך דווח ב'כאן 11'.

16:40 > משרד הבריאות פרסם אזהרת מסע לתאילנד.

16:30 > בהתאם להנחיית משרד הבריאות החל מהערב (א') לא תצאנה משלחות של תלמידים לפולין, ההחלטה חלה, בשלב זה על המשלחות שאמורות לצאת לפולין החל מהיום ה- 23.2.2020 ועד לתאריך ה- 4.3.2020. מדובר ב- 29 משלחות שכוללות 3,087 תלמידים. בתוך כך, שמונה משלחות שכוללות 687 תלמידים שהיו אמורות לצאת מחר (ב' ) למסע קיבלו הודעה בעניין.

16:03 > לאחר טורקיה ועיראק, גם פקיסטן סגרה את הגבול עם איראן בעקבות התפרצות הנגיף במדינה. 

15:57 > משרד הבריאות פרסם אזהרת מסע לדרום קוריאה ויפן. אזהרת מסע לתאילנד תפורסם בקרוב.

15:55 > פרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית לשעבר והמועמד מטעם ישראל ביתנו לתפקיד שר הבריאות, תוקף היום את ההתבטאויות השונות בעניין נגיף הקורונה. לדבריו, כל ההפחדה באה בגלל הקירבה לבחירות.

15:41 > שר הפנים אריה דרעי התיר היום (ראשון) להאריך את שהותם של עובדים זרים לחקלאות מעבר לתקופה הרגילה של 63 חודשים, עד לסוף חודש מאי. במידת הצורך תהיה הארכה נוספת. ההיתר החריג מגיע בכדי למנוע פגיעה אפשרית בענף החקלאות ובהמשך להחלטה על איסור כניסה של זרים מתאילנד לישראל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. 

15:37 > טורקיה תסגור את מעבר הגבול עם איראן בשל התפשטות הקורונה במדינה.

15:33 > משרד הבריאות קורא לבטל את סיורי התיירות בישראל מכל המדינות.

15:30 > במסגרת היערכות המרכז הרפואי העמק לטיפול בחולים החשודים שנחשפו לנגיף הקורונה החדש, הוקמה עמדת טיפול קדמית בכניסה למחלקה לרפואה דחופה, במטרה לצמצם את החשיפה של חולים המופנים לבדיקה במיון בשל חשד לקורונה.

ד"ר ביביאנה חזן, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי העמק מקבוצת הכללית: "חשוב לזכור שבישראל בשלב זה לא הוכחה עדיין הדבקה בווירוס הקורונה, אך צפוי שתהיינה פניות אל המחלקה לרפואה דחופה, ואנו נערכים בהתאם".

15:15 > כ-5,000 שיחות של אזרחים בנושא הקורונה התקבלו מאז אתמול בערב במוקד 101 של מד"א, מתוכן כ-1,000 שנותבו למוקד המיוחד של משרד הבריאות, קופות החולים ומגן דוד אדום.

15:10 > בסיום בדיקה מקיפה וסבב טלפוני נוסף עם כל קבוצת הותיקים מהמועצה האזורית אשכול ששהתה בים המלח, עולה שאף אחד מהחברים לא נדרש לבידוד ביתי לפי ההנחיות שניתנו על ידי משרד הבריאות.

15:05 > בשכונת גילה תושבים מבעירים צמיגים במחאה על הכוונה להביא קוריאנים לבידוד בקרבת השכונה.

14:55 > 2 חיילים שבאו במגע עם המשלחת הקוריאנית הוכנסו לבידוד.

14:45> בית החולים פוריה בטבריה מעדכן, כי תיירת מדרום קוריאה ששהתה במלון בטבריה חשה ברע והועברה למרכז הרפואי עם חשד לארוע מוחי. מאחר והיא תיירת מדרום קוריאה ננקטו כל אמצעי הזהירות על פי הנחיות משרד הבריאות , ואף נלקחו דגימות לבדיקת מעבדה. למרות שלא נמצאו תסמינים כלשהם לקורונה. היא תאושפז לטיפול, בבידוד . מתוך זהירות יתרה ועל פי הנחיות משרד הבריאות.

14:20 > אדם נוסף מת מנגיף הקורונה בדרום קוריאה - כך דווח היום (ראשון) בכלי התקשורת במדינה. מוקדם יותר דווח כי זוהו 46 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה במדינה. הנשיא הודיע כי הכוננות במדינה תעלה לרמה הגבוהה ביותר.

14:17 > דיווח: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה במהלך דיון בחמ"ל במשרד הבריאות להטיס חזרה את כל הקוריאנים השוהים בארץ חזרה לארצם

14:15 > בעקבות פניות תושבי הר גילה שבגוש עציון לתושבת הגוש שרה ב"ק, פנתה מועמדת "ימינה" לכנסת לשר הבריאות, ראש המל"ל וגורמים נוספים על מנת שישקלו מחדש את קליטתם של 200 דרום קוראנים במתקן של האגודה למען החייל בהר גילה, בצמוד לאזרחים הגרים בישוב

שרה ב"ק: "המתקן בהר גילה ממוקם בצמוד לבתי אזרחים קשישים וילדים וקליטת מאות אנשים בבידוד שעלולים להוות סכנה לאזרחים הוא מעשה בלתי אחראי. אני מצפה מהגורמים המוסמכים שישקלו את ההחלטה מחדש בהקדם".

14:10 > בהערכת מצב שהתקיימה בנושא הנגיף בישראל בהשתתפות ראש הממשלה, שר הבריאות ושרים נוספים, נשקל ביטול מרתון תל אביב שצפוי להתקיים ביום שישי. שר הבריאות ליצמן תומך בביטול המרתון, והנושא ייבדק מול עיריית תל אביב.

13:55 > רה"מ נתניהו בהמשך לדברי השר ארדן כי יש למנוע הפצה של ידיעות כזב שעלולות לפגוע בטוהר הבחירות: "אני מבקש לערב אפילו את משטרת ישראל בעניין הזה, גם את פעילות השב"כ, יכול להיות כל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות, יש לנו עניין לעצור את זה".

13:45 > ועדת הבחירות המרכזית מבקשת להבהיר כי צו מנכ"ל משרד הבריאות אוסר כרגע על השוהים בבידוד בית לצאת מביתם לכל צורך שהוא.

עם זאת, המשרד האמון על שמירת בריאות הציבור הינו משרד הבריאות. לפיכך, על משרד הבריאות לקבל החלטה, האם ניתן לאפשר לאותם "מבודדי בית" לצאת מביתם לצורך הצבעה, ובאלו תנאים. היה וכך יוחלט – נדרש שינוי הצו הקיים של מנכ"ל משרד הבריאות

13:35 > הקורונה בישראל: תושבי שכונת גילה מאיימים כי יחסמו בגופם את כניסתם של 200 קוריאנים לבידוד במתקן צבאי באזור הר גילה.

13:30 > מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי אמר היום, כי מתנדבים שיאלצו להיעדר ממקום שירותם עקב בידוד מחשש לקורונה, יחשבו כמי שהתנדבו גם בימים אלו

13:20 > דיווח ביפן: מוות שלישי של אדם ששהה בספינת הקורונה

13:16 > עדכון מפתח תקווה: בהמשך לפרסומים, הרינו להבהיר כי מדובר באיש צוות חינוכי שחזר מתאילנד ביום שישי האחרון כאשר הוא חש בטוב. מדובר במסגרת פנימייתית המשמשת גם כמקום מגורים לאיש הצוות המדובר. על פי הנהלים, העובד שהה בבידוד בחדרו ולא בא במגע עם איש צוות אחר במוסד או עם התלמידים. במקביל הוא הודיע על כך למשרד הבריאות. נציין כי למרות שפעולות המוסד בנושא זה נעשו על פי הנחיות משרד הבריאות, ראש העיר רמי גרינברג, הנחה להוציא את החוזר מתאילנד בהקדם לבידוד אצל קרובי משפחתו מחוץ לעיר.

13:15 > ועד עובדי רשות שדות התעופה כינס הבוקר את עובדי השדה לישיבת חירום בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בעולם וההשלכות על עולם התעופה. יו״ר ועד העובדים , פנחס עידן מסר לעובדים כי ההנהלה והועד דואגים למיגון ומוגנות העובדים. כן הוחלט כי בעת הנוכחית לא יגוייסו עובדים חדשים לקראת עונת הקיץ.

13:10 > ‏נבחרת ישראל בג'ודו תמריא מחרתיים ליפן למחנה אימון לקראת האולימפיאדה בטוקיו. באיגוד אומרים כי "מחנה האימון ביפן מהווה חלק משמעותי בהכנות, ועל כן הוחלט לנקוט בכל אמצעי הזהירות על פי הנחיות משרד הבריאות".

13:05 > ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי "אנחנו מחמירים את הכניסה לישראל, הוספנו את אוסטרליה ואיטליה. נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את התפשטות הנגיף לישראל". בדבריו בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה בתל אביב, התייחס נתניהו לחשש של השלכות הקורונה על יום הבחירות, כמו הפצת ידיעות כוזבות כדי להשפיע על אחוזי הצבעה. נתניהו אמר כי גם המשטרה וגם השב"כ יערכו לכך, והוסיף כי "יכולים להיות גורמים מבחוץ שרוצים להתערב בזה".

13:00 > ‏נציגת הר גילה במועצה האזורית גוש עציון, עדנה אלמקייס, אומרת שמשרד הביטחון החליט להעביר כ-200 תיירים מקוריאה הדרומית לבידוד במתקן של האגודה למען החייל בתוך היישוב הר גילה. לדבריה, זה יקרה בתוך 3 שעות, והתושבים יחסמו את הכניסה ליישוב.

12:58 > רה”מ נתניהו ושר הבריאות ליצמן כעת בהערכת מצב בחמ”ל משרד הבריאות בת”א בעקבות הסכנה להתפשטות הקורונה בישראל.

12:55 > מועצה אזורית קרית ארבע: בהמשך לפרסום שיצא ממשרד הבריאות לגבי קבוצת התיירים מקוריאה שנשאה את נגיף הקורונה שביקרה גם במערת המכפלה לפני 10 ימים, ביום חמישי, 13.02.2020. חשוב להבהיר שכרגע ב"ה, איננו מכירים מקרה של תושב שנדבק בקורונה.

12:52 > 190 תיירים דרום קוריאנים שטיסתם בוטלה אתמול (מוצ"ש), ממתינים כבר שעות ארוכות בנמל התעופה, ללא דרך לטוס חזרה לביתם. הם לא יכלו להצטרף למטוס שיצא לסיאול, עקב כך שנשארו עליו קוריאנים שישראל סירבה להכניס. זאת בעקבות החלטת משרד הבריאות לאסור על כניסת אזרחי דרום קוריאה לארץ, לאחר ש-18 דרום קוריאנים נדבקו בנגיף הקורונה לאחר ששהו בישראל.

ברשות שדות התעופה כינסו הבוקר דיון דחוף בעקבות המצב, ופנו לחברות תעופה כדי לבחון אפשרות להוציא טיסה שתחזיר אותם בחזרה לארצם. ב-Ynet דווח כי 30 מתוכם יטוסו ככל הנראה היום בצהרים, ובמשרד החוץ עובדים יחד עם רש"ת למצוא פתרון ל-1,700 התיירים הנוספים ששוהים בארץ.

12:50 > מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי: מתנדבים שיאלצו להיעדר ממקום שירותם עקב בידוד מחשש לקורונה יחשבו כמי שהתנדבו גם בימים אלו. "שימו לב להנחיות ומלאו אחריהן באופן מלא ומדויק".

12:48 > בעקבות בהלת נגיף הקורונה וההחלטה לשכן קבוצת תיירים מדרום קוריאה בבסיס צבאי בהר גילה, מגיב ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי. הדבר לא יתכן בשום קנה מידה. גם אם קיים הצורך בטיפול מידי בנגיף , לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים. גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אז למה שלא יקימו בו את מרחבי הבידוד.

אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא את ההחלטה הזו לאלתר ולייצר שיח עם רשות מקומית כמקובל. אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי"

12:45 > נכון לעכשיו, ישנם כ-1,700 תיירים מקוריאה הדרומית בישראל. לא ידוע היכן נמצאים כולם, אך רבים מהם נמנים  בקבוצות תיירים גדולות שמקלות על מאמצי האיתור של הרשויות במדינה. התיירים שמטיילים בישראל באופן עצמאי, מקשים יותר על הרשויות ובעיקר על משרד הבריאות, שממשיך במאמצים לאתר את כל התיירים הרלוונטיים.

12:33 > עמית, אחד מהתלמידים שנמצאים בבידוד ביתי בבאר שבע, בעקבות חשיפה לקבוצת המטיילים הקוריאנית, סיפר ל'כאן': "אני מעדיף ללכת ללימודים מאשר לגלות שאני חולה". עוד הוא סיפר: "היו ילדים שישבו לידם, ממש היו צמודים אליהם ונגעו בהם".

12:32 > משרד הבריאות הודיע כי אזרחים שחזרו ב-14 יום האחרונים מאיטליה ואוסטרליה ופיתחו חום או תסמינים של קורונה, נדרשים להיבדק.

12:31 > באיטליה מדווחים על אבחון של 34 מקרים חדשים. בכך עולה מספר הנדבקים ל-113.

12:30 > קוריאה הדרומית תדחה את פתיחת שנת הלימודים החדשה.

12:29 > חברת התעופה הקוריאנית תעצור את טיסותיה לישראל עד סוף מארס. החברה מפעילה ארבע טיסות בשבוע בין סיאול לתל אביב.

‏12:27 > השר אריה דרעי לאסתי פרז ברשת ב' על סגירת הגבולות: "אני הייתי הראשון שסגר את מעברי הגבול. היום אני חותם על צו שאוסר על כניסת תיירים גם מיפן וקוריאה הדרומית. התיירים טיילו פה כשהם היו חולים בנגיף – לא היו שום סממנים בארץ". עוד אמר דרעי: "אתמול בערב הגיע מטוס מקוריאה הדרומית שלא נכנס. נמצאים פה 130 תיירים שהיו צריכים לחזור בטיסה אבל נשארו בארץ כי החברה חזרה מלאה. אנחנו רוכשים להם כעת כרטיסים על חשבוננו". 

12:24 > בהמשך להנחיות משרד הבריאות לשבים מאוסטרליה, מדוברות בית הנשיא נמסר:
״פמליית בית הנשיא השוהה באוסטרליה לא צפויה לשנות את הלו״ז המתוכנן לביקורו הממלכתי של נשיא המדינה לפי שעה. מנכ"ל בית הנשיא עומד בקשר עם מנכ״ל משרד הבריאות בנושא ובכל שינוי שיתבקש, נעדכן בהקדם".

12:20 > שר החינוך רפי פרץ אמר הבוקר כי בכוונתו לעצור את משלחות התלמידים לפולין בשל בהלת הקורונה. יצוין כי עשרות אלפי תלמידי משתתפים במסעות מדי שנה – כשרוב המשלחות יוצאות באביב ובקיץ. שר החינוך מתכוון להפסיק כעת את המסעות הקרובים, בשל התפשטות הקורונה ובעיקר בשל התפרצותה באיטליה שם נדבקו למעלה ממאה איש.

12:16 > משרד הבריאות הודיע כי אזרחים שחזרו ב-14 יום האחרונים מאיטליה ואוסטרליה ופיתחו חום או תסמינים של קורונה, נדרשים להיבדק.

12:12 > משרד החינוך פתח חמ"ל חירום והוקם צוות מיוחד לטיפול בהתפשטות הנגיף במערכת החינוך.

12:08 > לקופת חולים כללית באלעד הגיע חולה לרופא אף אוזן גרון, והתלונן על כאבים, ותסמינים הדומים לקורונה. למרות ששוהה בארץ למעלה משבועיים, בקופת החולים לא לקחו סיכון והוא נשלח לבית החולים.

צילום: קבוצת 'אלעד החסידית'

צילום: קבוצת 'אלעד החסידית'

12:06 > היום התקיים חיתוך מצב בראשות מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם עם נציגויות ישראל בסין, יפן ודרום קוריאה והגורמים הרלוונטיים במטה. הנציגים בשטח העלו את סוגיית הפגיעה ביחסים הבילטראליים בין ישראל למדינות מזרח אסיה. מנכ"ל המשרד השיב כי בראש סדר העדיפויות הלאומי עומדת המטרה לשמור על בריאות הציבור ו"אנו נפעל לצמצם למינימום את הפגיעה במדינות אלו ולשמור על דיאלוג פתוח איתם".

12:04 > התפרצות הקורונה באיטליה: למעלה ממאה אזרחים נדבקו בקורונה עד כה.

12:01 > כוחות מד"א הגיעו למוסד חינוכי בפתח תקווה ופינו לבית החולים צעיר, שלפי החשד ייתכן כי נדבק בקורונה.

11:55 > שר החוץ כ"ץ: "משרד החוץ בראשותי מבצע את הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את בריאות הציבור תוך שמירה על היחסים עם מדינות אסיה". 

11:53 > מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב חשף: "מדריך קוריאני אמר לנו ששמע שיש אנשים חולים, בלעדיו מצבנו היה חמור יותר. הסיכוי להדבקה עלה באופן משמעותי". "הסיכוי להידבקות עלה באופן משמעותי", טען בר סימן טוב. "נקודת ההנחה שלנו היא שלפחות אחת הנוסעות הייתה בשלב מדבק כשהיא הייתה בישראל, והם נחשפו להרבה מאוד אנשים".

ההנחה של משרד הבריאות מתבססת על דבריו של מדריך קוריאני שליווה את קבוצת הצליינים, "הגיע אלינו מדריך קוריאני שעבד אתם וחש בסימפטומים, והוא אמר לנו ששמע שיש שם אנשים חולים. המדריך נמצא שלילי לנגיף, הוא נבדק ונמצא בבידוד", סיפר המנכ"ל.

11:45 > עפרה פרוינד, מנהלת בית ספר ע"ש דוד טוביהו בבאר שבע, ש-30 מתלמידיו נכנסו לבידוד לאחר שנחשדו כי באו במגע עם התיירים הדרום-קוריאנים, סיפרה היום בשיחה עם ynet כי מתוך 520 תלמידים שלומדים במוסד החינוכי - רק 50 הגיעו הבוקר ללימודים.

"טבעי שההורים יחששו לשלוח את ילדיהם", אמרה פרוינד. לדבריה, לפי שעה לא ידוע על תלמיד שחש לא בטוב. היא סיפרה כי שני המורים שליוו את התלמידים בטיול ולקו בתסמיני צינון נבדקו בסורוקה, ותשובה בעניינם - אם נדבקו בנגיף הקורונה או לא - תתקבל בימים הקרובים. 

קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד