ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ישהו בבידוד במתקן צבאי

190 דרום קוריאנים מעוכבים בנתב"ג; 1,700 קוריאנים בישראל

190 תיירים דרום קוריאנים שטיסתם בוטלה אתמול (מוצ"ש), ממתינים כבר שעות ארוכות בנמל התעופה, ללא דרך לטוס חזרה לביתם • ברשות שדות התעופה כינסו הבוקר דיון דחוף בעקבות המצב, ופנו לחברות תעופה כדי לבחון אפשרות להוציא טיסה שתחזיר אותם בחזרה לארצם

190 דרום קוריאנים מעוכבים בנתב"ג; 1,700 קוריאנים בישראל
נוסעים בשדה התעופה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

190 תיירים דרום קוריאנים שטיסתם בוטלה אתמול (מוצ"ש), ממתינים כבר שעות ארוכות בנמל התעופה, ללא דרך לטוס חזרה לביתם. הם לא יכלו להצטרף למטוס שיצא לסיאול, עקב כך שנשארו עליו קוריאנים שישראל סירבה להכניס. זאת בעקבות החלטת משרד הבריאות לאסור על כניסת אזרחי דרום קוריאה לארץ, לאחר ש-18 דרום קוריאנים נדבקו בנגיף הקורונה לאחר ששהו בישראל.

ברשות שדות התעופה כינסו הבוקר דיון דחוף בעקבות המצב, ופנו לחברות תעופה כדי לבחון אפשרות להוציא טיסה שתחזיר אותם בחזרה לארצם. ב-Ynet דווח כי 30 מתוכם יטוסו ככל הנראה היום בצהרים, ובמשרד החוץ עובדים יחד עם רש"ת למצוא פתרון ל-1,700 התיירים הנוספים ששוהים בארץ.

בדיונים שנערכו הלילה והבוקר (ראשון) במערכת הביטחון, התקבלה החלטה עקרונית לקלוט כ-200 אזרחים קוריאנים השוהים בישראל בימים אלה, ככל הנראה רובם תיירים, בתוך מתחם של מערכת הביטחון בדרום ירושלים. כף פורסם לראשונה ב-Ynet.

ככל הנראה המתקן שאליו יועברו הקוריאנים לבידוד הוא מדרשת הר גילה, המשמש לאירוח של השתלמויות חינוכיות בצה"ל ולקורסים צבאיים.
 
ההחלטה ממתינה לאישור סופי שעשוי להתקבל בדרגי הממשלה הבכירים בישראל, כחלופה לאופציית גירוש מיידי של כלל האזרחים הקוריאנים המבקרים בארץ כעת ותוך ניסיון להתחשב ביחסים העדינים עם סיאול, שמחתה על החזרת עשרות מאזרחיה בטיסה אמש של קוריאן-אייר לנתב"ג.

בזמן שהיית הקוריאנים לא ישהו בו חיילים, אך ככל הנראה הם יאבטחו את המתחם.

ממערכת הביטחון נמסר: "המערכת בוחנת בשעות אלה פתרונות להלנת משלחת התיירים מקוריאה הדרומית בתיאום הנחיות משרד הבריאות בנושא".

נכון לעכשיו, ישנם כ-1,700 תיירים מקוריאה הדרומית בישראל. לא ידוע היכן נמצאים כולם, אך רבים מהם נמנים  בקבוצות תיירים גדולות שמקלות על מאמצי האיתור של הרשויות במדינה. התיירים שמטיילים בישראל באופן עצמאי, מקשים יותר על הרשויות ובעיקר על משרד הבריאות, שממשיך במאמצים לאתר את כל התיירים הרלוונטיים.

 

קורונה נתב"ג דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד