י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא ייתכן בשום קנה מידה"

שרה ב"ק על בידוד הקוריאנים בגילה: "מעשה בלתי אחראי"

תושבי שכונת גילה מאיימים כי יחסמו בגופם את כניסתם של 200 קוריאנים לבידוד במתקן צבאי באזור הר גילה • ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן הגיב: "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי, הדבר לא יתכן בשום קנה מידה"

שרה ב"ק על בידוד הקוריאנים בגילה: "מעשה בלתי אחראי"
החסימות בהר גילה צילום: קרדיט: אלימלך דהן רבש''צ הישוב הר גילה-גוש עציון

תושבי שכונת גילה מאיימים כי יחסמו בגופם את כניסתם של 200 קוריאנים לבידוד במתקן צבאי באזור הר גילה. מספר תושבים הגיעו כבר עם רכבם לכניסה ליישוב וחוסמים את הכניסה. 

בעקבות פניות תושבי הר גילה שבגוש עציון לתושבת הגוש שרה ב"ק, פנתה מועמדת "ימינה" לכנסת לשר הבריאות, ראש המל"ל וגורמים נוספים על מנת שישקלו מחדש את קליטתם של 200 דרום קוריאנים במתקן של האגודה למען החייל בהר גילה, בצמוד לאזרחים הגרים בישוב.

לדבריה, "המתקן בהר גילה ממוקם בצמוד לבתי אזרחים קשישים וילדים וקליטת מאות אנשים בבידוד שעלולים להוות סכנה לאזרחים הוא מעשה בלתי אחראי. אני מצפה מהגורמים המוסמכים שישקלו את ההחלטה מחדש בהקדם".

כזכור, בדיונים שנערכו הלילה והבוקר (ראשון) במערכת הביטחון, התקבלה החלטה עקרונית לקלוט כ-200 אזרחים קוריאנים השוהים בישראל בימים אלה, ככל הנראה רובם תיירים, בתוך מתחם של מערכת הביטחון בדרום ירושלים. כף פורסם לראשונה ב-Ynet.

ככל הנראה המתקן שאליו יועברו הקוריאנים לבידוד הוא מדרשת הר גילה, המשמש לאירוח של השתלמויות חינוכיות בצה"ל ולקורסים צבאיים. בזמן שהיית הקוריאנים לא ישהו בו חיילים, אך ככל הנראה הם יאבטחו את המתחם.

החסימות בהר גילה. צילום: אלימלך דהן רבש''צ הישוב הר גילה-גוש עציון

ההחלטה ממתינה לאישור סופי שעשוי להתקבל בדרגי הממשלה הבכירים בישראל, כחלופה לאופציית גירוש מיידי של כלל האזרחים הקוריאנים המבקרים בארץ כעת ותוך ניסיון להתחשב ביחסים העדינים עם סיאול, שמחתה על החזרת עשרות מאזרחיה בטיסה אמש של קוריאן-אייר לנתב"ג.

ממערכת הביטחון נמסר: "המערכת בוחנת בשעות אלה פתרונות להלנת משלחת התיירים מקוריאה הדרומית בתיאום הנחיות משרד הבריאות בנושא".

החסימות בהר גילה // צילום: אלימלך דהן רבש''צ הישוב הר גילה-גוש עציון

 

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן הגיב: "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי. הדבר לא יתכן בשום קנה מידה. גם אם קיים הצורך בטיפול מידי בנגיף , לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים. גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אז למה שלא יקימו בו את מרחבי הבידוד.

אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא את ההחלטה הזו לאלתר ולייצר שיח עם רשות מקומית כמקובל. אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי"

גילה דרום קוריאה בידוד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד