י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רצח 11 אלף בטרבלינקה

"נחסך מהקהילה היהודית הפחד והחשש השנתיים"

מדי שנה צועדים אלפי ניאו-נאצים כדי להלל את הגנרל הבולגרי בתקופת השואה, הריסטו לוקוב, שהיה אחראי למותם של יותר מ -11,000 יהודים בטרבלינקה. השנה, בפעילות נמרצת של נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלג לאודר, הצעדה בוטלה 

"נחסך מהקהילה היהודית הפחד והחשש השנתיים"
הניאו נאצים בבולגריה צילום: World Jewish Congress

נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלג לאודר, הודה לרשויות בבולגריה, כולל לראש הממשלה בויקו בוריסוב, על האיסור לקיים את ההפגנה השנתית בה השתתפו מדי שנה אלפי צועדים ניאו-נאצים כדי להלל את הגנרל הבולגרי בתקופת השואה, הריסטו לוקוב, שהיה אחראי למותם של יותר מ -11,000 יהודים בטרבלינקה.

מארגני הצעדה צייתו להחלטת בית המשפט המגביל את האירוע להנחת זרי פרחים מחוץ לביתו של לוקוב. על פי הדיווחים בבולגריה, המשטרה בעיר סופיה הודיעה למארגני הצעדה כי כל מי שיפר את הצו ייעצר. ההוראה הוציאה את המפרשים מהתומכים, ולאירוע הגיעו רק 60 איש בלבד.

"לראשונה זה למעלה מעשור, נחסך מהקהילה היהודית בבולגריה הפחד והחשש השנתי מידי בריונים מבישים שהתהלכו ברחובות כדי לפאר את האידיאולוגיה שהביאה את חורבן היהודים",. אמר לאודר. "בזמן המפחיד הזה של עלייה בפעילות אנטישמית ברחבי העולם, זהו רגע של ניצחון אמיתי עבור הקהילה היהודית, תושבי בולגריה וכל מקדמי הצדק והסובלנות ברחבי העולם."

לאודר אמר שהוא "אסיר תודה" בפני גורמים בבולגריה, בהם ראש הממשלה בויקו בוריסוב, ושרים בכירים בממשלה, ראש עיריית סופיה, והתובע הכללי. "ואנשים רבים נוספים הקשיבו לנו והבינו את החששות שלנו מההפגנה המסיתה הזו. נקווה שחודש פברואר שנה הבאה יעבור ללא הפרעה אחת מסוג זה". הוסיף לאודר.

בולגריה טרבלינקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד