י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ישראל ביתנו במתקפה

המועמד להחליף את ליצמן תוקף: "בהלת הקורונה באה רק בגלל הבחירות"

פרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית לשעבר והמועמד מטעם ישראל ביתנו לתפקיד שר הבריאות, תוקף היום את ההתבטאויות השונות בעניין נגיף הקורונה • לדבריו, כל ההפחדה באה בגלל הקירבה לבחירות • אידלמן הוסיף כי מערכת הבריאות בישראל לא ערוכה להתמודדות עם הנגיף

המועמד להחליף את ליצמן תוקף: "בהלת הקורונה באה רק בגלל הבחירות"
הבחירות ידחו בעקבות הגעת הקורונה לארץ? צילום: פלאש 90

פרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית לשעבר והמועמד מטעם ישראל ביתנו לתפקיד שר הבריאות, תוקף היום את ההתבטאויות השונות בעניין נגיף הקורונה. לדבריו, כל ההפחדה באה בגלל הקירבה לבחירות.

"עושה רושם שבהלת הקורונה צוברת בארץ תאוצה לא רק בגלל הביקור של הקבוצה הקוריאנית, אלא בעיקר לאור התקרבות יום הבחירות", אמר אידלמן. "דיבורים על אשפוז בכפייה, ביטול מרוצים או תיאוריות שונות על לוחמה ביולוגית אולי יועילו לכמה פוליטיקאים, אבל לא יסייעו בזמן אמת לציבור".

אידלמן הוסיף כי מערכת הבריאות בישראל לא ערוכה להתמודדות עם הנגיף. "מי שמכיר את מערכת הבריאות הישראלית מבפנים יודע שהיא לא ערוכה להתפרצות של מגפה ולמעשה גם לא לשפעת רגילה. המערכת הזו סובלת משיעור התפוסה הגבוה ביותר בקרב מדינות ה-OECD ולא יהיה איפה לאשפז אנשים בכפיה גם אם יציבו שוטרים. המערכת זקוקה מיידית לתקנים, למיטות אשפוז, לציוד מתקדם ולניהול יעיל יותר. לא בשביל הקורונה, אלא בשביל אלה שנמצאים במסדרון עוד לפני שהקוריאנים באו לעשות פה סלפי. זו מערכת שזקוקה לראייה אחראית ובעיקר למעשים - לא לדיבורים ריקים", אמר אידלמן.

קורונה משרד הבריאות בחירות לכנסת יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד