י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שכונה על שם יוני נתניהו

נתניהו אישר את בניית המעלית במערת המכפלה ותקף את בנט

בנט: "אישרתי בניית מעלית במערת המכפלה. התכנון הושלם! אנחנו נותנים עכשיו אור ירוק לביצוע. אני מצפה מראש הממשלה ושר החוץ לתמוך במהלך" • נתניהו אישר את המהלך ותקף את בנט • בן גביר הצטרף למסיבה ותקף את שניהם

נתניהו אישר את בניית המעלית במערת המכפלה ותקף את בנט
נתניהו/בנט צילום: יוסי זליגר/יונתן זינדל, פלאש 90

בטקס חנוכת שכונת נופי כרמים בקריית ארבע חברון, אמר שר הביטחון על הנגשת מערכת המכפלה: "אישרתי בניית מעלית במערת המכפלה. התכנון הושלם! אנחנו נותנים עכשיו אור ירוק לביצוע. אני מצפה מראש הממשלה ושר החוץ לתמוך במהלך".

"אנחנו ערוכים לטיפול כולל במערת המכפלה" אומר אלון יוניאן מנכ"ל חכ"ל קרית ארבע "אנחנו כעת עמלים על תכנון 'ציר התיירות' אשר יהווה שער מהכניסה לקרית ארבע ועד מערת המכפלה. אנחנו נשמח לעשות גם מעלית. הצענו לגורמים המוסמכים שנבנה מעלית במקום, כעת זה תקוע".

ראש הממשלה ‏נתניהו השתתף גם הוא בטקס בקרית ארבע, ותקף את בנט ושקד: "אני צריך שישמרו עליי? ההפך, אני צריך לשמור עליהם. הרי גנץ אומר 'אני אביא רוב יהודי' מאיפה יהיה לו רוב יהודי? אז אומר ניסנקורן 'בנט ושקד יבואו' הוא לא אומר רפי פרץ. זו האמת. רוצים ממשלת ימין הצביעו רק ליכוד אחד גדול!"

‏נתניהו הוסיף: "כשהשמאל פוקד אותנו, נו, אני מבין את זה. הימין מפנה אלינו פגיונות אני לא מוכן לקבל את זה! הר חומה הייתה הר קירח. השבוע יוצאות 1000 יחידות דיור לשיווק מידי, הר חומה, גבעת המטוס ולא רק שם. עוד מעט נחנוך גם שכונה חדשה כאן על שם אחי יוני".

על פרויקט המעלית במערת המכפלה אמר נתניהו: "אני מבקש לעדכן עדכון נוסף: לפני חודשיים, אישרתי לקדם את התכנון של פרויקט המעלית במערת המכפלה. אני יכול לדווח פה לראשונה שהתכנון הושלם. במשך שנים זה עוכב, עכשיו אני מודיע: אנחנו היום נותנים אור ירוק לביצוע של המעלון במערת המכפלה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מיוזמי ומובילי המאבק מסר: "שמעתי את הדברים, אני מברך ומקווה כאחד שהנגשת המערה תתבצע סוף כל סוף ובמהרה, חופש הפולחן, ובטח לאתר המקודש לכלל הדתות, זו זכות חוקתית ראשונה במעלה, בעזרת השם המקום יונגש בקרוב לטובת כלל המבקרים במקום יהודים ושאינם כאחד".

ח"כ קטי שיטרית שיזמה את הדיונים בכנסת בעד ההנגשה ומובילת המאבק מסרה: "אני מברכת על הכרזתו של ראש הממשלה לאשר הקמת המעלית כפי שאכן אמרתי מדובר בענין הומניטרי וריבוני. אמשיך לעקוב ולוודא שגורמי הביצוע לא יגררו רגליים. והמעלית תוקם בהקדם האפשרי לטובת כל בעלי המוגבליות מכל העמים והדתות".

מארגון בצלמו נמסר, כי "לראשונה אנו מקבלים הבטחה משר ביטחון לביצוע הצעד ההומניטרי: הנגשת מערת המכפלה. אנו מברכים את השר בנט שעם כניסתו הביא בשורות חיוביות ובכלל זאת הנגשת המערה. יחד עם זאת, ארגון בצלמו ימשיך במעקב ובמאבק לביצוע ההנגשה בשטח. דבר הומניטרי כל כך פשוט שהתעכב זמן רב, הגיע הזמן לשים לזה סוף".

יו"ר רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר הגיב לדברים שאמרו בנט ונתניהו בטקס בנופי כרמים בקרית ארבע, ואמר כי "עצוב שאחרי כל כך הרבה שנים נזכרו בנט ונתניהו להקים מעלית במערת המכפלה ולבנות 200 יחידות דיור בקרית ארבע, כשהימין בשלטון כבר 10 שנים. טוב שיש בחירות שמזכירות להם שהם הימין שבשלטון".

בתגובה לדברי ראש הממשלה נגדו, מוסר בן גביר כי "ראש הממשלה יכול להמשיך לספר לציבור שלגנץ אין ממשלה בלי טיבי, אבל הוא לא מצליח להסביר בשום אופן איך לביבי יש ממשלה בלי בן גביר. נתניהו יודע היטב שהסיכוי היחיד שלו להקים ממשלת ימין, שלא רק תדבר ימין אלא גם תיישם מדיניות של ממשלת ימין - הוא רק עם ארבעת המנדטים של עוצמה יהודית".

בנימין נתניהו מערת המכפלה נפתלי בנט איתמר בן גביר מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד