ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"כשהצפירה מבני ברק מגיעה"

אברי גלעד מספר על השבת שלו וממליץ גם לאחרים

בפוסט שהעלה לפייסבוק איש התקשורת אברי גלעד, הוא מספר על השבת שלו, וממליץ גם לאחרים לנסות • "עם רדת השבת, כשהצפירה מבני ברק מגיעה עד מרפסת ביתי ומבשרת את כניסת היום המנוחה, אני מניח את הטלפון מידי, לא מכבה אותו לגמרי, שמא איזה חירום יתדפק על דלתי, אבל נמנע מלצרוך את הזבל התודעתי הזה שנקרא חדשות במשך 25 שעות בדיוק"

אברי גלעד מספר על השבת שלו וממליץ גם לאחרים

בפוסט שהעלה לפייסבוק איש התקשורת אברי גלעד, הוא מספר על השבת שלו, וממליץ גם לאחרים לנסות.

"הנה יצאה השבת, ואני איני שומר שבת כלל. במשך שנים הציק לי שאיני עושה שום דבר מיוחד כדי לייחד את השבת מימי החול", מספר גלעד. ?"לא לנסוע ולא להדליק אור ולא לבשל וכל מצוות השבת לא מדברות אלי. מרגיש לי, כמי שגדל בבית אתאיסטי, יותר טרחה וצמצום ממנוחה והרחבה. ואז קראתי מאמר נהדר של ד"ר מיכה גודמן על שבת אנפלאגד, שבת מנותקת, והתחברתי. הוא הציע לי לציין את השבת בכיבוי הטלפון שלי. זה מיד הדהד בליבי והבנתי שהשבת היא הזדמנות נהדרת בשבילי לנוח מההתמכרות המכוערת הזאת של דפדוף אינסופי באתרי חדשות בציפיה שמשהו חדש יקרה, שיפעיל לי את המוח לשניה, עד האירוע הבא.

אני מכור. אמנם להתמכרות שלי לטלפון של מאפיינים משלה, לא רשתות חברתיות, לא אינסטגרם השטוח ולא טוויטר האלים ולא טיק טוק המשהו שאיני יודע בכלל מהו כי אני כבר לא בגיל. אתרי חדשות. כל הזמן בחדשות. יש לי תירוץ, כי כביכול העבודה שלי דורשת התמצאות בכל המתרחש, אבל אפילו אני לא קונה את התירוץ הזה. זאת סתם התמכרות פשוטה, מעליבה, משעבדת.

ועם רדת השבת, כשהצפירה מבני ברק מגיעה עד מרפסת ביתי ומבשרת את כניסת היום המנוחה, אני מניח את הטלפון מידי, לא מכבה אותו לגמרי, שמא איזה חירום יתדפק על דלתי, אבל נמנע מלצרוך את הזבל התודעתי הזה שנקרא חדשות במשך 25 שעות בדיוק. בשעות הראשונות זה מסובך, המוח דורש את התדר המפעיל, אבל אחר כך משהו בי נרגע, ונזכר שאני יכול גם בלי, ושזה אפילו מרגיע אותי מאד, ומחזיר לי גם שעות של פנאי וגם מחשבה נקיה מפרובוקציות של אמצעי תקשורת ציניים.

וכשיוצאת שבת, אני מתנפל על הטלפון, ומחטט באתרים, ומגלה שלא קרה שום דבר, ונשבע לקחת משהו מזה אל תוך השבוע שלי, ותוך שעה שוכח מזה, ומתמכר מחדש. ועדיין היום ניקיון הזה, משפיע הרבה. ממליץ גם לכם לנסות. תנסו ?".

 

אברי גלעד שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד