י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסלמה חמורה בדרום • צפו

מטח רקטות חריג בעוטף עזה; כיפת ברזל ירטה חצי מהן; צה"ל צפוי להגיב בחריפות

בסביבות השעה חמש וחצי החלו המחבלים ברצועת עזה לשגר מטחי רקטות כבדים לעבר יישובי הדרום בהם אשקלון. עד כה לא דווח על נפגעים. מתיעוד שצילמו תושבים, נראה כי מערכת כיפת ברזל יירטה חלק מהשיגורים • הבוקר חיסל צה"ל שני מחבלים שהניחו מטען סמוך לגדר המערכת בגבול הרצועה • צפו

מטח רקטות חריג בעוטף עזה; כיפת ברזל ירטה חצי מהן; צה"ל צפוי להגיב בחריפות
נתניהו ובנט בהערכת מצב בקריה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הסלמה חמורה הערב בדרום המדינה. החל מהשעה 17:32 החלו להישמע אזעקות צבע אדום ועמם שיגורי רקטות ויירוטים של מערכת כיפת ברזל. נכון לשעה זו שוגרו לפחות 25 רקטות מעזה לעבר הדרום ואזעקות נשמעו בכל רחבי עוטף עזה, כולל באשקלון ובשדרות.

עד כה לא דווח על נפגעים. מתיעוד שצילמו תושבים, נראה כי מערכת כיפת ברזל יירטה חלק מהשיגורים.

מהמועצה האיזורית חוף אשקלון נמסר כי בשלב זה, לא אותרו נפילות בשטח המועצה. כרגע אין שינוי בהנחיות. מחוץ לישובים במועצה האיזורית אשכול אותרו נפילות, ללא נזק וללא נפגעים בגוף

במוקד 101 של מד"א לא התקבלו שיחות על נפגעים כתוצאה ישירה מפגיעת רקטות.

בעקבות מטח הרקטות שנורה לעבר העיר אשקלון, הורה ראש העיר, תומר גלאם, על פתיחת המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. כמו כן, הנחה על ביטול כל הפעילויות והאירועים במרכזים הקהילתיים ובהיכל התרבות.

שלוש שעות אחר כך, בסביבות 20:00 נשמעה אזעקת צבע נוספת באשקלון וביישובי עוטף עזה.

מדוברות מועצת אשכול נמסר כי לפני זמן קצר הופעלה אזעקה בכיסופים. זוהו שיגורים ונשמעו פיצוצים. נפילות בשטחים פתוחים מחוץ לישוב. אין נפגעים בגוף. לא ידוע על נזק.

מדוברות עיריית אשקלון: בעקבות הנחיות פיקוד העורף ובתיאום עם ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, מחר (שני) לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר, כולל מסגרות החינוך המיוחד והמוכש"ר. על כל שינוי בהנחיה זו נודיע בהקדם. גם במכללת אשקלון לא יתקיימו מחר לימודים.

עד כה נורו היום לעבר ישראל 25 רקטות, כמחציתם יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל.

בשעה 21:00 ובסמוך לה, שוגרו עוד כמה רקטות לעבר יישובי הדרום. בהם גם העיר שדרות. לא דווח על נפגעים בנפש ובשטח המועצה האזורית שער הנגב אותרה נפילה אחת בשטח פתוח.

בתוך כך, הערב התקיימה הערכת מצב בקריה שבתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מתאם הפעולות בשטחים ובכירי מערכת הביטחון.

צה"ל חיסל שני מחבלים ואסף את אחת הגופות באמצעות דחפור

כזכור, הבוקר, שני מחבלים חוסלו על ידי צה"ל, לאחר שהניחו מטען חבלה בסמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. צה"ל פרסם תיעוד וידאו של שני המחבלים, מתקרבים לגדר המערכת, מתיישבים על הרצפה ומתחילים להתעסק עם דבר מה. "מדובר בחוליית טרור אשר ביצעה שני אירועי הנחת מטען נוספים בחודשים האחרונים סמוך לגדר המערכת" נמסר מצה"ל.

החוליה, כך על פי צה"ל, משויכת לארגון הטרור ג'יהאד האסלאמי, שכאמור החולייה הניחה בחודשים האחרונים שני מטעני חבלה בסמוך לגדר גדר המערכת.

בהנחיית שר הביטחון נפתלי בנט אספו כוחות צה"ל את אחת מגופות המחבלים באמצעות דחפור אל תוך שטח ישראל בכדי לסחור בה בעתיד, מה שהכעיס את העזתיים שהתקבצו על הגדר והצליחו לאסוף את גופת המחבל השני לשטחם. 

יצוין כי בעקבות הירי לדרום, התקיימה הערכת מצב מיוחדת במשטרה בראשות מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם סופר וסגל הפיקוד, עובו כלל המערכים המבצעיים על מנת להגביר את הנוכחות ברחבי הערים ואת תחושת הביטחון בקרב הציבור.

בד-בבד, מבקשת המשטרה לרענן את הנחיות הבטיחות לציבור:

- בכל מקרה של אזעקה, יש להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף.

- חל איסור להתקרב לזירת אירוע. יש להשאיר את הטיפול בזירה לחבלני משטרת ישראל המיומנים וכוחות החירום וההצלה.

- בכל מציאת פריט חשוד, לרבות חלקי יירוט ו/או רקטה, יש להתרחק מהמקום, להרחיק סקרנים, לחייג 100 ולהזעיק את משטרת ישראל למקום.

- הישמעות להנחיות אלו, מצילה חיים!

תגובות המערכת הפוליטית להסלמה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏רק השבוע ישראל אפשרה להעביר לחמאס תשלום של עשרות מיליוני דולרים כדמי פרוטקשן. החמאס קיבלו את הכסף, המתינו שהשליח הקטארי יצא מהרצועה ומיד החלו לירות. מדיניות הרפיסות והכניעה לטרור אותה מובילה הממשלה היא פשוט ביזיון ופגיעה אנושה בהרתעה הישראלית".

'עוצמה יהודית' הגיבה לירי לדרום: "מדיניות הביטחון של בנט נכשלה. בנט הבטיח שכשר בטחון יוביל מדיניות חריפה ותקיפה מקודמיו, ובפועל מיישם בדיוק את המדיניות של ליברמן ושרי הבטחון מהשמאל, שהפקירו את תושבי הדרום. השוני היחיד של בנט הוא בכך שהוא מרבה לדבר, אך בפועל תושבי הדרום ממשיכים להיות מטווחים ללא הפסקה כשצה"ל ממשיך להפציץ דיונות ריקות ואיזורים נטושים".

יו״ר העבודה-גשר-מרצ, שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, התייחס לירי על עוטף עזה ואמר: "מטח הירי הערב על אשקלון וישובי העוטף הוא עדות נוספת לכשלונו של נתניהו ושרי הביטחון שלו בשנים האחרונות שמתעקש לנהל את המציאות במקום לשנות אותה. בלי אסטרטגיה, הבעיה לא תפתר. בלי מדיניות - החמאס ושאר ארגוני הטרור ימשיכו לקבוע את גובה הלהבות לפי צרכיהם. בעוד 8 ימים יצביעו תושבי העוטף ואזרחי ישראל כולם, גם על שינוי המציאות אותה משמר נתניהו. אני מאחל לילה שקט לתושבי עוטף עזה".

השר יובל שטייניץ מהליכוד אמר בתגובה להסלמה: "ההערכה שלי היא שבסופו של דבר אולי לא תהיה ברירה אלא לכבוש את עזה, זמנית לפחות, אבל אני רוצה להזכיר שזה לא פתרון שיבטל את האיומים מעזה. יש לזה מחירים לא פשוטים מבחינתנו. גנץ בזמנו הציג מצגת שדיברה על 500 הרוגים ממיטב בנינו ובנותינו". את הדברים אמר בראיון לכאן רשת ב'.

שיגור רקטות עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד