י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בתיעוד

כוח צה"ל גרר את הגופה בדחפור ועורר סערה

תקרית חריגה בגבול רצועת עזה: הבוקר (ראשון) זיהה כוח צה"ל שני מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת ממזרח לחאן יונס בדרום רצועת עזה, והניחו מטען חבלה סמוך אליה • בסרטון שהופץ ברשתות הערביות נראה דחפור צה"לי מונע ממחבלים נוספים להגיע אל הגופה ואף אוסף אותה בעצמו, ככל הנראה, לצורכי מיקוח בעתיד • ח"כ מתן כהנא מ"ימינה" שיתף את התיעוד בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אפקט בנט - גופות מחבלים לא יחזרו עד השבת הבנים

כוח צה"ל גרר את הגופה בדחפור ועורר סערה
כוח צה"ל גרר את הגופה בדחפור ועורר סערה צילום: צילום מסך

תקרית חריגה בגבול רצועת עזה: הבוקר (ראשון) זיהה כוח צה"ל שני מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת ממזרח לחאן יונס בדרום רצועת עזה, והניחו מטען חבלה סמוך אליה.

מצה"ל נמסר כי "הכוח, שנערך בנקודה אל מול הזיהוי, פתח באש לעברם. זוהתה פגיעה". מדיווחי הפלסטינים עולה כי שני המחבלים נהרגו. בנוסף דיווחו, כי צעיר שבא לסייע למחבלים נורה ברגלו ונפצע.

לאחר התקרית התפתח במקום עימות, לאחר שכוח צה"ל מנע את פינוי אחת הגופות. בסרטון שהופץ ברשתות הערביות נראה דחפור צה"לי מונע ממחבלים נוספים להגיע אל הגופה ואף אוסף אותה בעצמו, ככל הנראה, לצורכי מיקוח בעתיד.

ח"כ מתן כהנא מ"ימינה" שיתף את התיעוד בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אפקט בנט - גופות מחבלים לא יחזרו עד השבת הבנים. אנשי חמאס שנשלחו לאסוף את הגופות נענו בירי לברכיים. כך מתנהלים מול ארגון טרור". שר הביטחון עצמו כתב: "נמאס מהביקורת הצבועה של השמאל. רבותיי, יפי הנפש: אתם לא הומניים! חמאס מחזיק את גופות הדר ואורון. אני מגבה את צה"ל שחיסל את המחבלים ואסף את הגופה. כך צריך וכך נעשה".

מצה"ל נמסר כי השימוש בדחפור נעשה כדי למנוע חשש שחברי החולייה נשאו עליהם מטענים נוספים שיופעלו על החיילים מרחוק בזמן פינוי הגופה. לדברי הצבא, הדחפור היה ממוגן ונכנס בחיפוי של טנק וכוחות נוספים של אוגדת עזה שאבטחו את איסוף הגופה. בנוסף, נמסר כי החולייה שנפגעה הניחה בחודשים האחרונים שני מטענים נוספים סמוך לגדר.

דובר הג'יהאד האיסלאמי מוסעב אל-ברים אמר הבוקר לרדיו אל-קודס המשדר מעזה כי הארגון ינקום את מותו של א-נאעם, ו"לא יסכים לשום תירוץ להסלמה מצד ישראל". הזרוע הצבאית של הג'יהאד, גדודי אל-קודס, אישרה כי א-נאעם פעל מטעמה. דובר חמאס פאוזי ברהום מסר כי "ישראל התכוונה להרוג צעיר לא חמוש ולהתעמר בגופתו מול המצלמות של כל העולם".

הוא הוסיף, כי "החדירה של כוחות האויב לשטח הרצועה והפגיעה באחד מלוחמינו בצורה פראית הן תוקפנות בוטה. על ישראל לשאת באחריות לתוקפנות זו".

נפתלי בנט צה"ל גבול עזה גופות מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד