י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות דחיית הבג"ץ

התיירים מדרום קוריאה יועברו לבידוד בנתב"ג

מועצת גוש עציון מסרה הערב כי "מתקן המדרשה בהר גילה אינו מתאים לפינוי הקוריאנים ועל כן, הם לא יגיעו ליישוב הר גילה מכיוון שהתשתית אינה מתאימה לקליטה" • במקום זאת, התיירים הדרום קוריאנים יועברו לבידוד זמני בנתב"ג

התיירים מדרום קוריאה יועברו לבידוד בנתב"ג
נוסעים בשדה התעופה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בדיונים שנערכו הלילה והבוקר במערכת הביטחון, התקבלה החלטה עקרונית לקלוט לראשונה כ-200 אזרחים דרום-קוריאנים השוהים בישראל בימים אלה, לבידוד בתוך מתחם של מערכת הביטחון בהר גילה. 

תושבי היישוב מחו על ההחלטה, וחסמו את הכניסה ליישוב. בהמשך הם עתרו לבג"ץ בדרישה למנוע את העברת התיירים הקוריאנים. שופטי בג"ץ דחו את העתירה וקבעו כי "דין העתירה להידחות על הסף. העתירה אינה מציגה תשתית עובדתית הולמת וברורה, אינה מגלה עילה משפטית כלשהי (למעט טענה כללית בדבר "פגיעה בזכויות" תושבי הר גילה) ולא קדמה לה פנייה לגורמים הרלוונטיים לעניין (למעט מכתב שנשלח היום לשר הביטחון)".

אולם, מועצת גוש עציון מסרה הערב כי "מתקן המדרשה בהר גילה אינו מתאים לפינוי הקוריאנים ועל כן, הם לא יגיעו ליישוב הר גילה מכיוון שהתשתית אינה מתאימה לקליטה".

במקום זאת, התיירים הדרום קוריאנים יועברו לבידוד זמני בנתב"ג. כך דווח ב-ynet.

בתוך כך, כל 180 התיירים מקוריאה הדרומית שנאסרה אתמול (שבת) כניסתם ארצה, יוטסו חזרה לסיאול במהלך היום - כך נמסר מרשות שדות התעופה. לדבריהם, 133 מהם כבר עלו על טיסת "קוריאן אייר", ו-47 הנותרים יוטסו עוד הלילה חזרה לארצם, בטיסות קונקשן שונות.

נציין, כי כ-1,700 תיירים דרום קוריאנים שוהים בישראל, רובם בקבוצות מאורגנות מה שמקל על התקשורת עמם, ומעטים בקבוצות נפרדות, מה שמקשה על ההגעה אליהם. משרד החוץ ומשרד הבריאות עושים מאמצים לאתרם.

קורונה דרום קוריאה נתב"ג בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד