ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המיצג האנטישמי השנתי

בחוצות העיר: חסידים עם אף ארוך יושבים על שקי כסף

זה כמה שנים מתקיים קרנבל אנטישמי ברחובות בלגיה. כמה מאות אנטישמיים צועדים עם מיצגים בהם נראים בין הייתר חסידים עם אף ארוך יושבים על שקי כסף, לצד קריקטורות שונות מרושעות | שגריר ישראל בבלגיה: "הייתי כדי לראות במו עיני את הלעג ואת השימוש הנלוז בסמלים יהודיים"

בחוצות העיר: חסידים עם אף ארוך יושבים על שקי כסף
קריקטורה אנטישמית בבלגיה צילום: באדיבות המצלם

אירוע אנטישמי מתרחש כל שנה בבלגיה, ונראה שאף אחד לא מתכוון לעצור אותו. בעיר אלסט הקטנה שבבלגיה צועדים היום (ראשון) מאות מבקרים בקרנבל מפורסם, כשהיהודים נראים בקריקטורות אנטישמיות מזעזעות של יהודים אורתודוכסים. בין המחזות, דמויות ענקיות של גברים חסידיים עם אף ארוך, יושבים על שקיות כסף ולצידם עכברוש.

גם תחפושות של ארגון קוּ קְלוּקְס קְלָאן האנטישמי נצפו בתהלוכה.

בשנה שעברה החליט הוועד המנהל של אונסק"ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם) לאחר פניה של ארגונים יהודיים, לסלק את הקרנבל השנתי בעיר אלסט שבבלגיה מרשימת האתרים העולמיים, כן הוחלט, להפסיק את החסות והמימון שניתנו לקרנבל, בעקבות תהלוכה אנטישמית מבחילה בתהלוכת הקרנבל השנתי, בה מוצגות בובות בדמות יהודים חרדים עם שטריימלים ואפים ארוכים, כשהם מחוברים לשקי כסף ויושבים על עכברושים.

אחד המיצגים האנטישמיים בקרנבל

שגריר ישראל בבלגיה עמנואל נחשון הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "‏הייתי היום באלסט. הייתי כי שגריר ישראלי לא מפחד. הייתי כדי לראות במו עיני את הלעג ואת השימוש הנלוז בסמלים יהודיים, את התחפושות המזכירות מדים נאצים וכל זה בכסות של אירוע משעשע וסאטירי. אומרים לי שבערב יהיה גרוע יותר. מקווה ששלטונות בלגיה יתמודדו עם הרפש האנטישמי הזה".

קרנבל אנטישמיות בבלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד