ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תזכורת לימים חשוכים

רבני אירופה זועמים על הקרנבל: "לא מקובל"

ב'ועידת רבני אירופה' מגיבים בזעם רב; "סוג זה של אנטישמיות הוא תזכורת לכמה מהרגעים החשוכים יותר של אירופה" • נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט: "פשוט לא מקובל שמנהיגי עולם כמו מלך בלגיה יכריזו על 'לא עוד' וימים לאחר מכן ישבו בחיבוק ידיים כשהסמלים הללו מופיעים ברחובותיהם"

רבני אירופה זועמים על הקרנבל: "לא מקובל"
קרנבל אנטישמי בעיר אלסט שבבלגיה צילום: באדיבות המצלם

שוב נראו אתמול (ראשון) בתהלוכה השנתית ברחובות אלסט שבבלגיה בובות ענק של יהודים בצורה נתעבת ונלעגת.

נשיא ועידת רבני אירופה הגאון רבי פנחס גולדשמידט זועם על אישור קיום הקרנבל שנה אחרי שנה; "מה שגרוע יותר הוא שסוג זה של אנטישמיות הוא תזכורת לכמה מהרגעים החשוכים יותר של אירופה", אמר הרב. "מאז שנות השלושים של המאה הקודמת לא ראינו תהלוכה של "יהודים" שתויגו במגן דוד צהוב. איננו יכולים להעמיד פנים שתמונות אלה הן סוג של בדיחה או אינן מעוררות פחד. פשוט לא מקובל שמנהיגי עולם כמו מלך בלגיה יכריזו על "לא עוד" שבוע אחד ואז ישבו בחיבוק ידיים כשהסמלים הללו מופיעים ברחובותיהם רק שבועות אחר כך".

בהודעת הועידה נאמר עוד כי "לאחר המחאות הבינלאומיות בשנה שעברה נגד המניעים האנטישמיים בקרנבל הרחוב הזאת, ואחרי שאונסק"ו הסיר את התהלוכה הזאת מרשימת אתרי המורשת התרבות העולמית, היו צריכים המארגנים להבין שעליהם לחדול מלהציג מניעים אנטישמיים כאלה שתורמים לחידוש האנטישמיות באירופה".

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי, שעמד בראש הלוחמים נגד המצעד והצליח להביא להחלטת אונסק"ו שביטלה את המימון, אמר כי קיבל את המידע והתמונות המזעזעות מהקהילה היהודית באלוסט.

"התמונות הקשות הללו מזכירים ימים אפלים בתולדות אירופה", קבע הרב גיגי והוסיף, "החמור ביותר בעניין היא העובדה שהקרנבל המביש הזה מתקיים למרות המחאה הבינלאומית והעובדה שאונסק"ו שאינו חשוד באהבת ישראל כתב בהחלטתו כי 'יש בתהלוכה הזו שימוש חוזר במוטיבים גזעניים ואנטישמיים', יש גבול למה שהם מכנים סאטירה ואין מצב שהקהילה הבינלאומית תעבור לסדר היום על התנהגות מסוכנת שכזו".

רבה של בלגיה אמר עוד: "אני מודאג מגילויי האנטישמיות בבלגיה, ואוועד עם הנציבה הממונה על האנטישמיות וראשי האיחוד האירופי כדי להשמיע את קולה של יהדות אירופה ולשמוע מהם כיצד בדעתם לטפל באופן מערכתי בנחישות נגד האנטישמיות בכל צורותיה האפלות. ויש להם את הכלים הנדרשים בכדי לאכוף את חוקי האיחוד נגד התופעות והמעשים הללו".

הרב גיגי סיפר כי המארגנים הכינו מיצג ענק על גבי משאית ובה לגלוג מהגרוע ביותר של הכותל המערבי ובובות של יהודים בוכים כדי לסמל את העובדה שאונסקו הודיע על הסרתה מהרשימה אולם גנזו אותה מחשש שהמיצג 'פוגעני' מידיי.

קרנבל אנטישמי אנטישמיות בבלגיה ועידת רבני אירופה הרב גיגי הרב פנחס גולדשמיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד