י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המושל הגיע והתנצל

חרדה בארה"ב: המוסדות היהודים קיבלו איום "הטמנו פצצות"

ההתנכלות ליהודים בארצות הברית נמשכת בצורות שונות. אתמול פונו לפחות 19 מבנים ברחבי ניו יורק, בעקבות דיווח אנונימי על פצצות שהוטמנו בהם. המושל הגיע לאחת הזירות ושיתף את תחושותיו: "הדברים הללו פשוט טרור, ילדים נאלצים לעזוב את המבנים במהירות בגלל האיומים, זה נורא"

חרדה בארה"ב: המוסדות היהודים קיבלו איום "הטמנו פצצות"
SCHOOL BUS צילום: unsplash

לפחות 19 מרכזים קהילתיים יהודיים ברחבי ניו יורק, קיבלו אתמול (ראשון) איומים על כך שפצצה הוטמנה במבנה. כל המבנים פונו ויחידות לסילוק פצצה ערכו חיפוש מדוקדק באותם מרכזים מאוימים וקבעו שהם בטוחים.

מושל ניו יורק אנדרו קואומו הגיע לאחד המקומות, ביקר במרכז היהודי והתעדכן מפי גורמים במשטרה על החקירה.

המושל אמר בזירה כי "הכל בטוח, יחידות מיוחדות בדקו עם כלבי גישוש ווידאו שהכל נקי מפצצות, המצבים האלה כל כך מגעילים, לצערי אנחנו רואים יותר ויותר מזה, היו לנו לפחות 42 אירועים אנטישמיים בחודשים האחרונים במדינה הזו (ניו יורק)".

שוטרים מפטרלים עם כלב לאיתור "הפצצות"

לדבריו, "זה לא נהיה יותר טוב, זה רק נהיה יותר גרוע, אנחנו לוקחים כל איום ברצינות, אנחנו פועלים עם כל היחידות של המשטרה, אם אנחנו לא ניקח את הדברים ברצינות, זה יכול להיות רע, ולכן אנחנו לוקחים את הדברים מאד ברצינות, אנחנו נבדוק ביסודיות מאיפה האימיילים המאיימים הגיעו, מאד קשה לעלות על זה, כי האימיילים יכולים להגיע ממדינה אחרת, אך עדיין זה יראה שזה הגיע מכאן, הדברים הללו פשוט טרור, ילדים נאלצים לעזוב את המבנים במהירות בגלל האיומים, זה נורא".

עוד אמר המושל קואומו, הנחשב לאוהד ישראל נלהב: "ניו יורק לא תהיה ניו יורק בלי אחים ואחיות היהודים שלנו, בשמם של כל האנשים הנפלאים של ניו יורק. אני רוצה להתנצל בפני האנשים שנאלצו להתפנות מהמבנים".

 

איום פצצה מושל ניו יורק אנדרו קואומו מוסדות יהודיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד