י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר סחבת של כשנתיים

סוף למאבקי השליטה על נכסי והקדשות עץ חיים

לאחר סחבת משפטית של כשנתיים: בית המשפט אישר מתווה חדש להבראת מוסדות 'עץ חיים'

סוף למאבקי השליטה על נכסי והקדשות עץ חיים
ילדי 'עץ חיים' נבחנים אצל גדולי ישראל צילום: שוקי לרר

אחרי כשנתיים של התדיינות בבית המשפט המחוזי, ובמהלך מוסכם של רשם ההקדשות ורשם העמותות ובית הדין הרבני להקדשות בתל אביב והמנהל המיוחד עו"ד רונן מטרי - אישר בית המשפט 'מתווה' חדש להבראת מוסדות 'עץ חיים'.

בוועדת הרבנים להצלת המוסדות, המייצגים את תלמידי ישיבת 'בריסק', שכרו את עו''ד יוסי אשכנזי פרקליטו של רה"מ נתניהו, וניסו לערער על שינוי המתווה שנועד לחצוץ בין נכסי עמותת והקדשות 'עץ חיים', לבין הניהול החינוכי הפדגוגי של המוסדות.

המתווה נועד להתחיל לנהל במסילה חדשה את תלמודי התורה של 'עץ חיים' בירושלים ובביתר עילית, וכן את הישיבה לצעירים בירושלים, תוך ניתוק מוחלט מניהול הנכסים.

בסופו של דבר, כב' השופט אביגדור דורות החליט שלא לאפשר לועדת הרבנים שום זיקה וקשר לניהול נכסי ההקדשות והעמותה, אלא רק את ניהול המוסדות החינוכיים של' עץ חיים' בירושלים.

נכסי ההקדשות והעמותה ימשיכו להתנהל ע"י הנאמן להקדשות והמנהל המיוחד לעמותה עו"ד רונן מטרי, ובהמשך ימונו נאמנים ע"י בית המשפט ובית הדין הרבני אשר ינהלו את נכסי ההקדשות, כאשר פירות הנכסים יעברו לטובת הפעלת המוסדות, וכל זאת כדי למנוע התרסקות נוספת של המוסדות כפי שארע בעבר, ולמנוע את התאיידות שארית הנכסים שנותרו.

תלמוד תורה 'עץ חיים' בביתר עילית הנהנה מנכסי ההקדשות של עץ חיים כפי פסיקת בית הדין להקדשות, יוצג באמצעות עו"ד בתיה כהנא-דרור, אשר הביעה את התמיכה במתווה החדש והדגישה כי המתווה נוגע  לקיומו של המוסדות בביתר עילית, בכדי שלא יצטרך להזדקק לחסדי הפלג הניצי במוסדות.  עו"ד כהנא-דרור התנגדה  בבית המשפט המחוזי בתוקף לשליטה של אנשים לא מיומנים ואינטרסנטיים על נכסי ההקדשות והעמותה, העלולים למוטט את מוסדות 'עץ חיים' על אלף התלמידים הלומדים במוסדות.

בסופו של יום, נדחה השבוע טיעונם של ועדת הרבנים, והמתווה החדש קיבל את אישורו הסופי של בית המשפט המחוזי בירושלים.

גורמים במוסדות עץ חיים אומרים, כי לאור שינוי המתווה, יש לקוות כי התהליך יתבצע כמתוכנן, תוך שמירה על המשך פעילות המוסדות החינוכיים, ושמירה על נכסי ההקדשות כ'קרן קיים' כפי צוואת המקדישים והתורמים לעץ חיים שיזכו לקרן קיימת בעולם הזה ולעולם הבא.

עץ חיים ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד