י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חדרו שיקולים זרים"

התנועה ליועמ"ש: נמק את החקירה בפרשת 'המימד החמישי'

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמ"מ פרקליט המדינה: "הציגו נימוקים לפתיחת חקירה פלילית בנושא פרשת "המימד החמישי" בתקופה רגישה זו לרבות הלחצים הפוליטיים שהופעלו"

התנועה ליועמ"ש: נמק את החקירה בפרשת 'המימד החמישי'
גנץ בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון, הידועה בפניותיה המחמירות כשמדובר בחשדות כלפי אנשי ציבור מהצד הימני, פנתה למ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, בבקשה שחשוף את הליך קבלת ההחלטות אשר הוביל לפתיח חקירה פלילית בפרשת 'המימד החמישי', פרשה בה נקשר שמו של מועמד מפלגת כחול לבן לראשות הממשלה - בני גנץ. כמו כן פנתה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי יבחן את הליך קבלת ההחלטות סביב הפרשה.

פניית התנועה מגיעה לאור עושה החשש כי עיתוי פתיחת החקירה עשוי להיות קשור ללחצים אשר הופעלו על מ"מ פרקליט המדינה ע"י גורמים בכירים בהם השר לביטחון פנים ושר המשפטים. "מצטיירת תמונה מטרידה ביותר לפיה חדרו שיקולים זרים אל תהליך קבלת ההחלטות, שיקולים המונעים על ידי בעלי עניין המעוניינים להפיק רווח פוליטי צר מקיומה של חקירה דווקא בעת הזאת".

בפנייתה מציינת התנועה כי כבר לפני שנה בסמוך לפרסום דו"ח מבקר המדינה אשר העלה טענות חמורות סביב פרשת 'המימד החמישי', פנתה התנועה למשטרה לבחינת מסקנות הדו"ח ולרבות פתיחה בהליך פלילי. לכן, תוהה התנועה מדוע שנה שלמה לא נעשתה כלל התקדמות בחקירה זו, עד לעת נפיצה זו - תקופת הבחירות.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "על ממלא מקום פרקליט המדינה לפרסם הודעה ברורה ונחרצת בנוגע להליך קבלת ההחלטות, ולרבות לפרסם את הנימוקים אשר הובילו לפתיחה בחקירה דווקא בעת הזאת. בתקופה בה סופגות רשויות אכיפת החוק מתקפת דה-לגיטימציה חסרת תקדים בחומרתה ועוצמתה, חובה על בעלי התפקידים לשמור מכל משמר על הליך קבלת ההחלטות – נקיות מהשפעות זרות ושיקולים זרים, תוך חסימה מוחלטת של אלו המבקשים להתערב תוך ביכור האינטרס הפוליטי האישי על זה הציבורי".

התנועה לאיכות השלטון בני גנץ המימד החמישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד