ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הנחיות פיקוד העורף בתוקף

למרות הדיווחים על הפסקת אש; השיגורים נמשכים

ההסלמה בדרום נמשכת. לאחר שעבר לילה שקט על תושבי הדרום, מאז השעה 12:00 בצהריים נמשכים השיגורים, שחלקם פגעו בבית בנתיבות ובגן משחקים בשדרות, מגיעים דיווחים על כך שהג'יהאד האיסלאמי מבקש הפסקת אש | לצד זאת, צה"ל ממשיך לתקוף מעת לעת יעדי טרור ברצועה

למרות הדיווחים על הפסקת אש; השיגורים נמשכים
תקיפות בעזה צילום: Fadi Fahd/Flash90

לאחר יממה מתוחה, חזרו ארגוני הטרור לשגר היום רקטות לעבר יישובי הדרום. בשעה 12:01 (שני) שוגרו כ-12 רקטות לעבר העיר שדרות ויישובי עוטף עזה במועצה האזורית שער הנגב ומאז נמשכו מעת לעת השיגורים שהרחיקו גם עד לאשקלון ונתיבות. לקראת השעה שמונה בערב מגיעים דיווחים כי הג'יהאד האיסלמי מבקש הפסקת אש, אולם לצד דיווחים אלה, השיגורים נמשכים לעבר עוטף עזה. 

23:36 > באזעקה האחרונה זוהו ארבעה שיגורים שחצו לשטחנו. שלושה יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית של כיפת ברזל. נפילה אחת בשטח פתוח. אין נפגעים.

23:20 > אחרי הירי לעוטף: האתר הפלסטיני "סווא" מדווח כי הפסקת האש תחל בשעה 23:30.

23:02 > למרות הדיבורים מצד גורמים שונים על רגיעה והפסקת אש, רקטה שוגרה לעבר נחל עוז במוא"ז שער הנגב.

22:27 > בהמשך לאזעקת צבע אדום שנשמעה לפני מספר דקות, מדוברות מועצת שער הנגב נמסר כי לא זוהו נפילות במרחב מועצה אזורית שער הנגב.

22:22 >  אזעקת צבע אדום בשדרות.

21:54 >  אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי עוטף עזה.

21:00 > בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט הערב על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, החל מהלילה ועד להודעה חדשה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטאריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה ייסגר לחלוטין. צעדים אלו התקבלו בתגובה להמשך שיגור הרקטות והפעולות ההתקפיות של הגא"פ כנגד מדינת ישראל.

20:30 > בכירים בעזה לכאן חדשות: הנהגת הג'יהאד האסלאמי הסכימה להפסקת אש כבר אתמול בערב והורתה לפעיליה לנצור אש החל מאמש ב-22:30 לאחר שנאמר לה על ידי המתווכים שהפסקת האש תיכנס לתוקף אמש בחצות. ואולם, בעקבות התקיפה הישראלית על יעדי הג'יהאד בדמשק אמש בסביבות 23:30 והרג שני פעיליו שם, הארגון החליט להמשיך בירי. לדברי הבכירים בעזה, בג'יהאד הודיעו למתווכים כבר אתמול כי אין להם עניין במלחמה חדשה בעזה לא לפני הבחירות בישראל ולא לאחריהן. עוד אמרו הבכירים לכאן חדשות כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר הודיע ביומיים האחרונים למתווכים כי הוא מעוניין לסיים את סבב ההסלמה בדרום במהרה. נזכיר שהג'יהאד האסלאמי הוא שהוביל את מאמץ הירי מעזה ביומיים האחרונים, חמאס לא עצר בעדו אך גם לא הצטרף לירי.

20:28 > דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברחבי רצועת עזה, שכללו מתחמים לאחסון אמצעי לחימה ימיים ומתחמים צבאיים המשמשים לאימונים.

20:14 > למרות הצהרות ארגוני הטרור, אזעקת צבע אדום בישובי עוטף עזה

20:11 > דובר תנועת הג'יאד האיסלמי גדודי אל קודס וההתנגדות הפלסטינית הצהירו כי הם סיימו את תגובתם בסבב הזה אבל הוא מדגיש כי אם ישראל תמשיך לפעול בתוך הרצועה הם ירחיבו את הרקטות לעבר שטח ישראל.

20:00 > אזעקת צבע אדום בכיסופים.

19:52 > גורם ביטחוני ישראלי מעדכן כי התקבלו מסרים מדרגים שונים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בדבר רצון להפסקת אש מיידית. לדבריו; "אנו סקפטיים. צה"ל ימשיך לפעול עד להשבת השקט בדרום. בתכנון מדרגה נוספת וחזקה הרבה יותר. רק המעשים בשטח הם שיקבעו".

19:45 > מעיריית אשקלון נמסר כי נכון לשעה זו, הנחיות פיקוד העורף עדיין בתוקף, לרבות אי קיום הלימודים מחר.

19:30 > הפלסטינים מדווחים על רוכב אופנוע שנפצע כתוצאה מהתקיפה, שמפונה בשעה זו לבית החולים שיפא בעזה.

19:17 > דובר צה"ל מוסר כי בשעה זו תוקף צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יאהד האיסלאמי ברצועת עזה.

18:00 > לפני זמן קצר תקפו כלי טיס וטנקים של צה"ל שבע עמדות צבאיות של ארגון הטרור גא"פ ברחבי רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום.

17:00 > מקורות ברצועה מדווחים, כי לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף עמדת שיגור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, ממנה נורו רקטות לפני זמן קצר משטח רצועת עזה לשטח ישראל. זוהתה פגיעה.

16:45 > למרכז הרפואי ברזילי הובא תושב אשקלון בן 55 שבזמן האזעקה נפל ונחבל בפנים. מצבו יציב מועמד לבדיקת הדמיה.

16:40 > בשעה האחרונה נורו מספר מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום מהרצועה, כולל לערים אשקלון ושדרות, הפלסטינים דיווחו על מספר תקיפות שבהן לא היו נפגעים. בחלק מהשיגורים, פגעו רסיסים של כיפת ברזל בדוד שמש של מבנה מגורים בעיר נתיבות, לא דווח על נפגעים.

16:19 > מטח רקטות שוגר אל עבר יישובי עוטף עזה

מוקדם יותר, אותרה רקטה שהתפוצצה בסמוך לישיבת ההסדר בשדרות, רקטה נוספת אותרה בחצר בית. כמו כן, חלק מיירט נפל בסמוך לסניף קופת חולים לאומית בשדרות.

מערכת ההגנה 'כיפת ברזל' שיגרה כעשרה טילים שיירטו חלק מהרקטות ששוגרו. מעיריית שדרות דיווחו כי ישנם רסיסי מיירטים שנפלו בעיר. אולם עד כה לא דווח על פגיעות כתוצאה מהן. יודגש, כי עד כה ב"ה לא דווח על נפגעים בגוף או על נפילות בשטחים מיושבים.

אחת הרקטות נפלה בגן משחקים בשדרות. בחסדי שמיים לא היו נפגעים. אולם נגרם נזק רב. רקטה נוספת התפוצצה בשטחים פתוחים של קיבוץ ניר עם. בנוסף, רסיסים של יירוטים נחתו ברחבי קיבוץ ניר עם. נזק נגרם לשמשת רכב. בחסדי שמיים - ללא נפגעים.

נפילה בגן משחקים. צילום: באדיבות המשטרה

יצוין כי לפני זמן קצר שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם וראש עיריית שדרות אלון דוידי. רה"מ נתניהו חיזק את עמידתם האיתנה של תושבי העיר ועידכן את ראשי העיר בתמונת המצב הביטחונית. רה"מ נתניהו מקיים כעת התייעצות ביטחונית טלפונית עם ראשי מערכת הביטחון.

כזכור, אמש, מעט לפני חצות, בתגובה לשיגור של כ-30 רקטות לעבר ישראל, צה"ל תקף יעדים של ג'יהאד אסלאמי ברפיח, אך גם בדמשק - שם דווח על שישה הרוגים.

צילום: דוברות המשטרה

בעקבות ההסלמה אתמול ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, כ-65,000 תלמידים לא פתחו הבוקר את יום הלימודים בדרום ונותרו בבתיהם עקב ההסלמה. על פי ההנחיות, בערים אשקלון, נתיבות ושדרות, וכן במועצות האזוריות, חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב - לא מתקיימים לימודים.

‎בראיון הבוקר (שני) לרדיו ירושלים, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתיחות ולהודעה החריגה בה צה"ל אישר באופן חריג את דבר התקיפה בדמשק. נתניהו אמר כי מטרת התקיפה הייתה "מפקדו הבכיר" של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. לדבריו, "הם יודעים שהם תוקפים אותנו ואנו ערוכים לתקוף אותם ולחסל אותם".

‎עוד אמר ראש הממשלה נתניהו כי, "יש כאן שתי אפשרויות: אני אדם שפועל בתקיפות, מלחמה היא מוצא אחרון - אבל ייתכן שלא יהיה מנוס מלהגיע אליה. הכנו מערך מבצעים ששונה בתכלית". נתניהו ציין כי, ‎"אם ישראל תהיה במצב של כניסה למבצע צבאי רחב היקף, "אנו נצטרך לתת מכה יותר גדולה מעופרת יצוקה, עמוד ענק וצוק איתן. יכול מאוד להיות שייתכן וניאלץ לתת את, לא רוצה להגיד, 'אם כל המבצעים'". עוד הוסיף ראש הממשלה בראיון, "אנחנו מכינים הפתעות קשות. מלחמה עם עזה תביא למחירים קשים".

עוטף עזה שדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד