י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בארמון הסעודי

הרב מחה בפני המלך: מדוע היהודים קופים ובוגדים?

הרב דוד רוזן, מנהל היחסים בין הדתות בארגון אמריקני, הגיע לביקור מיוחד בארמון המלך הסעודי בריאד ומחה בפני המלך מדוע בתכני הלימוד בממלכה היהודים מוצגים עדיין באור שלילי • "היהודים בין השאר מתוארים שם כקופים ומואשמים שהם מתנקשים ובוגדים"

הרב מחה בפני המלך: מדוע היהודים קופים ובוגדים?
הרב רוזן במפגש עם מלך סעודיה צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר הרב דוד רוזן, מנהל היחסים בין הדתות בארגון היהודי האמריקני (ה-AJC), השתתף במשלחת בין דתית שנפגשה עם מלך סעודיה בארמונו.

בשולי הפגישה חסרת התקדים, ביקש רוזן מיועץ בכיר במשרד החינוך הסעודי הבהרות על דו"ח שפורסם בשבוע שעבר מטעם מכון המחקר אימפקט סי (IMPACT SE) שמראה כי למרות הניסיונות של הממלכה להראות פתיחות כלפי העולם, עדיין יש לא מעט תכנים אנטישמיים, אנטי יהודיים ואנטי ציוניים בספרי הלימוד.

היהודים בין השאר מתוארים שם כקופים ומואשמים שהם מתנקשים ובוגדים. הריגת יהודים ולחימה נגדם מוצגות כתנאי מקדים ליום הדין. כך מדווח רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11.

גם תכנים אנטי ציוניים לא חסרים וישראל מוגדרת אויב והתנועה הציונית מוצגת באור שלילי במיוחד.

עם זאת, ישנם תכנים אנטי יהודיים ואנטי ציוניים שהוסרו כמו הפרוטוקולים של זקני ציון הידועים לשמצה.

הסעודים ענו לרב הישראלי שנפגש באופן תקדימי עם המלך, כי נעשו שינויים, אך יש עוד עבודה רבה בנושא והדברים ייבדקו. לטענתם, החשיבה היא להתקדם בצורה איטית וחכמה בנושא תכנית הלימודים כדי שלא תהיה תגובה קיצונית נגד המהלך והשינויים.

גורם המקורב לשלטון בריאד אמר לכאן חדשות כי למרות הממצאים המטרידים, הוא אופטימי שיהיה ניהול טוב יותר של סוגיית תוכני הלימוד בסעודיה באופן שיעלה בקנה אחד עם תדמיתה החדשה כמדינה מוסלמית שמשרישה את ערכי השלום והצדק ומובילה את העולם האסלאמי.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', משלחת של חברי ועידת נשיאי הארגונים היהודיים הגדולים בארצות הברית, ביקרה לפני שבוע בערב הסעודית, והיא המשלחת הראשונה בארגון הגג של יהודי ארה"ב. זהו הביקור הרשמי הראשון בממלכה של ארגון יהודי אמריקני מאז 1993.

הביקור כלל פגישות עם בכירים בסעודיה וכן עם מוחמד אל-עיסא, מזכ"ל הליגה העולמית המוסלמית שהוביל לאחרונה משלחת לאושוויץ לרגל יום השואה הבינלאומי. אל-עיסא ידוע כקרוב למוחמד בן סלמאן, נסיך הממלכה.

ועידת הנשיאים, הוא גוף שמאגד את הארגונים היהודיים הגדולים בארה"ב, הוא הוקם בשנות החמישים במטרה להציג קול יהודי מאוחד בנושאי מדיניות חוץ. בשנים האחרונות התעוררו מחלוקות בעקבות הבדלים בביקורת על מדיניות ההתיישבות של ישראל, וכמה קרוב צריך לעבוד עם ממשל טראמפ. הפעם הקודמת שהקונגרס היהודי האמריקני שלח משלחת לסעודיה, היה בשנת 1993 עם תהליך השלום באוסלו.

ריאד סעודיה מלך סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד