י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הזגזגן הסדרתי מפתיע שוב

ליברמן משנה כיוון: "החוק של משרד הביטחון לא רלוונטי: כל בן 18 יגויס"

מי היה מאמין אבל אצל ליברמן הכל אפשרי. לאחר שהיה הלוחם הגדול על חוק גיוס חרדים, ליברמן מבהיר היום כי החוק שגיבש משרד הביטחון במהלך כהונתו כבר לא רלוונטי והוא מבטיח כי יקדם חוק גיוס חובה לכל האזרחים וכידוע אצל ליברמן "מילה זו מילה"

ליברמן משנה כיוון: "החוק של משרד הביטחון לא רלוונטי: כל בן 18 יגויס"
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר שהוביל מאבק עיקש מול הסיעות החרדיות על רקע חוק הגיוס וגרר את המדינה כולה לבחירות מוקדמות ולאחר מכן לבחירות שניות שהובילו את המדינה כולה לבחירות שלישית שאולי יכריעו סוף סוף בין הגושים - יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן משנה כיוון ומצהיר היום (שני) כי לא יקדם את חוק הגיוס שהביא בעת שכיהן כשר הביטחון וכי הוא יקדם חוק גיוס חובה לכל האזרחים.

בכנס 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' בו השתתפו נציגי חלק מהמפלגות הצהיר חבר הכנסת ליברמן כי הוא מוריד מסדר היום את חוק הגיוס שגיבש משרד הביטחון כאשר כיהן כשר ביטחון. לדבריו: "מדובר בהצעת חוק שמערכת הביטחון שמה על השולחן, אבל זה כבר לא רלוונטי". בהתייחסו להמלצות ועדת האלוף במיל' רוני נומה ציין ליברמן כי "אחד החוקים שנגיש מיד עם כינון הכנסת הוא שכל צעיר בגיל 18, ולא משנה מוסלמי, נוצרי, צ'רקסי, כולם חייבים גיוס".

במהלך הכנס התייחס יו"ר 'ישראל ביתנו' לאפשרות של כניסה לממשלה עם המפלגות החרדיות והבהיר: "אני לא נכנס לממשלה שיש בה מרכיבים חרדיים, הגיע הזמן שהמפלגות החרדיות יכנסו לתקופת צינון – לא בריא להיות כל הזמן בשלטון ומחוברים לכיס הממשלתי. צריך להגיע לקונצנזוס בקרב המפלגות הציוניות על סוגיות דת ומדינה, ובגלל שאין מסמך כזה, החרדים משחקים עם המפלגות הציוניות".

בלוף הגיוס נחשף: כך מסקנות הוועדה ישנו את הקרב על החוק

כאמור, השינוי שניתן להגדיר כדרמטי שעושה היום אביגדור ליברמן, מתווסף לעוד שלל זיגזוגים שלו בחודשים האחרונים, במהלכם הוא שינה שוב ושוב את עמדתו, כאשר בשבוע שעבר פרסמה וועדת נומה את מסקנותיה וכבר אז דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי הדבר עלול לשנות את יחסי הכוחות בכנסת, כאשר במסקנות הוועדה נקבע כי היעדים שהוכנסו גם בחוק שהשיג ליברמן רק מורידים את מספר המתגייסים החרדים.

חוק הגיוס אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד