י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תמונה או ציור?

הצייר של פוטין בדיוקן מדהים של רבי דוד אבוחצירא

היצירות של טימור צאקו המפארות את טרקלינו של פוטין, הפכו לשם דבר והוא צייר את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בצורה מדויקת עד שאי אפשר להבחין האם מדובר בתמונה או בציור

הצייר של פוטין בדיוקן מדהים של רבי דוד אבוחצירא
הציור של רבי דוד צילום: באדיבות הצייר

טימור צאקו, יליד אוזבקיסטן שסיים את לימודיו בבית הספר לאמנויות, למד במכללה במגמת במאי תאטרון, ולימד ציור ורישום באקדמיית טשקנט לאומנות ולתאטרון החל לפני כמעט שלושים שנה לצייר בישראל את אחת מסדרות הציורים החשובים שלו אותה כינה "חיות הקודש" ["The God’s Angels"]. ציורים אלו, פרסמו את שמו בעולם האמנות, ובמיוחד בקרב קהל הציירים הראליסטים בארה"ב ובעולם כולו.

בשנת 2001 הוא שב לישראל על מנת ליצור אמנות בהשראה תנ"כית. ולאחריה הוא החל בציור סדרת דיוקנאות של צדיקים יהודים תוך שהוא מתפרסם כרב אמן מדהים ומוכשר בתחום ציורי הפורטרטים.

בשנת 2011 הוזמן לקרמלין לצייר את דיוקנו של בוריס ילצין וכיום, ציוריו מפארים את טרקלינו של ולדימיר פוטין ומדינאים רבים בעולם כולו.

אחד הציורים המדהימים שיצר עומדים למכירה בבית המכירות הפומביות "ווינרס" – דיוקנו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה מגדולי אדמו"רי בית אבוחצירא בדורנו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מחיר הפתיחה של הפריט עומד על 18,000 דולרים אך מנכ"ל בית המכירות מעריך כי הציור יימכר בסכום שבין 30,000 ל-40,000 דולרים.

יצוין כי ציוריו של צאקו נמכרו גם במאות אלפי דולרים, בשל הטכניקה הייחודית שלו. "הציורים שלו נראים כמו תמונה ורק כשמתקרבים מאוד מבחינים בסימני המכחול" אומר גל וינר מבית המכירות הפומביות. יצירותיו מוצגות בגלריות לאומנויות היוקרתיות ביותר בארה"ב, באוספים מובחרים בישראל ובאוספים פרטיים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כאמור, ראש ממשלת רוסיה דימטרי מדבדב, ושל מדינאים, אמנים, ובעלי הון ברחבי העולם.

ציוריו של צאקו מתאפיינים בסגנון היפר-ראליסטי, ומשקפים שילוב ייחודי של כושר יצירתי, הרכבים בשחור-לבן וטכניקה מדהימה של דיוק בפרטים הקטנים. הדמויות בציוריו תופסות את רוב שטח התמונה, כאשר ברקע מופיע נוף אבסטרקטי. ציור האנשים והחיות שהוא מצייר, באמצעות מכחול "triple zero" וזכוכית מגדלת, נראים כמעט כצילומים. הוא מפגין טכניקה ווירטואוזית המצליחה לשקף באופן מעורר השתהות את הייחודיות של האנשים המצוירים, אופיים ומצב רוחם. עבודותיו הן כה ייחודיות עד שניתן לזהות את היוצר מיידית.

ציוריו מעוררי פליאה, ומהווים שילוב של היפר-ראליזם וסוראליזם. החל משנת 2011 הוא הוזמן לצייר את דיוקנו של בוריס ילצין, והמשיך בציור הדיוקנאות הרשמיים של מדינאים רוסים רבים.

רבי דוד אבוחצירא ציור בית המכירות ווינרס ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד