י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ארבעה חשודים שוחררו כבר

חשד ברף נמוך: שוחרר החשוד בתקיפת הרב יום טוב חשין

התפתחות בפרשת 'עושק שחור': שניים מהחשודים שנעצרו במסגרת החקירה, שוחררו היום, האחד מגבאיו של הרב ברלנד, ואחר החשוד בתקיפתו של הלוחם הגדול נגד הרב, למרות שלגבי האחרון המשטרה ביקשה להאריך מעצרו בחמישה ימים, זו הפעם השנייה | מחר יובאו ארבעת החשודים האחרונים שנותרו במעצר - בהם הרב ברלנד עצמו לדיון בעניינם

חשד ברף נמוך: שוחרר החשוד בתקיפת הרב יום טוב חשין
הרב ברלנד צילום: דוד כהן, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום שניים מהחשודים שנעצרו במסגרת חקירת פרשת עושק שחור, בהם חשוד שהוגדר "בעל טיפות הפלא" והחשוד בתקיפת עד בפרשה.

חוקרי תחנת המשטרה מבית שמש ביקשו היום (שני) מבית משפט השלום בירושלים להאריך בשנית בחמישה ימים את מעצרו של תושב בי"ש בן 40, החשוד שיחד עם אחרים גרם נזק לביתו של הרב יום טוב חשין, אחד הלוחמים הגדולים נגד הרב ברלנד.

עו"ד רן עטייה פרקליטו של החשוד, ביקש לשחררו ללא מעצר בית, אלא הרחקה מהעיר בית שמש ואיסור יצירת קשר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השופט אורן סילברמן דחה את בקשת המשטרה ואמר כי "בדיון הקודם נקבע כי החשד הסביר ברף נמוך, ואף על פי כן הוארך המעצר", כדי לאפשר לבצע פעולות חקירה. "החשד הסביר לא התחזק" אמר השופט, והוסיף כי "החשד לא הופרך לחלוטין".

בתום הדיון קיבל את בקשת עורך הדין והורה לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית עד ליום שישי, התייצבות לחקירה על פי דרישה, הרחקה מבית שמש למשך חודש, הרחקה ואיסור יצירת קשר עם הרב חשין למשך שלושה חודשים, התחייבות עצמית וצד ג' בסך 5,000 ש"ח והפקדה של 1,000 ש"ח.

באשר לחשוד נוסף בן 48 מירושלים, בעל "טיפות הפלא מגן עדן" מגבאיו של הרב ברלנד, הוא הובא בפעם הרביעית לבית המשפט והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים. "החשד הסביר התחזק בנושא מסוים" אמר נציג המשטרה רס"מ ניר בן חיים.

לבקשת עו"ד מאיה אביגיל רייכל, פרקליטתו של החשוד, אישר נציג המשטרה כי ארבעה חשודים בפרשה כבר שוחררו, ונותרו שלושה במעצר. היא הציעה שהחשוד ישוחרר למעצר בית אצל אחיו בעיר אלעד.

"אבקש ביהמ"ש יורה על שחרור המשיב על חלופת מעצר שהצגתי ובתנאים דומים לאלה שנקבעו בעניינם של מעורבים אחרים ששוחררו על ידי ביהמ"ש. בשים לב לתקופת המעצר הממושכת, בהעדר הצהרת תובע, ושאר המעורבים שוחררו עד כה" אמרה עורכת הדין.

השופט אלעזר ביאלין אמר כי אמנם מדובר בפרשיה מורכבת, וקיים אינטרס ציבורי מובהק למיצוי החקירה. עם זאת, "בשלב זה, נקודת האיזון מאפשרת בחינת חלופה בעניינו של המשיב" אמר.

בתום הדיון, בין היתר בעקבות כך שחלק מהחשודים בפרשה כבר שוחררו, החליט לשחרר גם את העצור הזה בתנאים מגבילים. מעצר בית למשך שבועיים, איסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה ועם אנשי קהילת שובו בנים למשך חודשיים.

בנוסף הטיל עליו השופט איסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה, איסור התחברות לאינטרנט ולרשתות חברתיות למשך חודש ואיסור כניסה לירושלים למשך חודש. בנוסף יפקיד 20,000 ש"ח בקופת בית המשפט ושתי ערבויות צד ג' בסך 50,000 ש"ח.

אתמול (ראשון) בערב נפתחו ערוצי טלוויזיה המרכזיים, עם סיפור התקיפה של הפעיל המרכזי נגד הרב ברלנד. הרב יום טוב חשין, גם עלה והתראיין בפנים גלויות, לראשונה, ואמר "ניסו להתנקש בחיי אבל אני לא פוחד מהם!".

גורמים בשובו בנים מוסרים ל'בחדרי חרדים' כי אותם אנשים שתקפו, אינם דתיים דבר המוכיח שהם אינם קשורים לקהילה. לדבריהם, מדובר במהלך של אחד ממתנגדי הרב, שנועד "בכדי להשפיע על דעת הקהל ולהציג את עצמו כנרדף ויצירת עוד כותרות שליליות על הרב ואנשיו וכן על המשך מעצרו של הרב ברלנד".

לדבריהם, "המשטרה עד כה לא מצאה את זהות החשודים, מלבד עבריין מוכר מגבעת עקרון, אך החשד נגדו נחלש, לאחר שהוא הביא צילומים שהוא היה במרכז הארץ בשעת ניפוץ החלון".

מחר (שלישי), יובאו ארבעת החשודים האחרונים, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים, בהם הרב ברלנד בעצמו ושלושה ממקורביו.

פרשת עושק שחור יום טוב חשין הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד