י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו מגדיל פער מגנץ

סקר: הליכוד מוביל על כחול לבן - החרדים וליברמן שומרים על כוחם

כן פוליטי לא פוליטי, אפשר כבר לומר כי על פי שלושת הסקרים שפורסמו ביממה האחרונה, 'כחול לבן' סופגת מכה אנושה בעקבות פתיחת החקירה בפרשת המימד החמישי ופרסום הקלטות אשכנזי -מנדלבליט | הליכוד ממשיכה לעקוף את כחול לבן וכך גם נתניהו מגדיל פער משמעותי באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה

סקר: הליכוד מוביל על כחול לבן - החרדים וליברמן שומרים על כוחם
שלטי בחירות של הליכוד וכחול לבן צילום: פלאש 90

שבוע בלבד לבחירות וסקר נוסף מלמד על מהפך. גם בסקר זה 'הליכוד' מתחזקת לעומת 'כחול לבן' שנחלשת, אך עדיין אף אחד מהגושים לא מצליח לכבוש את פסגת ה-61.

על פי הסקר שערך קמיל פוקס עבור 'ערוץ 13', אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום (שני), מפלגת 'הליכוד' הייתה עושה מהפך ומקבלת 33 מנדטים, לעומת 'כחול לבן' שצונחת ל-32 מנדטים בלבד. הרשימה הערבית המשותפת עם 14 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו ומקבל 16 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8 לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8 לעומת 7 בבחירות האחרונות. 

העבודה– גשר-מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מקבלת 10 מנדטים. 'ימינה' בראשות נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' מקבלת 8 מנדטים. ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן שומרת על כוחה ומקבלת 8 מנדטים בלבד.

'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2% מקולות הבוחרים.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 56 מנדטים אף הוא, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מגדיל בנימין נתניהו את הפער מיריבו בני גנץ. 44% סבורים כי יו"ר הליכוד מתאים יותר לכהן כראש ממשלה, ואילו 30% בלבד טוענים כי יו"ר כחול לבן מתאים יותר. 19% מהנשאלים חושבים כי אף אחד מהם לא מתאים.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר, הוא ש-66% מהנשאלים ילכו להצביע בוודאות בבחירות הקרובות, 17% ילכו לקלפי במידה רבה, 5% ככל הנראה לא יצביעו, 4% בטוחים שלא יצביעו ו-7% טרם החליטו.

הסקר כלל 702 נשאלים, 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי, ונערך ע"י הפרופ' קמיל פוקס. התשאול במגזר היהודי נערך ע"י חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הערבי ע"י חברת "סטט-נט" בהנהלת ד"ר יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8%.

הליכוד מפלגת כחול לבן סקר בחירות קמיל פוקס בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד