ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כבר לא חותרים ל-61

המטרה של גוש הימין: 59 - 60; ואז מה?

שינוי אסטרטגי בגוש הימין: בראיונות היום ניתן לשים לב כי גם נתניהו וגם בנט כבר לא מתעקשים על 61 ומסתפקים בהישג גם אם יקבלו רק 59 או 60 מנדטים | בונים על ח"כים חלשים מגוש השמאל שיערקו בשביל תופינים בממשלת ימין

המטרה של גוש הימין: 59 - 60; ואז מה?
בנימין נתניהו ונפתלי בנט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בכינוסי הבחירות ובראיונות לתקשורת ראשי מפלגות הימין מצהירים שוב ושוב כי מטרתם היא לגייס רוב של 61, אלא שביממה החולפת התהפכו היוצרות והם חותרים ליעד של 59 או 60 מנדטים בלבד.

בראיונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחנות הרדיו הבוקר (שני) הוא הבהיר כי היעד הוא להגיע ל-60 מנדטים לימין שלדבריו, "אנחנו רואים בסקרים שאנחנו במרחק של מנדט או שניים משישים, וברגע שיש לך שישים אז נגמר העניין ואנחנו מתקרבים לזה".

על פי הדיווח של דפנה ליאל הערב, בליכוד סימנו במצב כזה את חברת הכנסת אורלי לוי כחוליה החלשה, שתחבור ברגע האמת לגוש הימין כאשר היא מכהנת תחת סיעת 'גשר' בגוש של העבודה-גשר-מרצ והדבר מתאפשר גם טכנית.

גם שר הביטחון ויושב ראש סיעת 'ימינה' נפתלי בנט אמר היום בראיון לאתר 'וואלה' כי מספיק להתקרב רק ל-61, כשהוא טוען "אפשר יהיה להימנע מבחירות רביעיות. אם נתקרב ל-61, נוכל לקלף מהצד השני שנים או שלושה ח"כים שיבואו איתנו".

וכאן המקום להזכיר שבסבב הראשון היו לגוש הימין 60 מנדטים ללא ליברמן - מרחק מנדט אחד בלבד להקמת ממשלה, אך המאמצים לצרף את אבי גבאי וטל רוסו ממפלגת 'העבודה', כמו גם לשכנע את חברת הכנסת החרדית עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן' לערוק לממשלה, כשלו והמדינה נגררה לבחירות שניות ואחר כך לשלישיות.

בחירות 2020 בנימין נתניהו נפתלי בנט אורלי לוי אבקסיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד