ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קור רוח מצמרר

צפו: המסע של המחבל לפני שרצח 22 אנשים

כשלוש שנים לאחר הפיגוע במנצ'סטר שגבה את חייהם של 22 אזרחים ופצע מעל 100 נוספים, מתפרסם תיעוד המורכב מכמה מצלמות אבטחה שתיעדו את המחבל מתכונן לפיגוע הרצחני 

צפו: המסע של המחבל לפני שרצח 22 אנשים
המחבל ממנצ'סטר צילום: מתוך הוידאו

משטרת מנצ'סטר פרסמה תיעוד של המחבל שרצח 22 צעירים בריטים בפיגוע טרור במאנצ'סטר במאי 2017, בעת הופעה של הזמרת המפורסמת אריאנה גרנדה.

בסיום ההופעה בעת שהקהל יצא החוצה התפוצץ המחבל סלמאן רמדאן עבידי. והביא למותם של 22 צעירים, ולפציעה של מעל 100 אנשים נוספים.

תיעוד שרק עכשיו נחשף, אותו פרסמה משטרת מנצ'סטר, חושף איך המחבל סלמאן עבידי תכנן את הפיגוע הנורא. הוא סייר ב'מנצ'סטר ארנה' ארבעה ימים לפני הפיגוע כדי להתכונן ולהכיר טוב את המקום. כך פרסם האתר הבריטי Old Bailey heard.

הטרוריסט בן ה-22, ערך מסע סיור ביומו הראשון לאחר שחזר מלוב, שם הוא למד להפעיל פצצות. הוא הגיע ל'ארנה' לאחר שחזר מלוב בשעה 11 בבוקר ב-18 במאי, ואז נפגש עם אלמוני ורכש ממנו חומרים לפצצה.

קצת לפני השעה 18:00 בערב באותו יום, הוא הסתובב באזור, דיבר עם עובד המקום, נכנס למרכזי קניות באזור ודיבר בפלאפון עם מישהו.

קצת אחרי 19:00 הוא הגיע ל'ארנדייל סנטר', שם הוא נכנס ורכש ארבע מארזי בטריות אצבע בסכום של 14 פאונד. לאחר מכן הוא פנה לחנות ספורט וקנה מזוודה חזקה גדולה כחולה. ושילם 40 פאונד. הוא גרר את המזוודה ונכנס למונית שחורה. המונית הורידה אותו באזור אחר.

זמן קצר אחר כך, רכש המחבל שתי חבילות של מנורות, שתי גלילים של סרט דבק חזק, וכבל חשמל גמיש. ולאחר שלושה ימים, קרה הנורא מכל. הוא פוצץ את עצמו והביא למותם של 22 צעירים. זו היתה מתקפת הטרור הקשה ביותר בבריטניה מאז הפיגוע בלונדון ב-7 ביולי 2005 שבו נרצחו 56 איש.

פיגוע התאבדות פיגוע במנצ'סטר מחבל מתאבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד