י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קרבי מתמיד נגד הפרקליטות

שר המשפטים עולב בגנץ: "הוא או מושחת או פלקט"

בין האישים הפוליטיים היותר מרתקים שהשתתפו בכנס 'בשבע' אתמול, היה שר המשפטים אמיר אוחנה שהגיע עם בטן מלאה על בני גנץ ופרשת המימד החמישי וגם על אנשי הפרקליטות שמתנגדים למינויו של דן אלדד: "מי שואל אותם?! תגיד לי, זו חצר פרטית של מישהו?" • צפו

שר המשפטים עולב בגנץ: "הוא או מושחת או פלקט"
אמיר אוחנה בכנס בשבע צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"בני גנץ הוא או מושחת או פלקט". כך אמר אתמול (שני) שר המשפטים אמיר אוחנה בכנס ירושלים של קבוצת 'בשבע'. "למה?", הסביר השר, "מושחת במובן שאם ביודעין הוא הטעה את המשטרה בכך שהציג מצג שווא כאילו לחברה שהוא עומד בראשה יש לקוחות רבים בעוד שאין לה; אם הוא הציג מצג שווא שהם פועלים 4 שנים בעוד שפעלו למעשה פחות ממחצית הזמן – אז זה בוודאי שחיתות".

"אבל יש גם אפשרות שהוא פלקט. יש תרבות כזאת בחברה העסקית שלוקחים גנרל שאין לו שום רקע עסק, שום הבנה בכלכלה ושמים אותו כפלקט בראש חברה. מעין פותחי דלתות כאלו. ראינו את זה גם במימד החמישי וגם עם גבי אשכנזי בחברת שמן".

"במקרה הזה, בבית משפט מחוזי במסגרת כתב תביעה שהוגש נגד אשכנזי ובו נטען בכתב התביעה שהוא הונה את משקיעיו במרמה – קבע הסדר פשרה של 4 וחצי מילון ש"ח. אם אין דברים בגו, אז למה הסכם פשרה?", תהה שר המשפטים.

לדבריו, "בסוף אתה מגלה שהמפלגה שחרטה על דגלה את טוהר המידות, ניקיון הכפיים והיושר וכו' – כמעט איפה שאתה לא הופך אבן אתה מגלה חשד לשחיתות".

המראיין אבישי גרינצייג, כתב המשפט של 'גלובס' שאל את השר: "ליאת בן ארי, נורית ליטמן ועוד פרקליטים בכירים אינם מאמינים בדן אלדד. אנחנו שומעים את זה גם מתוך קבוצת הפרקליטות שיוצאת וגם מהדים שמגיעים לאוזניי. מתייחסים אליו כסוס טרויאני, משה לדור מוציא מכתבים נגד אלדד ומבקש הסברים. תגובתך לביקורת?".

השר אוחנה השיב: "מי שואל אותם? מי שואל אותם?! תגיד לי, זו חצר פרטית של מישהו? היועץ המשפטי שהיה לפניך כתב לי מכתב שהוא פירט בפני בהנמקה מפורטת וארוכה מדוע דן אלדד אינו מתאים לתפקידו. אני אומר לך מה הוא אמר לי: "הם לא יקבלו אותו". זו ההנמקה המפורטת. איזה סוס טרויאני?! אדם שהוא כמעט 30 שנה בפרקליטות. חבר בשנים האחרונות בצוות הבכיר של הפרקליטות. מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות. זה מישהו שהבאתי מבחוץ? זה שודד דרכים? הוא בשר מבשרה של הפרקליטות. אתה יודע מה מפריע להם? שהוא לא מהקליקה, שהוא לא מהחבורה. אבל זה לא חצר פרטית. אנחנו מדברים על שירות המדינה, ובשירות המדינה פועלים לפי חוק", כך השר.

עו"ד דן אלדד אמיר אוחנה פרקליטות המדינה בני גנץ כנס בשבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד