י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אתה נמצא בסיטואציה מורכבת"

צפו: כך מגיעים צוותי מד"א לבדוק חולי קורונה

פראמדיקים של מד"א הגיעו לבצע דגימת ריריות בבתיהם של שוהים בבידוד לאחר שהתלוננו על תסמינים שונים ורופא משרד הבריאות הנחה לבצע בדיקה • "כפראמדיק של מד"א אתה נמצא בסיטואציה מורכבת אני נכנס לבית של המטופל כשאני לבוש בחליפת מיגון מלאה לכמה דקות בודדות" • צפו

צפו: כך מגיעים צוותי מד"א לבדוק חולי קורונה
מתנדבי מד"א בודקים חולי קורונה בבידוד צילום: דוברות מד"א

נמשכים המאמצים למניעת התפשטות הקורונה בישראל: אתמול (שני) החלו צוותי מגן דוד אדום להגיע לבתיהם של שוהים בבידוד אשר דיווחו על תסמינים כגון שיעול, חום גבוה ועוד ורופא משרד הבריאות הנחה לבצע בהם דגימת ריריות. במוצ"ש הוקם מוקד מיוחד המשותף למד"א, משרד הבריאות וקופות החולים, למענה לפניות אזרחים בנושא הקורונה ומרגע פתיחתו התקבלו בו למעלה מ-15 אלף פניות. במד"א מציינים כי רוב הפניות הן בעיקר מאזרחים מודאגים שאינם סובלים כלל מתסמינים והחובשים והאחיות במוקד מרגיעים ומנחים את כולם בהתאם להוראות משרד הבריאות.

אתמול החלו, כאמור, להגיע צוותי מד"א  לבתיהם של שוהים בבידוד לשם נטילת דגימת ריריות. הדגימה נלקחת על ידי פרמדיק ממוגן ברמה הגבוהה ביותר ומועברת על ידי מד"א למעבדה במרכז הארץ.

במקרה בו נדרש פינוי דחוף ומציל חיים, המחייב אשפוז בבית חולים של מטופל החשוד כחולה בקורונה יעשו חובשי מד"א שימוש באלונקה מבודדת המאפשרת פינוי מטופל ללא סכנת הדבקות.

בימים האחרונים עברו 75 פראמדיקים של מד"א הכשרה ייעודית לביצוע לקיחת דגימת ריריות לצורך בדיקת המצאות הנגיף.  עד כה נלקחו כשלושים דגימות שתוצאותיהן יוודאו לאחר מספר שעות. יודגש כי עד רגע זה לא נתקבלו בארץ תשובות חיוביות לנגיף הקורונה, למעט מאלו שהגיעו בשבוע שעבר מהספינה ביפן.


 
פראמדיק מד"א פאדי דקידק שהגיע לשני בתים של מחויבים בבידוד, מספר: "לפני שאני נכנס לבית אני יוצר קשר עם המטופל ומשפחתו כדי לעדכנם שאני מתכוון להגיע ומה צפוי לקרות. אני עושה זאת משום שזו סיטואציה לא פשוטה ונדרשת הרגעה מסוימת ולכך הוכשרנו. כפראמדיק של מד"א אתה נמצא בסיטואציה מורכבת. אני נכנס לבית של המטופל כשאני לבוש בחליפת מיגון מלאה לכמה דקות בודדות, מבצע את הבדיקה ומיד יוצא. הדגימה עוברת לבדיקה במעבדה כשהיא בקופסא אטומה. אני מקווה שהאנשים האלו יהיו בריאים ושהבדיקה תהיה שלילית".


 
מנכ"ל מד"א, אלי בין מספר על המבצע המורכב: "אנו פועלים לצורך לקיחת דגימת ריריות מהשוהים בבידוד שפיתחו תסמינים, על מנת לבדוק אם נדבקו בנגיף. לא כל אדם הנדרש להיות בבידוד נזקק לבדיקות אלו, אלא רק אנשים שעל פי הנתונים רופא משרד הבריאות החליט שיש בכך צורך. אנו עובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם כל הגורמים כדי לעמוד בחזית המאמץ הלאומי למניעת התפשטות הקורונה בישראל."
 
במד"א קוראים לציבור להישמע להוראות משרד הבריאות ולהקפיד על כללי היגיינה על מנת לקחת חלק במאמץ הלאומי למניעת התפשטות וירוס הקורונה בישראל.

קורונה מד"א חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד