י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שלוש שנים לאחר שזוכה

דיווח: מת נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק

דיווח: נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, שישב בכלא במשך שש שנים אך לבסוף זוכה ממעורבות בהרג מפגינים במהפכה שהתרחשה במדינה בשנת 2011, מת בגיל 91 

דיווח: מת נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק
חוסני מובארק צילום: פלאש 90

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, שישב בכלא 6 שנים, ובהמשך זוכה ממעורבות בהרג מפגינים בהתקוממות נגדו בשנת 2011, הלך לעולמו בגיל 91, כשלוש שנים לאחר שזוכה מההאשמות נגדו ושוחרר מבית החולים הצבאי בו הוחזק.

כזכור, ביוני 2012 גזר עליו בית המשפט בקהיר מאסר עולם, בשל חלקו בהרג 239 מפגינים בימי מהפכת 'כיכר א-תחריר'.

מובארק לא ויתר וערער, ובית משפט לערעורים הורה לקיים משפט חוזר שבסופו הוא זוכה מהאישומים נגדו ברצח המפגינים. בשנים האחרונות מובארק היה במצב בריאותי לא טוב.

שחרורו מזכיר את ברכתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בשנת 2012. אז, בשיעור הקבוע שמסר הרב כל מוצאי שבת, סיפר לקהל שהוא "מתפלל שמובארק ייצא זכאי".

בדרשתו הזכיר הרב את נשיא מצרים המודח ואמר כי "אני מתפלל לרפואתו וששופטיו לא ירשיעו אותו". הרב הוסיף אז שמובארק "הוא איש שוחר שלום ואוהב ישראל".

עוד אמר הרב עובדיה זצ"ל "הוא נפל עכשיו ואני מתפלל לקדוש-ברוך-הוא שיציל אותו מיד שונאיו".

הרב הזכיר לקהל בשיעור "מובארק הביא כבוד למצרים, מלכים ונשיאים העריצו אותו בכך שמנע מלחמות, והיה איש שוחר שלום". הרב סיים ואמר "אני תפילה שהקב"ה ייטע בלבם של השופטים במשפט חכמה בינה ודעת, משום הכרת הטוב, שיפסקו דינו ויוציאו אותו זכאי, ומכיוון שמובארק היה "אוהב ישראל", מצווה להתפלל לבריאותו ולשחרורו המלא".

לרב עובדיה יוסף זצ"ל ולמובארק היו קשרים אישיים טובים, והם הירבו להתכתב במשך עשרות שנות שלטונו של הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד למובארק: "בשם אזרחי ישראל ובשם ממשלת ישראל, אני מבקש להביע צער עמוק על לכתו של הנשיא חוסני מובארק. הנשיא מובארק, ידיד אישי שלי, היה מנהיג שהוביל את עמו לשלום ולביטחון, לשלום עם ישראל. נפגשתי איתו פעמים רבות, התרשמתי מהמחויבות שלו, ואנחנו נמשיך ללכת בדרך המשותפת הזו. אני מבקש לשלוח תנחומים לנשיא א-סיסי, למשפחת מובארק ולעם המצרי".

חוסני מובארק הגר"ע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד