י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"החבר היקר והרב הגדול"

כשהגר"ע יוסף התפלל על מובארק: "שהקדוש ברוך הוא יציל אותו"

לאחר הידיעה על מותו של נשיא מצריים המיתולוגי חוסני מובראק, שאחרי שנים רבות בשלטון, הודח בשנת 2011, ישב במאסר ועמד למשפט מתוקשר, אנו מביאים כאן את סיפור הקשר האמיץ שהיה בין הגר"ע יוסף זצ"ל לבין הנשיא המצרי • "איש הגון, איש בעל שכל. אוהב ישראל"

כשהגר"ע יוסף התפלל על מובארק: "שהקדוש ברוך הוא יציל אותו"
הגר"ע יוסף והנשיא מובארק צילום: ארכיון

עם פטירתו ממנהיג מצרים לשעבר חוסני מובארק, 'בחדרי חרדים' משחזר את הקשר הקרוב בין המנהיג לשעבר לבין מקים תנועת ש"ס ואבי העדה הספרדית מרן הגר"ע יוסף זי"ע, שבין השניים היה קשר והם אף החליפו ביניהם מכתבים מספר פעמים.

כך, בפעם האחרונה, תקופה קצרה קודם פטירתו, כאשר מובארק הסתבך עם המחאה הגדולה במצרים והופל מהשלטון היישר אל הכלא, הרב עובדיה יוסף התייחס לנושא בשיעורו השבועי ואמר "עכשיו אני מתפלל לקדוש-ברוך-הוא שיציל אותו מיד שונאיו".

בין הגר"ע יוסף זצ"ל לנשיא המיתולוגי של מצריים היו קשרים טובים, לאחר שהרב יוסף כיהן בתפקיד רבני במצרים, ואחרי ששב לישראל וכיהן כראשון לציון ומנהיג תנועת ש"ס, שמרו השניים על קשר והרבו להתכתב במשך שנות שלטונו של הנשיא המצרי.

באותו שבוע, לאחר נפילתו של הנשיא אמר הרב יוסף בשיעור השבועי: "מובארק הביא כבוד למצרים, מלכים ונשיאים העריצו אותו, הוא מנע מלחמות, היה איש שוחר שלום ואוהב ישראל... אני תפילה שהקב"ה ייטע בלבם של השופטים שלו חכמה בינה ודעת, משום הכרת הטוב, שיפסקו דינו ויוציאו אותו זכאי".

הרב יוסף העיד על מובארק כי הוא "איש הגון, איש בעל שכל... כל מה שהבטיח לי - קיים". הוא הוסיף וקרא לתלמידיו להתפלל לשלומו כיוון שהוא היה "אוהב ישראל".

בנוסף, בעת שמובארק היה עדיין בשלטון וגילו כי הוא חולה, הוא נאלץ לצאת לסדרת טיפולים בגרמניה והרב עובדיה שיגר לו מכתב בו הוא כתב, כי "אנו מתפללים לבורא עולם שישלח לכם רפואה שלמה והחלמה מהירה".

כשבועיים לאחר מכן, שיגר הנשיא המצרי מכתב תשובה להגרע יוסף, בו הוא כתב "החבר היקר והרב הגדול עובדיה יוסף, ראש מועצת הרבנים, מדינת ישראל. אני מביע בפניכם את הערכתי ומוקיר את תודתי על התוכן, האיחולים, הקריאות והרגשות הטובים שהכיל מכתבכם ואני מבקש להפיס את דעתכם: החלמתי לחלוטין, ואני נמצא במצב הטוב ביותר - בניגוד לדברים שדווחו בכמה כלי תקשורת בישראל ומחוצה לה".

הגר"ע יוסף חוסני מובארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד