י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האם תם עידן המכתבים לתורמים בעולם הדיגיטלי של היום?

ישיבות ומוסדות תורניים, עמותות וארגוני צדקה, מחפשים דרכים כדי לשמר את הקשר עם ידידי המוסד מעבר לים • גם בעידן האינטרנט ממשיכים הרבנים, אנשי כספים, ופרסום, אנשי תורה וחינוך לשלוח מכתבים של ממש. ללא ספק, הדרך היעילה לציבור החרדי הייתה ונשארה שילוח מכתבים  בחגי ישראל

האם תם עידן המכתבים לתורמים בעולם הדיגיטלי של היום?
שלמה עיני מנכ"ל אייר מייל אקספרס צילום: יח"צ

"יש לנו אירוע התרמה חשוב שמתרחש בעוד שבועיים בפריז. בית הדפוס התעכב פה עם ההזמנות, ואנחנו חייבים שהמכתבים יגיעו מהר ככל האפשר. עתידו של המוסד תלוי בכך!" על הקו של אייר מייל אקספרס, חברה לדיוור ושילוח בינלאומי, עמד מזכיר ישיבה מכובדת וידועה. 

באייר מייל אקספרס נחלצו לעזרה עם פתרון יצירתי. המכתבים נאספו מבית הדפוס, הוטסו ישירות לשדה התעופה שארל דה גול שליד פריז, והוכנסו באופן מידי אל אולם התפעול של הדואר הצרפתי LA POSTE. מספר ימים אחרי ההודעה הטלפונית כבר קיבלו הנמענים את ההזמנה. מארגני האירוע נשמו לרווחה – האירוע התקיים כסדרו עם קהל משתתפים מכובד שתרם ברוחב לב...האירוע הוגדר כהצלחה רבה.

ישיבות ומוסדות תורניים, עמותות וארגוני צדקה, מחפשים דרכים כדי לשמר את הקשר עם ידידי המוסד מעבר לים.  שילוח מוצרי יודאיקה, ספרי קודש, מוצרי דבש מהדרין בראש השנה, אתרוגים וסכך לסוכה נשלחים במהלך השנה מישראל לקהילות השונות ברחבי העולם,  אך בקרב חוגים גדולים של שומרי תורה ומצוות שמירת  קשר עם קהלי התורמים בארץ ובחו"ל ממשיכה להיעשות באמצעות מכתב אישי. יש המצרפים  למכתב שי קטן, לוח שנה, הגדה של פסח, ויש השולחים עלון מכובד המתאר את פועלו המכובד של המוסד ומצרפים לעיתים בקשה לתרומה לחזק את ידי העושים במלאכה. ללא ספק הדרך היעילה לציבור החרדי הייתה ונשארה שילוח מכתבים  בחגי ישראל.

בעידן האינטרנט עושה רושם שיצירת קשר באמצעות הדואר האלקטרוני תתאים יותר. זה קל יותר, נגיש וחסכוני.

אז מדוע ממשיכים רבנים, אנשי כספים ופרסום, אנשי תורה וחינוך לשלוח מכתבים של ממש? התשובה קשורה כנראה במימד נוסף, המימד הרוחני שיש למילה הכתובה. המכתב הממשי ,האחיזה בספר, אפילו לריח הנייר יש משמעות.  שום תוכן אינטרנטי לא יכול לחלוק את אותה תחושה של שייכות  למסר הכתוב. עולם המדיה האלקטרוני נראה רחוק ומנוכר, המסר האינטרנטי נדחק הלאה בין יתר המיילים המגיעים, בעוד המכתב המודפס שהגיע מונח על שולחנו של המקבל, הוא מעיין בו שוב ושוב , במיוחד אם מדובר בדברי קודש. הוא לא נזרק לפח האשפה.

כאשר יש אירוע משמעותי  בחו"ל כמו למשל 'דינר' חשוב, ועתידו של המוסד תלוי בהצלחתו או אי הצלחתו של האירוע,  כאשר יש  צורך לישיבה או עמותת חסד בשליחת בקשות לתרומה לקראת פורים, פסח או ראש השנה, ויש לשלוח אלפי מכתבים בחו"ל הנושאים עימם את המסר הנכון, כל כך חשוב שהמכתב יגיע בזמן. יושב לו מנהל המוסד לפתור את הבעיה המורכבת הכוללת הפקה ,דפוס, שילוח ,והכל בפרק זמן דחוף. רבים ממוסדות התורה, ישיבות ועמותות צדקה וחסד פונים לשלומי עיני מחברת אייר מייל אקספרס שיסייע.

באייר מייל אקספרס שהיא חברת דיוור בינלאומית ותיקה, חשבו כבר על כל הפרטים הקטנים כדי להקל על מקבלי ההחלטות והמנהלים במוסד. " אנו עומדים מול איש הקשר במוסד ולעיתים רבות ישירות מול בית הדפוס שהוא עובד איתו,  ונותנים שירותי ערך מוסף הכוללים :הפקת מדבקות, עיטוף בנייר או בניילון, אריזה וכמובן שילוח והפצה לנמענים. כל זאת במהירות המרבית  וכמובן בחיסכון רב , מה שנקרא באנגלית    win win situation כלומר כל הצדדים מרוויחים, זה הערך המוסף שלנו מול חברת הדואר הישראלית" אומר שלומי עיני, מנכ"ל החברה.

"הלקוחות בעולם החרדי לא שולחים רק דואר" הוא מוסיף " אנו שולחים עבורם גם חבילות בכל גודל ואפילו מטענים כבדים מאד הכוללים משלוחי ספרים, מוצרי יודאיקה, מצות שמורות,  מזוזות, יין לקידוש, מצות בפסח, אוכל כשר לקהילות בעולם ועוד. המשלוחים נשלחים בשירותי אקספרס לפי צרכי הלקוח, והכל במחירי תחרות וביחס אישי.

עם עליית המסחר האלקטרוני יש לנו גם לקוחות המוכרים מוצרים שונים דרך אתר אינטרנט, והם משלחים אתנו את המוצרים שלהם ללקוחותיהם ברחבי העולם. באתרי הסחר מוכרים ספרי קודש, מוצרי יודאיקה שונים, ובעצם כמעט כל דבר. אנו עוזרים ומכינים להם את הניירת הדרושה למשלוח, דואגים לשילוח מתאים ולהגעה בזמן של המוצר ליעדו".

אייר מייל אקספרס חוגגת השנה 20 שנים לקיומה.  במהלך השנים שלחה ודיוורה עשרות מיליוני מכתבים כאלו ,שגרמו למוסדות לקבל תרומות מעולם הגדול הפרוס על גבי מדינות רבות.  בין לקוחותיהם ניתן לציין מוסדות מכובדים כגון ישיבת פונוביץ, ויז'ניץ, קול יעקב, ועד הרבנים, ארגון רבני אירופה, מוסדות חב"ד, ארגונים גדולים כמו יד ושם, יד שרה, בנקים , מוסדות לימוד אקדמיים ועוד רבים.

לסיכום , עולם התוכן המודפס חי נושם ובועט, ובעולם החרדי יותר מתמיד, עדיין שולחים מכתבים , ספרים וכתבי עת מודפסים.  בחנויות הספרים  המובילות בירושלים,  שהן לקוחות ותיקים של אייר מייל אקספרס כמו ספרי אור החיים , יפה נוף ועוד נרשם אפילו גידול במכירת ספרים – הם שולחים עבורם באוויר ובים אלפי ספרים לקהילות ישראל בעולם , ארגנטינה, מקסיקו ,ארצות הברית, רחבי אירופה ועוד.

חג הפסח בפתח ,זה הזמן למקבלי ההחלטות במוסדות  לבדוק את כל האופציות הרלוונטיות עבורם, לקבל את השרות הטוב ביותר שאיתו בא גם חיסכון כספי ניכר.

אייר מייל אקספרס הינה החברה המסחרית הגדולה בישראל לדיוור בינלאומי כמותי כבר למעלה מ20 שנה

ומשרתת את הציבור החרדי על כל גווניו במסירות רבה.

ליצירת קשר: שלמה עיני - מנכ"ל אייר מייל אקספרס בע"מ, 

חברת דיוור ושילוח בינלאומית

www.ame.co.il

e-mail [email protected]

08-9300633

שילוח דואר דואר בינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד