י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבנים נגד מינוי השופט ספי אלון ל'עליון'

קבוצת רבנים פרסמה גילוי דעת חריף כנגד מינוי של השופט ספי אלון לבית המשפט העליון: כשל בשעת המבחן שלו כשהובאו לפניו 60 מעצורי גוש קטיף. הרב שמואל אליהו: "אלה שנחשבים 'משלנו' הם הכי גרועים"

"צריך לתקן ולחפש שופטים שלא כשלו". הרב שמואל אליהו
"צריך לתקן ולחפש שופטים שלא כשלו". הרב שמואל אליהו

גילוי דעת חריף מאוד מתפרסם הבוקר (ד) כנגד מינוי השופט ספי אלון לבית המשפט העליון. על גילוי הדעת חתומים, בין השאר, הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע; הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ובנו של הראשון לציון לשעבר, הגר"מ אליהו; הרב יגאל קמינצקי, רב גוש קטיף לשעבר; הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה; הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה, והרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות.

בגילוי הדעת נכתב: "שעת המבחן שלו היתה כשהובאו לפניו 60 מעצורי כפר דרום ביניהם גם נערים רכים, במקרה זה הוא שש לדון אותם למעצר ולא דן כל מקרה לגופו, זאת בניגוד לכללי המשפט התקינים. הוא הראה כי הוא מעדיף את ראיית המערכת הפוליטית על ראיית הצדק החברתי.

"השופט אלון כשל במבחן זה. לעומת זאת, השופט אלון נקט בגישה מקילה כלפי ניצב משנה ניסו שחם שתכנן לפעול באלימות ובניגוד לחוק כלפי המפגינים בכפר מימון. שני קצוות אלו של שיקול הדעת שלו לא מותירים מקום למועמדותו".

הרב שמואל אליהו אמר לעיתון 'הארץ': "המערכת המשפטית כשלה בגדול בתהליך ההתנתקות, והתוצאות ניכרות עד היום. אחד מאלה שכשלו זה השופט ספי אלון. אם רוצים להחזיר את האמון לעליון, צריך לתקן ולחפש שופטים שלא כשלו. הוא ירצה להוכיח שהעובדה שהמשפחה שלו דתית, לא משפיעה על השיקולים שלו ויפגע בנו. אלה שנחשבים 'משלנו' הם הכי גרועים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד