י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התיעוד נחשף • צפו

גפני מתחייב: נחוקק חוק נגד תחבורה בשבת

בתיעוד שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' נראה חבר הכנסת גפני מתייחס לשלל סוגיות בוערות בציבור החרדי ובין היתר מתחייב לחוקק חוק נגד תחבורה בשבת • "לא הייתה מציאות כזאת שכמה ראשי רשויות מפעילים תחבורה בשבת" • צפו בתיעוד

גפני מתחייב: נחוקק חוק נגד תחבורה בשבת
גפני בנאומו צילום: מתוך הסרטון

בכנס בחירות שהתקיים אתמול (שני) בירושלים התייחס יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני לסכנות המרחפות על העולם היהודי ושיגר מספר התחייבויות בנושאי דת. בין היתר הודיע גפני כי יחוקק חוק נגד תחבורה בשבת, כמו גם בנושא ההתערבות בתכני החינוך וכן בסוגיית הכותל הרפורמי.

בתחילת דבריו תקף גפני לא רק את ליברמן, אלא גם את יו"ר כחול לבן בני גנץ. גפני אמר, "בהתחלה זה התחיל עם ליברמן ועכשיו זה עבר לבני גנץ, ובעצם הם מדברים על זה שלא צריך להשאיר שריד או פליט מהנושא של היהדות ויביאו חס וחלילה לפגיעה ממשית בעולם התורה ובנושא של הגיוס".

כאמור, גפני התייחס גם לנושא החינוך והדיווחים לאחרונה על פיהם משרד החינוך התערב בתכנים במוסדות החינוך העצמאי, והבהיר, "בנושא של החינוך התורני, אפילו אם לא להפסיק את כל התקציבים, אז הם מבקשים להתערב בנושא החינוך; מה ילמדו ומה לא ילמדו; ואיך ילמדו פרשת השבוע, ואיך לא ילמדו". הוא הוסיף, "זה ברור לחלוטין שאם תהיה התערבות כזאת - אז אנחנו לא ניקח תקציבים".

בנושא השבת הצהיר גפני בתיעוד שנחשף כאן לראשונה, "לא הייתה מציאות כזאת שכמה ראשי רשויות מפעילים תחבורה בשבת. וזה לא רק תחבורה בשבת. זה גם מה שמסביב: המוסכים, המזנונים ושאר הדברים".

גפני הצהיר: "נרצה - שאם נזכה להיות בעזרת השם חלק מן העניין (בממשלה א.ק.) - אנחנו נעשה חוק שראשי רשויות לא יכולים לעשות מה שהם רוצים". לטענתו, "זה לא הפקרות שיש מדינה, שהמדינה הזאת נקראת מדינה יהודית ומדינה דמוקטית, וכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה? מדינה מתוקנת לא מאפשרת לעשות מה שרוצים".

לפני שעה קלה הגיב יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן לפרסום ב'בחדרי חרדים' וכתב: "יצא המרצע מן השק. גפני מאשר את מה שאני טוען במשך חודשים. רק ישראל ביתנו חזקה תוכל לעצור את החרדים מלהוציא אל הפועל את החלום להפוך את ישראל למדינת הלכה. ישראל ביתנו חזקה = המפלגות החרדיות באופוזיציה".

"יצא המרצע מן השק". הציוץ שהוציא ליברמן לפני שעה קלה. קרדיט: טוויטר

משה גפני תחבורה בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד