י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נקמת השפעת?

בסופו של המסע שמקיים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בחו"ל, במטרה לאתר מזור ל'שפעת החזירים', נודע לו שאחד ממקורביו במשרד לקה בעצמו בשפעת. ליצמן התפלל לרפואתו על קברי הצדיקים בפולין • חשיפה

רפאנו ונרפא. ליצמן בבית העלמין הגדול בוורשה
רפאנו ונרפא. ליצמן בבית העלמין הגדול בוורשה

לפני כשבועיים יצא הרב יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות של מדינת ישראל, המשמש גם כשר הבריאות בפועל, למסע בנכר. אל המסע התלוו שני עוזריו הבכירים, מנחם גשייד וחיים יוטסמן.

העילה: הניסיונות הנואשים של מערכת הבריאות הישראלית לאתר תרופה לשפעת החזירים המסוכנת, ולרוכשה עבור מאות אלפי ישראלים הנמצאים בקבוצת הסיכון ללקות במחלה.

שלישיית ליצמן-גשייד-יוטסמן, חצתה את האוקיינוס האטלנטי. הם ירדו מכבש המטוס בנמרצות אופיינית, הניחו את מזוודותיהם בבית מלון שהוזמן מראש, ויצאו למרתון של פגישות עם בכירים במערכת הבריאות האמריקנית, וזאת במטרה להסתייע על ידם במלחמה בשפעת העולמית.

הם לא הניחו את ידם מהמאמצים ברובד הרוחני. תמונות ששוגרו ארצה, תיעדו את מי שעומד בראש פירמידת מערכת הבריאות הישראלית, כשהוא נושא תפילה נרגשת על ציונו של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל ברובע קווינס שבניו-יורק.

לאחר ימים של שהייה בארצות הברית, עלתה הפמלייה המצומצמת על מטוס שחרטומו מכוון לפולין, ערש לידתה של החסידות עליה נמנים השלושה.

גם שם נכונו להם פגישות התייעצות עם גורמי בריאות מקומיים. לצד זאת, פקד סגן שר הבריאות את קבריהם הקדושים של אבות חסידות גור המעטירה, ולא פסח על ציון-קודשו של רבי אלימלך מליז'נסק, שם נשא תחינה נרגשת להצלחת מסעו החשוב ולרפואת חולי ישראל.

אלא שאז, החלו דיווחים מדאיגים להתהלך בין שדרות העם היושב בציון. הדיווחים הללו דיברו על גורמים הקשורים לסגן שר הבריאות, שהחלו לחוש ברע. בדיקות שנערכו להם, העלו את החשש הממשי ש'שפעת החזירים' לא פסחה עליהם.

מתברר שנהגו הצמוד של סגן שר הבריאות, חיים פוקסמן, שלא השתתף במסעו של ליצמן, נבדק במהלך הימים האחרונים, והסתבר שהשפעת השפיעה על בריאותו.

העובדה שעוזרו של ליצמן, גשייד (שחש שלא בטוב), הקדים את חזרתו ארצה, היוותה כר נרחב לגל של שמועות אודות מצבו הבריאותי. שמועות אלה ידעו לספר, כמובן, שגם העוזר נדבקו במחלה.

אלא שגורמים בלשכת סגן השר מכחישים היום בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' את השמועות, וטוענים כי גשייד בריא ושלם, מקיים פגישות מרתוניות שנקבעו לו מראש, וכי מלכתחילה לא תכנן להתלוות לסגן השר במהלך כל שהותו בפולין.

סגן שר הבריאות עצמו, המשיך במסעו כמתוכנן, כשהוא מלווה בחיים יוטסמן בלבד. הם הוסיפו לפקוד את קברי הצדיקים בפולין, כשחרדה אמיתית ממלאת את ליצמן, לשלומו של מקורבו.

כעת, 9.00 בערב לפי שעון ישראל, עושים השניים את דרכם מהעיירה ליז'נסק לוורשה הבירה, שם ילונו ויעבירו את שעות הלילה. עם שחר יעלו סגן שר הבריאות ועוזרו על טיסה לישראל, שתנחת כאן בשעות הצהריים.

האם ליצמן חוזר עם תוצאות משמעותיות בכל הקשור למטרה המוצהרת של מציאת תרופה ל'שפעת החזירים'? האם ניצח ליצמן בתחרות שנרשמה בינו לבין ראש הממשלה באשר לזהותו של הראשון שישיג את התרופה?

ירשה לנו סגן שר הבריאות להישאר סקפטיים ולפקפק בעניין. השפעת העולמית מסובכת מכדי למצוא לה פיתרון באמצעות גיחה לארצות העולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד