י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השאננות באגודת ישראל

מפלגות הימין שיעשו הכל כדי לזכות בקולות החסידים העובדים

תופעת החסידים שלא משלשלים ביום הבוחר את הפתק 'ג' לקלפי הולכת וצוברת תאוצה מבחירות לבחירות. במפלגות הימין שזיהו את החולשה לא זונחים אותם ופונים אליהם בצורה רשמית "הצביעו לנו" | 'בחדרי' שוחח עם נציגי מפלגות הימין שהסבירו ופנו: "נייצג אתכם. יש לכם בית"

מפלגות הימין שיעשו הכל כדי לזכות בקולות החסידים העובדים
חרדים בכנס בחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאשר התופעה הפכה נרחבת כשעוד ועוד קהילות חסידיות זונחות את המפלגה המסורתית ומסרבות להצביע למפלגת 'יהדות התורה', במפלגות הימניות מזהים את הפרצה וקוראים לציבור החסידי לתמוך בהם.

אמש (שלישי) דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי בציבור החסידי מתרחבת התופעה בה הצעירים נמנעים מלהצביע ל'אגודת ישראל', משום שהם לא רואים במפלגה הזו בית פוליטי, ומשום כך הם מתפזרים בין שאר מפלגות הימין, מש"ס דרך 'ימינה' ו'הליכוד' ועד איתמר בן גביר.

בסיעות הימין זיהו את המגמה, והזדרזו לקרוא לציבור החסידי לתמוך בהם. כך למשל שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, שאומרת בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "תנועת ימינה ואני רואים בציבור החרדי בשר מבשרינו אנשים אחים אנחנו".

באופן הכי מוצהר היא אומרת, כי היא "קוראת לכל חרדי שמרגיש שאין לו בית פוליטי, בין אם הוא חסיד ובין אם הוא ליטאי או ספרדי, אם מפני שסירבו לקבל את ילדיו למוסדות מטעמים לא ענייניים, או אם הוא מרגיש שלא עוזרים לו לקבל חינוך לילדיו שכוללים לימודי חול, אנחנו נהיה שם בשבילכם", היא מתחייבת.

שקד גם קוראת לציבור החרדי לבוא באופן רשמי ל'ימינה': "אנחנו נייצג אתכם: אני, נפתלי, הרב רפי ובצלאל. לצורך כך מינינו את יואל שוורץ, חרדי חסיד מאלעד, שיהיה איש הקשר לצרכים הללו. היינו שם בשבילכם מ-2015 ונהיה שם בשבילכם בארבע שנים הבאות. בכל הנושאים הבוערים לכם. יש לכם בית!".

גם בש"ס, המפלגה החרדית המתחרה, פוזלים אל אותו ציבור חסידי, וחבר הכנסת משה ארבל אומר ל'בחדרי חרדים', כי "אנחנו רואים בקהלים רבים מהאוכלוסיה החרדית - חלק מהבית. דווקא בשל המתינות הספרדית, היכולת שלנו בש"ס לספר את הסיפור של קהלים רבים חסידים וליטאים כאחד, גם אם הוא מורכב, וגם אם הוא משולב, מביאה לידי ביטוי את העובדה שרבים מהם רואים בנו בית".

עו"ד איתמר בן גביר יו"ר 'עוצמה יהודית' טוען בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "ישנם חרדים רבים שאינם מוצאים את ביתם הפוליטי באף אחת מהמפלגות החרדיות. הם מעוניינים במפלגה שלא מתעסקת רק בעסקנות מגזרית, אלא במפלגה שחורטת על דגלה את הנאמנות לתורה ולארץ, ונמצאת שם בשביל הציבור החרדי גם בשטח. בשונה מהרבה פוליטיקאים בציבור החרדי, כשנעשו עוולות לציבור החרדי ופגעו בו, אני הייתי שם כדי להגן עליו. בכל פעם שנעשה עוול כלשהו לחרדים שפגעו בהם, הטלפון הראשון שנעשה היה אל המשרד שלי, כי בציבור החרדי יודעים היטב שברגע האמת אפשר לסמוך עליי".

בן גביר מסביר על קהלי היעד בציבור החרדי, מהם הוא מצפה להצבעה עבור מפלגתו: "מדובר במנעד רחב מאוד של חרדים – ציבור החרדים העובדים, חרדים מודרניים, חרדים אמריקאים, וכן כאלה שמרגישים שהמגזר פלט אותם החוצה. לכל אלו מכנה משותף אחד: הם חשים כי המפלגות החרדיות המסורתיות לא מייצגות אותם. אצלנו בעוצמה יהודית, כמפלגה תורנית הנאמנה לשלמות הארץ, הדלת פתוחה לרווחה עבורם".

כאמור, כבר לא מדובר רק בשאננות וחוסר היענות ציבורית לקמפיין המפלגה החרדית - שלא עושה דבר כדי לפנות ולהידבר עם הציבור החסידי העובד, ונראה כי התופעה הפכה למעמיקה הרבה יותר, כשבמפלגות הימין לסוגיהן, מנהלים סדר יום ותעמולה עקבית הפונה באופן ישיר ורשמי לציבור החסידי העובד.

ניתן אף להיווכח בפעולת שיורדות לשטח מכיוון המפלגות הימניות: בשבוע שעבר הגיעו השר בצלאל סמוטריץ' והשרה לשעבר איילת שקד למפגש עם קבוצה של חרדים בערד, ועם קבוצת חסידים על צלחת צ'ונט בבני ברק.

חסידים מודרנים מפלגת ימינה יהדות התורה תנועת ש"ס מפלגת הליכוד בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד