ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מחיצות הגבס יפרידו בין הילדים

עיריית בית שמש החליטה להקצות כיתות לילדי כיתות א' חרדיים בביה"ס הממלכתי לשפות ותרבויות. לשם כך ייבנו בו מחיצות הפרדה מגבס • החלונים זועמים • הממונה על החינוך: יש מצוקת כיתות

כיתה. צילום אילוסטרציה
כיתה. צילום אילוסטרציה

עיריית בית שמש החליטה כי בשנת הלימודים הקרובה יוקצו שתיים או שלוש כיתות לתלמידים מהמגזר החרדי בתוך בית הספר היסודי הממלכתי לשפות ותרבויות. כדי לממש את ההחלטה מתוכננת הקמת מחיצות הפרדה מקירות גבס שימנעו מהתלמידים החדשים לפגוש חילונים או בנות. כך מדווח העיתון 'ישראל היום'.

ההודעה נמסרה להורים באמצעות מנהלת בית הספר, ואלה זועמים, לפי הדיווח, על ההחלטה ומתכוונים להילחם נגדה.

רועי אלרוז מוועד ההורים סיפר ל'ישראל היום': "אנחנו מזועזעים מההחלטה השרירותית שיש לה משמעות כבדה על ההתנהלות ועל האווירה של בית הספר. גם אם יקימו את מחיצות הגבס בין הכיתות, הרי השירותים הם משותפים וכך גם החצר וחדר המורים מה יעשו"?

ההורים נפגשו עם הממונה על החינוך בבית שמש ריצ'רד פרס. "לטענתו החרדים צריכים מקום לתלמידי כיתות א' שלהם. כיוון שאין מקום בשאר בתי הספר הוחלט לקחת כיתות מבית הספר שלנו".

בעקבות ההחלטה מתכוונים ההורים להפגין ביום שישי מול משרדו של ראש העירייה, משה אבוטבול.

פרס מסר בתגובה ל'ישראל היום', כי הוא היה זה שנלחם בהחלטה לצרף כיתות תלמידים חרדים לבית הספר וכי הסכמתו היתה מותנית בהסכמת מנהלת ביה"ס, והדגיש כי אם העירייה לא תגיע להסכמה כזו יתנגד למהלך.

עם זאת הוסיף כי "בבית שמש יש מצוקת כיתות. אין צדק שבית הספר הזה, שיכול להכיל 400 תלמידים, יאכלס רק 200. כבר עשר שנים שהחרדים רוצים את בית הספר הזה ועד כה העירייה התנגדה לכך. לכן התקבלה ההחלטה לחלק את בית הספר: שליש לחרדים שליש לדתיים הלאומיים ושליש לחילונים. ההחלטה תואמת את החלטת בג"ץ שלא ניתן למנוע מדתיים או חרדים לקנות בית", סיכם הממונה על החינוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד