י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'אני מאשים' 2 • ראיון מיוחד

בעצרת תמיכה, בהשתתפות צמרת ש"ס, צפוי הרב שלמה בניזרי לשפוך אש וגופרית על המערכת המשפטית • בראיון לאתר 'בחדרי חרדים', מפרט בניזרי את עיקרי נאומו: "עשו לי וידוא הריגה"

שאגת אריה ושאגת שלמה. דרעי ובניזרי
שאגת אריה ושאגת שלמה. דרעי ובניזרי

ימי משפט דרעי הסוערים, על העצרות והמחאות שליוו אותם, עומדים להופיע במהדורה חוזרת? לא בטוח. אבל אמש, בשעות בין הערביים של ערב ראש-חודש אלול, התיישב הרב שלמה בניזרי בסלון ביתו, והחל להכין את נאום ה'אני מאשים' האישי שלו, שייאמר במהלך עצרת תמיכה שתתקיים היום (ה) בהיכל ישיבת 'אור החיים' בירושלים, העומדת בנשיאותו של הגאון רבי ראובן אלבז.

הגר"י יוסף תוקף את מערכת המשפט: "הכופרים האלה, אין להם דעת"

רגע לפני שחודש הרחמים והסליחות פורש את כנפיו, יושב הנאשם שנשפט לארבע שנות מאסר, ומרגיש שמה שנעשה עימו - הוא מעשה חסר רחמים, שאין עליו כל סליחה, מחילה וכפרה.

בשיחה מקדימה עם אתר 'בחדרי חרדים', חושף הרב שלמה בניזרי את עיקרי הנאום משיב-האש, שיינשא בהיכל הישיבה שבנייתו טרם הושלמה, ויהדהד מן הסתם בכל רחבי המדינה. "אני הולך לחשוף בפני הציבור כולו, איך רדפה אותי הפרקליטות לאורך שמונה שנים שבהן ידעתי רק סבל ורדיפה. מהרגע שהיא סימנה אותי, לא הניחו לי אפילו לרגע אחד.

"אני עומד לתאר את האיבה הנוראה שהופגנה כלפיי, במלוא חריפותה ואכזריותה. הפרקליטות הפכה אותי לאויב העם, ועשתה לי וידוא הריגה.

"הגשתי בקשה הומניטארית מאוד, שידחו את כניסתי לכלא עד לאחר החגים, בגלל אימי החולה ובשל אירועים העומדים להתרחש במשפחתי. הפרקליטות נעמדה על רגליה האחוריות, ואמרה שלא תאפשר זאת בשום אופן, כי יש בכך סכנה לדמוקרטיה.

"אני הולך לדבר על מערכת המשפט, על ההתנהלות הנבזית שלה ועל הדמוקרטיה המעוותת השוטלת כאן", מבטיח בניזרי.

• השופט אדמונד לוי יזכה אף הוא לאזכור?

"ודאי שהוא יקבל התייחסות. אדבר על הכול".

• מה המטרה שלך בעצרת הזאת?

"קודם כול, אני מדגיש שזו עצרת תפילה שהישיבה ארגנה. אני נקראתי לנאום בה", אומר בניזרי, ומוסיף: "אני מקווה שהאמת תגיע לציבור באמצעות הנאום. הציבור מושפע ממערכת המשפט והתקשורת, וכאן תהיה לו הזדמנות להיחשף לאמת המרה. שיידעו איך מערכת המשפט מתנהלת במדינה הזאת".

• במה יהיה הנאום הזה שונה מנאום 'אני מאשים' שנשא הרב אריה דרעי בזמנו?

"יש לי את האמת שלי, והיא חשובה לי יותר מכול. אני מרגיש שנעשה לי עוול, ואני מוצא לנכון לטהר את שמי. מעבר לזה, אני רוצה להראות לכולם איך שמערכת המשפט במדינה מתנהלת, ואיך שהכוח הדורסני שיש לה, מנוצל בכדי להרע לאנשים".

בנו של שלמה בניזרי, נתנאל, מספר כי אביו מכין שני נאומים. האחד חריף יותר והשני מתון. "במידה ויקרה נס ומערכת המשפט תתחשב ותדחה את ביצוע גזר הדין עד אחרי החגים, ישלוף אבא את הנאום המתון יחסית, שגם הוא יירה אש וגופרית על המערכת, אבל באופן מרוכך יחסית".

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הגר"ע יוסף, לא ישתתף באירוע באופן פיזי, אולם קולו יהדהד בכל קצוות האולם. כפי שפורסם, אתמול נכנס לביתו צוות צילום, שתיעד אותו כשהוא מתבטא בחריפות יוצאת דופן כנגד המערכת המשפטית "המעוותת והמעוולת" במדינת ישראל, "שאין להם דעת ותורה".

הגר"ע יוסף אף מביע בדבריו המוקלטים, תמיכה בלתי מסויגת בשלמה בניזרי, "ידידנו היקר, איש חי ורב פעלים שכל מוחו תורה". הנאום המוקלט, יוקרן מעל מסכי ענק, ויהווה תחליף להשתתפותו הפיזית של מנהיג התנועה.

צמרת ש"ס כולה, שהתייצבה במאוחר לימינו של הרב שלמה בניזרי, הבטיחה את השתתפותה בעצרת התמיכה. הראשון לציון, הגרש"מ עמאר, הודיע אף הוא על נכונותו להשתתף בעצרת, אולם לאחר פרסום דברי הגר"ע יוסף אמש, הודיע הרב עמאר כי לא יוכל להשתתף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד