ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

העסקה הסודית של השליט

מה מסתתר מאחורי הכתבה שמפרסם יוסי אליטוב ב'משפחה' ומקורה בלשכת נתניהו? • מאיפה מכיר אובמה את הבדיחות על הרשל'ה? • ומה תעשה בייניש בערב שבת 'שופטים? • הטור היומי של יצחק נחשוני

אתר בניה. צילום אילוסטרציה
אתר בניה. צילום אילוסטרציה



מכיר את כל בדיחות הרשלצילום: מכיר את כל בדיחות הרשל
מכיר את כל בדיחות הרשל'ה? אובמה


אל תגידו ב(קרית) גת

לא תצליחו לשכנע אותנו עוד שלנשיא אובמה אין קשר יהודי כלשהו. אם אמנם אין לו, מניין הוא מכיר את כל בדיחות הרשל'ה ויודע לעשות בהם שימוש נכון בדיוק כשצריך?! אל תנסו להגיד לנו שהוא שמע אותן מ'הרב' הכושי שלו. לא! כושי לא אמור לדעת איפה זה אוסטרופולי ומסתבר שאובמה יודע!

זוכרים מה עשה הרשל'ה כשחשק בתפוח ורצה לאלץ את אביו לתת לו אותו? - הוא בירך בקול ברכת 'בורא פרי העץ', וכדי שלא תהיה זו ברכה לבטלה, נתן לו אביו לנגוס מהפרי. איזו ברירה אחרת היתה לו?

גם אובמה נהג בדיוק כך, במסיבת העיתונאים המשותפת שערך עם נשיא מצרים, חוסני מובראק. הוא הכריז באוזני התקשורת שהוא וממשלו מאוד מעודדים מהצעד החיובי שעשתה ישראל בנושא הקפאת ההתנחלויות. "ישראל נקטה צעד בכיוון הנכון" - אמר, ונתניהו, כמו אבא של הרשל'ה, קפא על מקומו.

ועכשיו, לך תשכנע שאין לאובמה שום סיבה לצאת מעודד, ושמאז בחירתו של נתניהו לראשות הממשלה הוא בכלל לא עשה שום צעד בכיוון הנכון, כפי שנשיא אובמה מבקש ליצור את הרושם.

גם אם יביא נתניהו את כל אזרחי ישראל לעדות, ולא רק את תומכיו מהימין, לא יצליח לשכנע איש שאובמה בדה את הדברים מלבו. אפילו את ידידו נשיא צרפת סרקוזי, שבצעד סרקסטי הצטרף לברכותיו ולאיחוליו של נשיא ארה"ב על ההסכמה להקפאת ההתנחלויות, לא הצליח נתניהו להניא מלהביך אותו.

האם אמנם בדו נשיאי ארה"ב וצרפת את הסכמת ישראל להקפאה 'זמנית' של הבניה בהתנחלויות מדמיונם? האם יתכן ששני המנהיגים חלמו את אותו חלום, ורוד מבחינתם או בלהות מבחנתנו, באותו לילה, ומיהרו לשתף בו את החרטום המצרי, 'פותר החלומות' מובראק?

את האמת אולי נדע ביום שני הקרוב. נתניהו אמור לצאת אז לאירופה, על פי הידיעות, כדי לפגוש את מיטשל, שליחו של אובמה. אם יבקש לגזור קופונים נדע בוודאות שקיימת הסכמה מקפיאה שכזו.

אתר ynet לא ראה צורך להמתין אפילו עד אז, וממשיך לדבוק בגרסתו שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם שר השיכון אריאל אטיאס שלנו, אכן סיכמו על הקפאה בפועל של התחלות הבנייה בשטחים , גם בגושי ההתנחלויות ובמזרח ירושלים. השאלה היא רק עד מתי היא תמשך, שלושה חודשים - לפי האופטימיים, ששה חודשים לפי הלא איכפתיים, שנה ויותר - לפי הפסימיים, ולנצח - לפי ההערכה האמיתית.

כראיה לביסוס הידיעה הבלעדית שלו, כותב רוני סופר מ-ynet : "על אף לחץ כבד של שרי הימין, לא הוציא משרד השיכון מאז כינון ממשלת נתניהו ולו מכרז בניה אחד בשטחים, כולל ביישובי עוטף ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים".

זה נכון. אבל אם זו כל ההוכחה, לא ניתן להסתמך עליה. היא אינה מחייבת שמדובר בהקפאה'. אולי זו סתם לא-יוצלחיות או אזלת יד מצדו של שר השיכון החדש אטיאס?

לידיעות על האפשרות שהבניה אכן הוקפאה, לשנה ויותר, תהיה השפעה ישירה על פתרון מצוקת הדיור של הציבור החרדי בישראל ובמיוחד על הסיכויים שפתרון חלקי לבעיה יבוא מביתר עילית. כל הסימנים מצביעים על כך שצודקים הטוענים שתהליך ההקפאה אכן החל ושאשליית ביתר הולכת ומתמוססת.

העובדה ששר השיכון אריאל אטיאס מעורב בהסכמה להקפאה מושכת אליו גם היום אש מהימין. למרות זאת, אומרים בסביבתו שהוא רגוע מול האפשרות שגם הציבור החרדי יצטרף ללוחצים עליו. העובדה שהעיתונות החרדית שומרת, בינתיים, גם בנושא חשוב זה על שתיקה, פירושה שיש בידי שר השיכון אטיאס איזושהי הפתעה שאינה ידועה, או הבטחה מצד ראש הממשלה לפתרון חילופי לבניה בביתר, ולא מדובר רק בחריש.

האם איזור קרית גת שבדרום, הוא האלטרנטיבה המוצעת? גם את זה לא נדע בזמן הקרוב. אטיאס רמז לחבריו מש"ס שימתינו בסבלנות, ולא יתכן שהוא עושה זאת רק כדי להרוויח זמן.

אז מי כאן ההרשל'ה ומי האבא? איפה התפוח, וממתי אובמה וסרקוזי חוששים ל'ברכה לבטלה'?
עד שלא יניחו לפני הציבור את פרטי ההסכמות שהושגו בעניין הקפאת ההתנחלויות בין ארה"ב לישראל, נשאר מבולבלים.

השלב הקריטי של העסקה? גלעד שליטצילום: השלב הקריטי של העסקה? גלעד שליט
השלב הקריטי של העסקה? גלעד שליט


ה'עיסקה' הסודית שמקפיאה את הדם

בניסיון לשבור את מסך הערפל הסמיך שנוצר בענין ה'הקפאה' הגענו היום, מוקדם מתמיד גם אל השבועונים החרדים. שנים מהם מופיעים היום עם הכותרת שופעת המסתורין "רב הנסתר על הנגלה" - 'יום ליום' ביטאון ש"ס ומגזין 'משפחה'. אבל שניהם אכזבו כשהטעו אותנו לחשוב שמדובר במסתורין שמאחורי אדי ההקפאה בהתנחלויות.

ב'יום ליום' עוסקת הכתבה ברפאל מירלאשוילי ז"ל, וחבל שהיא מתפרסמת לאחר מותו ולא לפני המחדל הנורא. במגזין 'משפחה' היא חושפת רב מסתורי בווינה, בעל קשרים עם שירותי המודיעין בארה"ב ובאירופה, שסייע, בין השאר, ל'מוסד' הישראלי לברר את גורל הנעדרים הישראלים. עם אותם קשרים הוא לא סייע לנו במאומה להסיר את הערפל הסמיך משאלת המפתח: יש 'הקפאה' ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים, או שכל הידיעות בנושא נמסות כקרח?

יוסי אליטוב ב'חדשות משפחה' דווקא כן מתייחס הבוקר בעקיפין לנושא בכותרת הראשית של עיתונו, אלא שככל שהתעמקנו בכתבה שלו התרשמנו שמישהו מעוניין לנצל את הבלבול בציבור, כדי לעבות את מסך חוסר הוודאות ולהפוך אותו לסמיך יותר.

עכשיו גם הבנו למה אבריימי רוזנטל, העורך, העדיף לתת את הכותרת 'רב הנסתר' לכתבה על הרב מווינה, וליוסי אליטוב את הכותרת הסתמית "קודם ה'מבצע', אחר כך הבניה בגושים". בכתבה הזו לא שהנסתר רב מהנגלה, אלא שאין בה נגלה כלל.

אליטוב, שמקורותיו בלשכת ראש הממשלה, וגם בלשכתו של שר השיכון אטיאס, הם הטובים ביותר מבין כל הכתבים הפוליטיים החרדים, כותב את מאמרו כאילו היה המסמך המסווג ביותר בישראל, כזה שגם מצלמי כרטיס האשראי של הרמטכ"ל, לא הצליחו להגיע אליו. "בשקט בחשאי שמזכיר את ימיו בסיירת מטכ"ל, שוקד ראש הממשלה בנימין נתניהו על המבצע המורכב והססגוני ביותר של ממשלתו, מבצע מכונן שכל ראש ממשלה יכול רק לשאוף לשכמותו".

wow!

נדמה לנו שגם אולמרט שאף, אבל מזוז נשף והוציא לו את כל האוויר מאותו בלון ציפיות שנתניהו ואנשיו מנפחים אותו, עתה, שוב.

"מטעמי צנזורה ושיקולי אחריות לא נרחיב בפרטי עיסוקו של השליט הישראלי בימים אלה" - ממשיך אליטוב, ועובר פה ושם על 'צו איסור הפרסום' שכביכול גזר על עצמו ובעיקר עלינו כשהוא מבליע רמזים בנוסח " השליט הישראלי" או "גם המתווכים מאירופה המריאו, נחתו והמריאו בבירות האזור ויצרו תזוזה באוויר".

בסוף הבנו. אליטוב הצליח להעביר אלינו את המסר ש'עיסקת שליט' נמצאת בשלב הקריטי שלה. אבל מה החידוש? מוברק עשה את זה השבוע בצורה עקיפה פחות? התקשורת הערבית כבר מדברת על כך מאז יום ההולדת ה-23 של גלעד?

רק בסוף המאמר הבנו את הראש של מי שעומד מאחוריו. אליטוב בשמו: "ביבי מקווה שאחרי המבצע הגדול ובתוספת כמה חודשים של הקפאה מוחלטת ביו"ש, איש לא יוכל להאשימו עוד בהתגרות מכוונת עם המעצמה הגדולה או בסרבנות שלום".

הופה!

במלים אחרות: במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט, לא ישוחררו רק קרוב לאלף מרצחים, אלא גם תוקפא הבניה בהתנחלויות!

לא יאמן.

מומחי הצפנים התקשורתיים שלנו הצליחו בשלב זה גם לפענח את הכותרת שמופיעה בראש הכתבה: "קודם ה'מבצע' אחר כך הבניה ב'גושים'. חסרה בה רק מילה אחת לפני "בניה" - 'הקפאת'. צריך לומר "אחר כך הקפאת הבניה".

בפאזל הזה משתלבת יפה מאוד הידיעה הגדולה הנוספת, גם היא מעטו של אליטוב, שעל אף שהיא עומדת בחשיבותה בפני עצמה, מופיעה כחלק מהכתבה על "המהלך החשאי שמרתק את לשכת ראש הממשלה בימים האחרונים" וכמסגרת משנית בתוכה. "מרן הגר"ע יוסף: יש לעשות כל מאמץ לשחרור שליט" - נאמר בכותרת המסגרת הזו.

נתניהו, אם כן, הקפיא את הבניה בהתנחלויות לטובת הפשרת הקיפאון בעסקה לשחרורו של גלעד שליט מידי שוביו. שר השיכון אריאל אטיאס היה בסוד העניינים אחרי שקיבל הסכמתו של הגר"ע יוסף, ולכן ביקש מחבריו "להמתין בסבלנות" - כפי שדיווח אתר ynet .

ועכשיו נותר רק להמתין ולראות האם יציאתו של נתניהו לאירופה, ביום שני הקרוב, היא רק לשם פגישה עם השליח מיטשל או אולי למשהו משמעותי הרבה יותר הקשור בשחרורו של גלעד שליט.
להתראות ביום ג' בבוקר.

נ.ב.
יסלח לנו יוסי אליטוב, עמיתנו, אם קלקלנו לו את התוכניות ופיזרנו את הערפל שהוא כל-כך השתדל לעבות אותו מוקדם מדי. מאיתנו איש מלשכת נתניהו לא ביקש דבר וגם לא היתה שום פניה יזומה מהצנזורה.

יודעת מהי פרשת השבוע? ביינישצילום: יודעת מהי פרשת השבוע? בייניש
יודעת מהי פרשת השבוע? בייניש


ערב שבת פרשת 'שופטים'

נראה את מישהו כאן יקום ויאמר שזו רק יד ה'מקרה'.

בדיוק מחר, ערב שבת פרשת 'שופטים', עומדת להתכנס הוועדה למינוי שופטים ולבחור בשלושה, או שנים וחצי, שופטים חדשים לבית המשפט העליון.

זו הפעם הראשונה בתולדות מינויי השופטים לבית המשפט העליון , שפחות מיממה לפני ההתכנסות עדיין אין הסכמה בין חברי הוועדה ובין נשיאת בית המשפט העליון באשר לזהותם של המשפטנים העומדים להיבחר.

אין ספק שאם בייניש היתה יודעת מהי פרשת השבוע, או אפילו מתייעצת רק עם 'מדיום' כמו שרי אריסון או באורן זריף, היא היתה דורשת לדחות את הישיבה מהמועד ה'נאחסי' של מחר עד לקו התפר שבין 'כי תצא' ל'כי תבוא'.

בדיעבד, היא מסתפקת בהתעקשות שלא למנות בסבב הזה שום שופט דתי למשרה קבועה בעליון, ולהסתפק לכל היותר, במינוי זמני.

אולי היא עושה זאת, בתת מודע, גם כדי שלא יובן שהיא נכנעה למינוי שנעשה על-ידי הנציגים שומרי התורה שבוועדה לפי הצו של ה'עליון' יותר ממנה - "שופטים...תתן לך בכל שעריך"...

על הנאמר בפרשה: "צדק, צדק תרדוף" היה אומר רבי בונם מפשיסחא שגם הרדיפה אחר הצדק, והשופטים שאמורים לייצג אותו, צריכה שתעשה בדרכי צדק ולא בשקר.

על פי התנהלותה בהליך הבחירה של שופטים חדשים ל'היכל הצדק', שהיא עומדת בראשו, לא נראה בערב שבת זה שכך הם פני הדברים.

כמה חבל.

כאן המקום לחולי נפש? בית כלאצילום: כאן המקום לחולי נפש? בית כלא
כאן המקום לחולי נפש? בית כלא


...ושוטרים תתן לך בכל שעריך

מי שנוטל נפשו בכפו, אינו ראוי להתייחסות באתר שפונה לציבור החרדי.

אבל מאחר שראש חודש אלול היום, ואיש לא יחשוד בנו שבאנו להספיד את האיש, אנו כותבים מספר שורות אלה כ'חשבון נפש', לטובת אלה שעלולים, חלילה, להגיע למצבו ובטרם יעשו גם הם מעשה, ואלה שבתמיכת הקהילה שלהם הצליחו להיחלץ מהסכנה הזו.

כמו שילד חולה צריך להיות מטופל בידי רופאים מומחים ולא במחלקת ניסויים.

כמו שאמו המודאגת צריכה לקבל טיפול מרגיע ותלישת הילד מידיה אינה הטיפול הזה.

כך מקומם של חולי נפש הוא במחלקות סגורות ולא בתאי מעצר במגרש הרוסים או בבית המעצר 'ניצן'.

גם אם במציאות האכזרית של הפשע הגואה בישראל, משטרה ומד"א מוזעקים תמיד יחד, הדבר אינו מצדיק חילופי תפקידים בין שוטרים ורופאים.

וכבר אמרו שאינו דומה '100' ל...'101'...



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד