י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יש התחדשות ב'חדש'

עיתון 'חדש' בבית שמש עבר בעלות: המייסד מתי רוזנצוויג שהפך לדובר העירייה מכר את העיתון ליצחק אלתר מ'עיתונלי'. וגם: ירוחם אסטריכר, מנהל השיווק,נפרד מהבוס הקודם ומקבל את החדש

בטקס חילופי המשמרות
בטקס חילופי המשמרות



יש 'חדש בבית שמש'. המקומון הוותיק והיחיד של בית שמש החרדית יוצא השבוע לדרך חדשה, עם כניסתו לתפקיד של יצחק אלתר כמנכ"ל העיתון. בכך הוא מחליף את המנכ"ל הוותיק מתתיהו רוזנצוויג, המכהן כדובר עיריית בית שמש.

עיתון 'חדש', המשמש כשופר הקהילות החרדיות בבית שמש מזה כ-12 שנים, מלווה את ההתיישבות בבית שמש ומשמש כחוד החנית של הקהילות, ולזכותו נרשמים הצלחות רבות במאבקים מקומיים. בין היתר סלל העיתון את דרכו של ראש העיר הנוכחי, משה אבוטבול, והכשיר את הקרקע לחילופי הגברי בעיריית בית שמש.

מנכ"ל העיתון מתתיהו רוזנצוויג נבחר לפני כחצי שנה לכהן כדובר עיריית בית שמש.

בחירתו של רוזנצוויג לתפקיד דובר העירייה, חייבה אותו להעביר את מושכות העיתון ואת הבעלות עליו לגורם אחר, וזה נמצא בדמותו של הרב יצחק אלתר, דמות מוכרת ומוערכת בעולם העיתונות החרדית.

יצחק אלתר, שנכנס לתפקיד מנכ"ל ובעלים של עיתון 'חדש בבית שמש', מביא עמו ניסיון של כ-15 שנה בענף העיתונות החרדית. במשך שנים שימש כמנהל חטיבת הפרסום של בטאון "עולם החסידות", ובשנים האחרונות הוא מנהל את עיתון הילדים 'עיתונלי'.

המנכ"ל היוצא מתתיהו רוזנצוויג אומר, כי מחליפו בתפקיד הינו כידוע אדם בעל ניסיון עשיר בעולם העיתונות החרדית, אדם עם כישורים וקשרים, וללא ספק שהוא יביא עמו רוח רעננה שממנה יהנו כלל תושבי בית שמש.
.
רוזנצוויג מוסיף כי כבר כיום עיתון "חדש" הוא העיתון בעל התפוצה הגדולה ביותר בכל בית שמש, בהגיעו מדי יום שישי לכ-10.000 בתים בבית שמש.

ירוחם אסטריכר, מנהל השיווק, נפרד מהבוס:

זה היה צפוי. מהרגע שמתי בחר לכהן כדובר עיריית בית שמש, היה ברור שהוא צריך למכור את העיתון.

יום לפני שקיבל את המינוי בעירייה עוד ישבנו בביתי והוא התלבט. מצד אחד הדוברות קרצה לו. זה מעניין, מאתגר ושינוי מרענן. מצד שני, כעת העיתון הגיע לשלב קצירת הפירות, לאחר 12 שנות עמל, ודווקא עכשיו הוא ייפרד מהבייבי שלו?

אבל ההחלטה נפלה, הולכים לדוברות, עוזבים את העיתון שהיה מפעל חיים, אבל לא מפקירים את ה"בייבי". דבר ראשון מביאים מחליפים שיכנסו לנעלים הגדולות של מתי, הן בניהול העיתון והן בשיווק העיתון, בעיקר מול משרדי הפרסום, כדי שהעיתון יוכל להמשיך ולשגשג גם אחרי.

לניהול העיתון נבחר אביו של מתי, ר' ישראל רוזנצויג, אדם חכם עם עבר וניסיון בניהול מערכות, אשר ינהל את העיתון לפחות עד למכירה, בזמן שמתי כבר ראשו ורובו בעירייה.

לניהול השיווק של העיתון נבחרתי אני. האתגר לא היה קל כלל, במשרדי הפרסום ישנה מגמה עקשנית, לא לפרסם במקומונים למעט מקרים בהם הלקוח דורש מהחברה לפרסם במקומונים, ואם כבר מפרסמים במקומונים בשביל לרצות את הלקוח, מחפשים את המקום הזול ביותר גם אם הוא לא בהכרח האפקטיבי ביותר או לא אפקטיבי כלל.

אבל מתי, שבמשך שנים פיתח קשרים עם כל משרדי הפרסום, דאג לקשר אותי עם האנשים הנכונים במשרדים הנכונים, וב"ה בעבודה מאומצת עם הקשרים שלו והכישורים שלי רואים תוצאות. היום כלל משרדי הפרסום המובילים במגזר כבר יודעים ש"חדש בבית שמש" הוא לא עוד מקומון, אלא העיתון של הציבור החרדי בבית שמש.

וכך, כאשר העיתון מנוהל בצורה מקצועית ומשווק כמו שצריך, והמערכת מורכבת מחומר אנושי של צוות יעיל ומשומן היטב, יצא מתי למסע חיפושים אחר קונה ראוי, שיעריך את מה שהולך לקבל., מסע אשר הגיע לסיומו כאשר נמצא האיש המתאים ביותר, אשר מכיר היטב את התחום והוא בעצמו בעלים של עיתון ייחודי כבר המון שנים יצחק אלתר.

אז נכון שעניין המכירה היה ידוע ולא בא בהפתעה, אבל עדיין זה כמו להיפרד מבן ראשון שיוצא לישיבה בפעם הראשונה, למרות כל ההכנות עדיין מתרגשים מהפרידה.

אני רוצה מכאן לאחל הצלחה רבה לידידי מתי רוזנצויג בהמשך דרכו כדובר עיריית בית שמש. ולאחל לי ולבעלים החדשים, יצחק אלתר, ולכל צוות העיתון שנמשיך ונצליח במה שמתי התחיל ושנממש בקרוב את כל החלומות של מתי על דרכו ועתידו של העיתון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד