י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מה הרבי רוצה מימני?"

הנשיא מובארק: "מה הרבי מליובאוויטש רוצה ממני?"

העיתונאי ישראל קצובר סיפר לפני מספר שנים על שיחה מרתקת שניהל במצרים עם הנשיא מובארק המנוח אודות הרבי מחב"ד • "הייתי בהלם. אמרתי לו, על מה הנשיא מדבר?"

הנשיא מובארק: "מה הרבי מליובאוויטש רוצה ממני?"
חוסני מובארק צילום: ארכיון

ישראל קצובר עיתונאי ישראלי שסיקר את צה"ל במשך כמה עשורים עבור עיתון המודיע, וכן עבור כלי תקשורת אחרים, התראיין לערוץ- JEM מביתו בירושלים במרץ של 2010 ושם שפך אור על הנשיא מובארק שהלך לעולמו אמש (שלישי).

"אני ביקרתי במצרים 11 פעמים. בהרבה מקרים כאשר ליוויתי את ראש ממשלת ישראל או את שר הביטחון, נפגשתי גם עם נשיא מצרים, חוסני מובארק. הוא היה לוקח את העיתונאים לחדר צדדי, שם הוא היה יושב איתנו ומנהל איתנו שיחות מעניינות מאוד."

"אני זכור פגישה אחת מסוימת. היינו חמישה או שישה עיתונאים. ומשום מה מובארק מיהר לסיים את השיחה והביא אותה לסיומה. ואז הוא קרא לי ואמר, אנא הכנס למשרדי."

"הלכתי אחריו, והוא אמר: "אני יודע מה אתה כותב. אני יודע את השקפותיך ויש לי שאלה עבורך, אתה יכול להגיד לי מה הרבי מליובאוויטש רוצה ממני?"

"הייתי בהלם. אמרתי לו, על מה הנשיא מדבר?".

הוא אמר לי, הרבי מדבר נגד ההסכמים שלנו עם ישראל. הוא רואה בנו איום מתמשך. מדוע הוא עושה זאת? מה יש לו נגדי?"

קצובר מספר כי ענה לו. "אני בטוח שבפעם הבאה שהנשיא יבקר בארה"ב, הרבי ישמח להיפגש איתך ולהסביר לך את השקפותיו. אני יכול רק להציג את ההבנה שלי".

"במשך כחצי שעה הוא הקשיב כשסיפרתי לו על הרבי - מיהו הרבי, מה הייתה גישתו, מה הייתה ההיסטוריה של חב"ד, על עבודתם בכל רחבי העולם. לדעתי זה עשה עליו רושם. ראיתי אישור לכך שנים רבות אחר כך" מספר קצובר.

"בשנת 1984 הרבי פתח בקמפיין שכל היהודים ילמדו 'משנה תורה' שכתב הרמב"ם. בשנת 1985, כשהגיע הזמן לחגוג את סיום מחזור הלימוד הראשון, החליטו מארגני האירוע בישראל לקיים את הטקס בבית הכנסת הישן של הרמב"ם בקהיר".

"הם חששו שלאור הצהרות הרבי בנוגע למצרים, לא תינתן רשות. אז התבקשתי לעזור".

"שוחחתי עם שגריר מצרים בישראל ואמרתי לו כי חסידי חב"ד רוצים לארגן אירוע בקהיר, הסברתי שהם רוצים לחגוג את סיום לימוד ספר הרמב"ם. ולא היה בזה שום דבר פוליטי, אלא לימוד בלבד".

"השגריר הסכים להעביר את בקשתי לממונים עליו, אמרתי לו, אני לא יודע עם מי אתה מתכוון לדבר, אבל אני מבקש שתעלה את העניין הזה הכי גבוה שאפשר אין לי ספק שהנשיא שלך יאשר זאת".

"הוא הבטיח לעשות זאת. עד היום אני לא יודע אם הוא באמת הביא את זה למובארק, אבל לא לקח זמן רב לקבל תגובה. כעבור יומיים הוא חזר ואמר לי שהוא הגיע הכי גבוה שאפשר עם הבקשה שלי, אין שום בעיה לחב"ד לבוא ולקיים את האירוע בקהיר".

"הטקס התקיים, והמצרים התייחסו יפה מאוד לחסידים" מסיים קצובר את סיפורו המרתק.

הרבי מליובאוויטש חוסני מובארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד