י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עיצוב מטבח לבית חרדי - גם כשר וגם מעוצב

גם אם אתם מנהלים אורח חיים כשר, אין שום סיבה שהמטבח שלכם לא יהיה מעוצב ויעמוד בשורה אחת עם מטבחים שנראו כאילו יצאו ישירות מהמגזין. במטבחי זיו אנו מעצבים מטבחים מושלמים עבור כל סגנון ותפיסת חיים, תוך שמשלבים חדשנות, מקצועיות ומומחיות בכל מטבח ומטבח

עיצוב מטבח לבית חרדי - גם כשר וגם מעוצב
מטבח כשר צילום: מטבחי זיו

גם אם אתם מנהלים אורח חיים כשר, אין שום סיבה שהמטבח שלכם לא יהיה מעוצב ויעמוד בשורה אחת עם מטבחים שנראו כאילו יצאו ישירות מהמגזין. במטבחי זיו אנו מעצבים מטבחים מושלמים עבור כל סגנון ותפיסת חיים, תוך שמשלבים חדשנות, מקצועיות ומומחיות בכל מטבח ומטבח.

במטבחי זיו המטבח מעוצב בהתאם לאורח החיים שלכם, אתם נמצאים במרכז עם כל העדפות שלכם וסגנון החיים המיוחד רק לכם. הטכנולוגיה המתקדמת בה אנו עושים שימוש מאפשרת לנו לעצב מטבחים מעוררי השראה גם עבור המגזר החרדי, תוך התייחסות לכל המאפיינים הייחודיים למטבח הכשר.

הפרדה בין בשר לחלב

ההפרדה בין בשר לחלב היא השיקול המרכזי והחשוב ביותר בעת עיצוב מטבח כשר. כאשר מדובר בהפרדה שכזו יש כמה אפשרויות עיצוביות מהן ניתן לבחור:

  • הפרדה מוחלטת – חלוקת משטחי העבודה לשני אזורים נפרדים עבור בשר וחלב, אפשר אפילו לשלב שני איים חופפים במטבח עבור הפרדה בין אזור חלבי לבשרי.
  • אי בלב המטבח – אם משלבים אי במטבח הוא יכול לתת את המענה להפרדה בין האזור שמיועד לבשר והאזור שמיועד לחלב. במקרה הזה מייעדים את האי שישמש לבשר או חלב.
  • התקנת מחיצה – ישנם אנשים שמעדיפים להתקין מחיצה משיש בגובה של כמה סנטימטרים כדי להפריד בין שני אזורי עבודה הסמוכים זה לזה.
  • צבעוניות שונה – באפשרותכם להתקין משטחי עבודה בצבעים שונים עבור אזור בשרי וחלבי וגם כך ליצור הפרדה.

שבת ויום חול

אורח החיים החרדי מבדיל גם בין שבת לבין יום חול. בשבת שובתים מכל מלאכה ועל המטבח הכשר להיות מותאם לכך בדרכים שונות ומגוונות. כדי לקבל את המענה המושלם גם ליום שבת ניתן לשלב בעיצוב מוצרי חשמל ולהן מצב שבת מובנה. כיום ישנם המון יצרנים שפונים למגזר החרדי ולכן ניתן למצוא תנורים עם מצב שבת, ברי מים ועוד.

כמו כן מומלץ שיהיו ברזים נפרדים עבור מים חמים וקרים, כדי שלא תפתחו בשוגג את המים החמים בשבת.

משטחי העבודה

גם החומר ממנו מיוצרים משטחי העבודה מקבל משמעות במטבח הכשר. כך למשל יש להכשיר את המטבח לפני חג הפסח, להכשיר כלים וגם את משטח העבודה כדי שניתן יהיה להשתמש בו ללא חשש. כתוצאה מכך משטח העבודה שבוחרים צריך להיות עמיד וכשר בו זמנית. בעוד ששיש לא תמיד יהיה הפתרון המתאים למטבח הכשר, קוורץ  כן. אולם ישנם כאלו שמעדיפים גרניט על קוורץ ולו רק בגלל שיותר קל להכשיר את החומר הזה בעת הצורך. מבין כל החומרים נירוסטה הכי קל להכשיר, אולם זו לא תמיד תהיה הבחירה הראשונה עבור המטבח הביתי.

צנרת, כיורים ומדיחי כלים

ישנם מטבחים בהם שוטפים את הכלים ידנית ואז יש צורך בכיור בשרי וחלבי בהתאם לחלוקה שצוינה לעיל. אולם אם אינכם רוצים לשטוף את הכלים ומעדיפים ליהנות מהטכנולוגיה הזמינה של מדיח כלים, קחו בחשבון שתזדקקו להקצות מקום לשני מדיחים. יותר מכך עליכם גם לוודא שבצנרת ישנה הפרדה בין מדיח הכלים הבשרי לבים מדיח הכלים החלבי. 

חכם לבחור בכיורים ומדיחי כלים מנירוסטה ופלדת אל חלד למטבח הכשר שלכם, מכיוון שזהו חומר עמיד שקל לנקות ולהכשיר.

חג הפסח

כאשר מעצבים מטבח כשר יש לתת מקום של כבוד לחג הפסח, מבעוד מועד. למעשה כדאי לחשוב על כך כבר בשלבי התכנון הראשוניים. בעלי תקציב יכולים לעצב לעצמם מטבח קטן לפסח בלבד, מבלי שיעשה בו שימוש לאורך כל השנה. אפשר לכסות את המטבח או אפילו להסתירו עם יצירת אמנות מעוצבת.

כמובן שאפשרות זו אינה זמינה לכולם ולכן בעת תכנון המטבח חשבו על חומרי הגלם, הכלים והמכשירים אותם יהיה לכם קל להכשיר, שכן הכשרת המטבח לפני חג הפסח זו כשרות שונה לחלוטין מהרגיל.

טבילה במקווה

עיצבתם את המטבח הכשר שלכם ואתם מוכנים להתחיל להשתמש בו ולבשל. קניתם סירים, מחבתות וכלים ועתה רק נותר לכם לבצע צעד אחרון לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחילים ליהנות מהטבח החדש שלכם והוא טבילה במקווה. לכן גם כאן מומלץ להתייעץ לגבי הכלים והחומרים הרצויים כדי שתוכלו לבצע את הטבילה כראוי.

אנו כאן במטבחי זיו, נשמח לקחת על עצמנו את העבודה העדינה והמורכבת שבעיצוב מטבח כשר התואם לאורח החיים שלכם ומרומם את המשפחה והאורחים שלכם. לפרטים נוספים צרו עמנו קשר ותאמו פגישת ייעוץ.

מטבחים עיצוב מטבחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד