י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מה דרוש לחוקר פרטי על מנת להגיע לחקר האמת?

חוקר פרטי, לעומת חוקר משטרתי, מסויג מההיבט של אמצעים אשר ניצבים לרשותו לדרישת עריכת חקירה, בשל כך עליו לחשוב מחוץ לקופסה ולמצות עד כלות את האמצעים אשר ניצבים לרשותו, אמצעים כמו למשל – האזנת סתר וכן מעקב

מה דרוש לחוקר פרטי על מנת להגיע לחקר האמת?
חקירה צילום: שאטרסטוק

חוקר פרטי, לעומת חוקר משטרתי, מסויג מההיבט של אמצעים אשר ניצבים לרשותו לדרישת עריכת חקירה, בשל כך עליו לחשוב מחוץ לקופסה ולמצות עד כלות את האמצעים אשר ניצבים לרשותו, אמצעים כמו למשל – האזנת סתר וכן מעקב.

מה דרוש לחוקר פרטי על מנת להגיע לחקר האמת?

כאשר חקירה נערכת על ידי משטרה, יש לה המון אמצעים שאחרים לא עשויים לעשות בהם שימוש. כמו לדוגמה – המשטרה עשויה לקבל צו משופט ולערוך תרו בבית או בבית עסק לשם מציאת הוכחה לפשע, או לביצוע איכון טלפוני ולזהות את אזורו של החשוד על ידי טלפון סלולרי. חוקר פרטי לא עשוי לעשות שימוש באמצעים הללו והוא נדרש להגן על החוק. מגורם זה הוא מרבה לבצע עשיית שימוש במעקב וגם האזנת סתר.

אלו הם אמצעים מאוד איתנים, אשר בסיוע שלהם אפשר לבוא לחקר האמת. הם אינם קלים – עשויים להבין היכן ואימתי לעשות בהם שימוש. אמצעים הללו עשויים לשמש בכל מיני חקירות, כמו לדוגמה – כאשר תהיו מעוניינים להבין במידה ובני הזוג שלכם בוגדים בכם, כאשר הנכם חוששים כי עובד מבצע ריגול תעשייתי ומוסר אינפורמציה ליריבים שלכם, כאשר הנכם חוקרים הונאת ביטוח, כאשר הנכם עורכים חקירה פיננסית או כל מיני חקירות.

כאשר מבצעים מעקב, עליכם לאפיין כהלכה את יעד המעקב. הנכם תרים אחר אינפורמציה. הדבר לעולם אמת. אבל משמעותי כי תאפיינו איזו אינפורמציה ספציפית הנכם תרים אחריה. כמו לדוגמה, בהמון מצבים בהם חברות ביטוח שוכרות חוקר פרטי כדי להתמודד עם תביעת פיצויים מהגורם מפלי. לדוגמה – היו מצבים בהם מבוטח זייף נתונים של נכות והגיח אל מול ועדה רפואית על כיסא גלגלים. במצבים הללו כאשר קיים חשש שעסקינן בזיוף נכות, עליכם לערוך מעקב, כדי למצוא הוכחה המורה על מגיש תביעה שיכול לערוך פעולות נוגדות את טענת נכות. אין די להבחין בו, יש אף לתעד אותו.

האזנת סתר היא עוד אמצעי, אבל יש לתת את הדעה שלכם כי אפשרות של האזנה של חוקר פרטי היא מסויגת רבות. ברמה הכללית, על פי חוק נאסר על האזנת סתר. המשטרה יכולה לערוך אותה אותה אבל יש הכרח לאישור של שופט. האזנת סתר לא לגלית היא לא ראיה תקפה בבית משפט וגם עשויה לשלוח את המצותת לחמש שנות מאסר ולשלול את רישיונו של חוקר פרטי. במצב ספציפי אפשר לערוך הקלטה שיחה, אבל לא על ידי צד ג' – הווה אומר - חוקר פרטי עשוי להיות צד בשיחה. יש סייג בחוק, אבל חוקר פרטי מקצועי ידע איך להניב את המבחר מהאזנה חוקית, לתמוך בחשוד ולהשיג הוכחה. אף כאשר עורכים האזנה ובפרט כאשר מתרחשות עליה סייג לגלי, עליכם לתכנן כהלכה את החקירה. עליכם להבין מה היא ההוכחה שאתם מעוניינים להשיג.

חוקר פרטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד