י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מדובר ברמאות של המשטרה"

לקראת כתב אישום: המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד הרב ברלנד

לאחר שאמש דרשה המשטרה להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בשישה ימים נוספים, אך השופט האריך את מעצרו ביממה אחת בלבד. באופן מפתיע, המשטרה הגישה היום הצהרת תובע נגד הרב לקראת כתב אישום • עורכת הדין של הרב ברלנד זעמה: "מדובר ברמאות של המשטרה" 

לקראת כתב אישום: המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד הרב ברלנד
הרב אליעזר ברלנד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה זו (רביעי) מתקיים בבית משפט השלום בירושלים, דיון חמישי בעניינו של רב קהילת שובו בנים, הרב אליעזר ברלנד שנעצר במסגרת פרשת "עושק שחור".

המשטרה הגישה לבית המשפט "הצהרת תובע", לקראת כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, ובד בבד מבקשים להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים. 

הרב ברלנד הוא החשוד המרכזי בפרשה, ועל פי המשטרה "לאחר חקירה יסודית שניהל צוות החקירה המיוחד שהוקם במשטרה", הגישו כאמור הצהרת תובע מטעם הפרקליטות, המעידה על כוונה להגיש כתב אישום תוך חמישה ימים. 

בדיון שמתקיים בפני השופט אלעזר ביאלין, המשטרה טענה בפני השופט, כי במעצרו הקודם כאשר שהה במלונית בהדסה עין כרם, קיבל קהל, כך שהם מתנגדים להחלטת השופט מאתמול לשחררו בתנאים מגבילים במלונית.

עורכי הדין של הרב ברלנד הציעו לשחררו למלונית ליד בית החולים איכילוב, הגישו אישור של בית החולים שמוכנים לקבלו והסכם עם חברת אבטחה. אתמול אותו השופט הסכים לשחררו למעצר בית, אך מאחר ולא הציעו חלופה ראוייה בעינו, האריך כאמור את מעצרו עד היום.

עו"ד נועה מילשטיין אמרה כי "אי אפשר להגיד שיש פה פרקליט כלכלי ופרקליט פלילי. בסך יש פיצול מלאכותי של חקירה כדי להשאיר את המשיב במעצר. גם אם יש הצהרת תובע, אדוני השופט מחויב לבחון חלופת מעצר".

לדבריה, "מדובר ברמאות של המשטרה. אתמול נאמר לנו שאתם מבקשים להאריך את מעצרו בששה ימים. היום אמרתם לנו שאתם מבקשים בחמישה ימים ועכשיו אתם מגישים הצהרת תובע. זו שערורייה". השופט ביאלין הודיע על הפסקה למשך חצי שעה.

הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד