י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"בסגנון ג'וזף גבלס"

עתירה: להסיר את הקמפיין המסית נגד חרדים

עורך דין, מרצה וחוקר שואה הגיש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד הקמפיין של מפלגת ישראל ביתנו שכולו הסתה נגד הציבור החרדי • "השפלה ופגיעה קשה במגזר שלם בחברה הישראלית"

עתירה: להסיר את הקמפיין המסית נגד חרדים
אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הבוקר (רביעי) הוגשה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד קמפיין ההסתה של מפלגת ישראל ביתנו שמסית את הציבור החרדי.

מדובר בעתירה לצו מניעה וצו להסרת מודעות אותה הגיש ד"ר ניסן שריפי, בו הוא דרש להורות על הסרת התעמולה בשלטי החוצות, במודעות פרסום וכל תעמולה אחרת שהיא בנוסח "ביבי-גנץ יחלקו את ישראל. לחרדים!".

הקמפיין המסית של ישראל ביתנו

העותר, עורך דין, מרצה למשפטים וחוקר שואה, מכהן גם כיו"ר קהילת "באר חנה" בנתניה, המורכבת ממאות משפחות מכל הזרמים והגוונים ביהדות: חילונים, מסורתיים, דתיים, חרדלי"ם וחרדים. "פרסום זה הינו פרסום הגובל בהסתה כנגד קבוצת אוכלוסיה במדינת ישראל" כתב העותר.

בעתירה שהגיש כתב כי בכיתוב "ביבי - גנץ יחלקו את ישראל לחרדים!", יש בכך "השפלה ופגיעה קשה במגזר שלם בחברה הישראלית. ההכללה כלפי כלל החרדים בתעמולה זו הינה בוטה ופסולה".

"דומה הדבר כאילו יצויין בשלטי חוצות בארצות ניכר: "מפלגה פלונית תחלק את מדינתנו ליהודים", או תעמולה בארצנו בנוסח "ביבי- גנץ יחלקו את ישראל לעולים מרוסיה" או "יחלקו את ישראל למוסלמים/ נוצרים/ דרוזים". פרסום שכזה הינו אסור בתכלית האיסור. פרסום שכזה מהווה הסתה בוטה ועלול לגרום חלילה לפגיעות בנפש כנגד אותם חרדים, המנסים, כביכול, לגזול את המדינה משאר העם היושב בציון".

לטענתו יש בפרסום "הסתה בסגנון ההסתה הנאצית, בשיטות המוכרות של שר התעמולה הנאצי, ג'וזף גבלס". בפנייתו ציין כי "עסקינן במקרה דנן בעבירה בוטה המבוצעת מצד מפלגת "ישראל ביתנו" כלפי הציבור החרדי, וזאת מחמת עוינות של מפלגה זו כלפי הציבור החרדי".

הסתה ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד