י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הדרוזים הבריחו את אמא שלי"

אשכנזי: "לא מפחד ממה שיש בהקלטות עם מנדלבליט"

גבי אשכנזי התייחס לדרישה לפרסם את הקלטות שיחתו עם היועמ"ש, כשאמר כי הוא "לא מפחד משום דבר" • על נתניהו הוא אמר: "לא מר ביטחון, הוא מר כישלון" • ומהי ההצעה שקיבל מנתניהו?

אשכנזי: "לא מפחד ממה שיש בהקלטות עם מנדלבליט"
גבי אשכנזי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מספר 4 בכחול לבן, ח"כ גבי אשכנזי, התארח היום בוועידת מעריב עסקים 2020, התייחס לדרישה לפרסם את הקלטות שיחתו עם היועמ"ש, כשאמר כי הוא "לא מפחד משום דבר", ותקף את ראש ממשלה בנימין נתניהו: "לא מר ביטחון, הוא מר כישלון. הרמטכ"ל לשעבר חשף גם כי נתניהו "הציע לי להיות שר הביטחון שלו אחרי שהצטרפתי לפוליטיקה".

על דבריו בנוגע לציבור הדרוזי, כפי שפורסמו בתקשורת, אמר: "זו באמת הזדמנות לענות על זה. אני מכיר את העזה הדרוזית 40 שנה. אמא שלי נולדה בסוריה והם הבריחו אותה לארץ בשנות ה-40 של המאה הקודמת. אין לי שום דבר נגדם, להפך, אני בעדם. אני לא רוצה להתייחס לכל האמירות, במסגרת הקמפיין הזה שהתדרדרנו בו לתהומות. אם נתניהו לא מתבייש במה שהוא אומר אני מתבייש בשבילו".

בהתייחס לדרישת נתניהו לפרסם את הקלטות שיחותיו עם היועמ"ש, הוסיף: "אני לא נוהג לומר על מה אני מדבר בחדר, אבל אני מדבר עם נתניהו גם בחדר ואני יודע מה הוא אומר לי, לא מה הוא אומר בחוץ. רק לאחרונה הוא ניסה להסביר לי למה אני צריך להיות שר הביטחון הבא של ישראל, ולא עם שליחים. יש את נתניהו של החדר ויש את נתניהו של החוץ. זה חלק מקפיין גס".

לאחרונה?

"ממש לאחרונה, אחרי שהצטרפתי לפוליטיקה. זו לא הפעם הראשונה שהוא משקר, הוא לא אמר את האמת בנושא הצוללות. מכירת הצוללות למצרים, ההסתרה והשקר, זה הדבר הכי חמור שנעשה פה. זה בלתי נתפס שראש ממשלה משקר ומסתיר דברים כאלה משר הביטחון".

על ההקלטות, הוסיף: "אני לא מפחד משום דבר, עברו על אלפי קלטות, ואני מזכיר לכולם איך זה נגמר. התיק נסגר מחוסר אשמה, נקודה. לגבי 15 הקלטות שמופיעות בבית המשפט - אני יודע מה מופיע שם. ערוץ תקשורת הגיש בקשה לחשוף אותן, ושלוש ערכאות קבעו שמה שהיה צריך להיות מפורסם, והיה רלוונטי לזכות הציבור לדעת, פורסם".
כשנשאל על הצעת העימות של נתניהו מול גנץ, אמר: "הצענו לנו בשני מועדים והוא סירב. מה קרה עכשיו? בפעם הראשונה בהיסטוריה ראש ממשלה מכהן הולך לשבת על ספסל הנאשמים".

בהתייחס לתנודה בסקרים, אמר: "אנחנו רואים את הסקרים האחרונים, הכל בסדר, בסוף הסקר הקבוע הוא ב-2.3. היתרון הגדול הוא שזה קמפיין של המרצה. בגוש דן למעלה מ-200 אלף לא הצביעו. אנשים שרוצים שינוי - שיילכו להצביע. מי שרוצה ממשלת שינוי ותקווה ולא ממשלה קיצונית, משיחית ומושחתת - שיילך להצביע. נתניהו לא רוצה אחדות".

אתה מאמין שהוא יחוקק חוק שימנע את העמדתו לדין?

"הוא לא רצה אחדות, אנחנו רוצים אחדות. לליכוד אין ממשלה עם ביבי. בלי ביבי יש אחדות מחר בבוקר. על 90% מהנושאים 90% מהציבור מסכים. העם רוצה אחדות. אנחנו במערכת בחירות שלישית כי הנאשם נתניהו רוצה להימלט מאימת הדין. עם מי הוא פיזר את הכנסת אתם זוכרים? עם הרשימה המשותפת. במועד ב' עשינו מו"מ איתו, ביקשנו שייצא לנבצרות ויוותר על החסינות, הוא לא ויתר על החסינות. אתה שמעת אותו אומר במילותיו מה השיקולים למינוי שר ביטחון. זה קודש הקודשים שלנו. אפילו הליכודניקים לא צחקו מזה".

למה לא הלכת להיות שר ביטחון שלו?

"אני עשיתי את הבחירה שלי, הצטרפתי לכחול לבן, אני מאמין שצריך שינוי, ואנחנו גם נשנה את הביטחון. זה לא יכול להמשיך ככה. בדרום יש כישלון, אנחנו שם כל הזמן. ויתרנו על הדרום. התושבים שם חיים בתחושה שמותר לירות על הדרום, זה כישלון, זה לא ביטחון. זה לא מר ביטחון, זה מר כישלון. אנחנו אולי לא בוגרי MIT, אנחנו בוגרי המזרח התיכון. צריך להעביר את האחריות לסינוואר, ולפעול להסדרה עם השבת הבנים עם שקט מוחלט. כנגד זה, אין שום בעיה שיהיה להם מכון להתפלת מים, חשמל, אנרגיה, לטפל בתשתיות הביוב, אין לנו שום בעיה עם זה. אבל אם זה לא יקרה - נפעל בכח".

גבי אשכנזי פרשת הרפז שר הבטחון בנימין נתניהו מעריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד