י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
העלילה מסתבכת

פרשת הרב ברלנד: ההסמכה לרבנות של הרב עובדיה יוסף זוייפה?

על פי הפרסום באתר וואלה, המסמך שהציג אתמול עורך הדין עמית חדד - המייצג את הרב אליעזר ברלנד - לשופט אלעזר ביאלין מבית משפט השלום בירושלים ובו מוצגת ההסמכה לרבנות שקיבל הרב ברלנד מהגר"ע יוסף זצ"ל - מזויף • העו"ד: "נשקול מחדש את ייצוגו של הרב ברלנד"

פרשת הרב ברלנד: ההסמכה לרבנות של הרב עובדיה יוסף זוייפה?
הרב ברלנד בדיון על הארכת מעצרו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יממה לאחר שעורך הדין עמית חדד הגיש לשופט אלעזר ביאלין מבית משפט השלום בירושלים מסמך משנת 1979 עליו חתום הרב עובדיה יוסף זצ"ל, המעיד שהרב ברלנד הוסמך על ידו לרבנות, אתר וואלה מדווח כי מדובר במסמך מזוייף.

המסמך שהוגש לשופט, הסתמך על חתימת "העתק נאמן למקור" של עו"ד עמנואל קאלוב, חסיד של ברלנד. חתימתו של הגר"ע יוסף מופיעה על מסמך רשמי של הרבנות הראשית לישראל, עת כיהן כרב הראשי לישראל.

המסמך המקורי

מבדיקה שערך יקי אדמקר באתר וואלה! NEWS עולה, כי המסמך נכתב במקור לרב אחר, יוסף פנחסי, בדיוק באותו תאריך כ"ט כסלו תש"מ. נוסח המכתב תואם לחלוטין - מלבד שמו של הרב.

אחד מהסימנים לכך שהמכתב שנושא את שמו של הרב ברלנד הוא מזויף, כך על פי אדמקר, הוא בין היתר פסיק בכתב ידו שהוסיף הרב עובדיה במכתב המקורי לאחר המילה "הרבים", פסיק שהופיע באותו מקום במכתב הנושא את שמו של הרב ברלנד.

עוד מסימני ההיכר, במסמך של הרב ברלנד יש חוסר סימטריה ברורה במקומות שבהם נערכו שינויים בנוסח. בבדיקה נוספת שנערכה מול הנהלת בית המדרש חזון עובדיה ששמו צוין במכתב המקורי עולה, כי נוסח מכתב זה יצא רק לתלמידי בית מדרש חזון עובדיה שבראשה עמד הרב יוסף באותן שנים, והרב ברלנד לא למד בבית מדרש זה. לדבריהם, המסמך מהווה אישור לימודים אך לא הסמכה לרבנות.

המסמך שהוגש לבית המשפט

בתגובה לפרסום בוואלה, אמר עורך הדין עמית חדד, כי הוא "מופתע מהעלאת החשד שמדובר במסמך ואו מסמכים שאינם נכונים". לדבריו, הוא קיבל באולם בית המשפט כמה מסמכים חתומים בידי עו"ד מורשה, ואלו מסמכים נאמנים למקור. עו"ד חדד הבהיר כי שאלת אמינות מסמכים אלו תבורר מבחינתו עד תום. "אם חלילה יתברר כי נעשה בו שימוש באמצעות תחיבת מסמך מזויף לידו - מה שלא יעלה על הדעת - הוא ישקול מחדש בכובד ראש את ייצוגו של הרב ברלנד".

"נאמר לי שזה עותק של המקורי" אומר עו"ד קאלוב ל'בחדרי חרדים'. הוא מצטרף לדברי עו"ד חדד ואומר "אם הטעו אותי, גם אני שוקל לעזוב את הסיוע שהענקתי לצוות ההגנה". לדבריו, "אני לא מומחה בהעתקות, אבל לא נראה לי שהרב עובדיה נותן הסמכה לאדם אחד בלבד ביום, כך שהתאריך אינו רלוונטי. בנוסף, שוחחתי עם הרב גול, הוא אמר לי שראה צילום של המסמך הזה לפני 20-30 שנה".

הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד