י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התיעוד המביך

נתניהו: "הסרטונים שמים את גנץ במצב סחיט"

ראש הממשלה נתניהו התייחס לפרסום של אתר ניוז 1, לפיו גורמי ביון איראנים שפרצו למכשירו של יו"ר כחול לבן בני גנץ עת כיהן כרמטכ"ל, שלפו מתוכו סרטונים מביכים • "לא יכול להיות שראש ממשלה בישראל יהיה נסחט מול איראן"

נתניהו: "הסרטונים שמים את גנץ במצב סחיט"
גנץ בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה התייחס לפני שעה קלה לפרסומים אודות היכולת של איראן לסחוט את המועמד לראשות הממשלה מטעם כחול לבן, בני גנץ.

ראש הממשלה ציין, כי מקודם יותר דיווח העיתונאי יואב יצחק באתר החדשות news1, שגורמי ביון אירניים הצליחו להוריד בפריצה שביצעו למכשירו האישי של גנץ מהתקופה בה כיהן  כרמטכ"ל, חומר מביך אודותיו.

"אני לא נכנס לחיים האישיים של מועמד כזה או אחר. זאת לא השאלה" אמר נתניהו בראיון לגל"צ. "השאלה הראויה היא זאת: ראש ממשלה בישראל חייב לעמוד בלחצים כבירים. גנץ לא עומד בלחץ של עימות מולי. לא יכול להיות שראש ממשלה בישראל יהיה נסחט מול איראן ולא יכול להיות במצב שמישהו ילחץ עליו. אני חושב שכדאי לשאול את גנץ מה יש שם".

על פי הדיווח, "הסרטונים הללו מעמידים את גנץ, המציג עתה את מועמדותו לראשות הממשלה מטעמה של כחול לבן, במצב שהוא סחיט".

בעבר נחשף בניוז 1, כי גנץ הסתיר מאנשי השב"כ מידע בדבר תוכנו הבעייתי והמביך של הנייד האישי שלו, שנפרץ. על פי הדיווח באתר, הסתרת המידע סיכנה את יכולתם של גורמי הביטחון בישראל לטפל כדבעי בסיכונים שנוצרו עקב הפריצה למכשירו של גנץ - בתקופה שכיהן כאמור בתפקיד הרמטכ"ל, ומתוקף תפקידו נדרש לעסוק בפעולות צבאיות הכרוכות בסיכון חיי אדם.

היום מדווח יואב יצחק, כי "גנץ הוא שצילם את הסרטונים המביכים ושיגר אותם לדמות המתגוררת בשנים האחרונות בארה"ב".

על פי הדיווח, "גנץ נמנע מלעדכן את אנשי השב"כ - שנפגשו עמו פעמיים כדי לעדכנו בדבר הפריצה ולתשאלו אודות המידע שנלקח ממכשיר הסלולר שלו.

כמו-כן, נמנע גנץ ממסירת המידע בדבר הישומונים (אפליקציות) בהם השתמש להעברת הסרטונים. אופן התנהלותו עוררה ביקורת קשה בשב"כ, במיוחד נוכח שיקול דעתו הלקוי - כפי שהתגלה". כך על פי הדיווח.

לדברי העיתונאי יואב יצחק, "גנץ נתון עתה בפני סיכון אמיתי של סחיטה - במיוחד בתקופה שהוא מכהן בתפקיד יושב-ראש מפלגת כחול לבן ומוצב כמועמדה לראשות הממשלה. כמו-כן גובר החשש, שמא מידע זה חשוף בפני גורמים עוינים נוספים".

יואב ציין, כי "גנץ חשוף עתה לסיכון ולסחיטה לא רק מצד גורמים אירניים, אלא גם מצד גורמי ביון נוספים ש"קוצרים" מידע רגיש באופן שוטף על אודות בכירים בישראל ואישים המחזיקים בעמדות מפתח; וכן מצד חברות ענק העוסקות באופן פלילי בקצירת מידע המוחזק במכשירים ניידים".

פריצת האיראנים לסלולר של בני גנץ בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד